A MOŽE I MEĐUGRADSKE LINIJE POKRIT

MAN Lion’s Intercity LE, gradske ture njegov su omiljeni ambijnet

Novi član MAN obitelji autobusa postavlja nove standarde u svojoj klasi.

Segment niskoulaznih autobusa trenutno bilježi veliki rast na tržištu. Kod niskoulaznih autobusa prednji dio autobusa ima niski pod, dok je stražnji putnički dio uzdignut. Glavna prednost je izostanak stepenica između tla i poda autobusa u prednjem dijelu autobusa zahvaljujući čemu je omogućen pristupačan ulazak u vozilo. Predstavivši svoj novi model Lion’s Intercity LE MAN je postavio nove standarde u ovoj klasi. MAN kod ovog modela kombinira prednosti gradskih i međugradskih autobusa i na taj način nudi najbolja rješenja iz ta dva svijeta.

Prilikom razvoja ovog modela korišten je modularni koncept te su kombinirani najbolji segmenti dvaju MAN modela autobusa, gradskog MAN Lion’s City te međugradskog modela Intercity. Zahvaljujući tom konceptu povećan je kapacitet sjedenja, ali i omogućeno korištenje najnovijeg dizajna hipoidne (stražnje) osovine, koja je jednostavnija te isplativija.

Modularni koncept i visoka fleksibilnost konfiguracije omogućava konfiguraciju Lion’s Intercity LE kao gradskog ili međugradskog autobusa. Brojne značajke se prilagođavaju za željenu primjenu vozila, dok je eksterijer vozila identičan za obje izvedbe.

Tim dizajnera koji je radio na novom modelu autobusa MAN Lion’s Intercity LE zadržao je MAN-ov “Smart Edge” dizajn, koji je prvi put lansiran 2017. godine s MAN Lion’s Coachom. Dizajn “Smart Edge” je karakterističan po jasnim, dinamičnim linijama i rubovima na cijelom vozilu, koji ne stvaraju agresivne i nametljive oblike već skladno teku i tako tvore samostalnu cjelinu.

Velike staklene površine i veliki krovni otvori puštaju puno danjeg svjetla u vozilo, a uz to putnicima omogućuju panoramski pogled iz vozila. No, osim što velike staklene stijene daju poseban estetski naglasak vozilu, uz to značajno utječu i na težinu samog vozila. Staklo kao strukturni element je znatno lakše i stoga pozitivno utječe na težinu vozila, a samim tim i na učinkovitost.

Bilo da se radi o gradskoj ili vožnji van grada MAN Lion’s Intercity LE svim putnicima pruža maksimalnu udobnost tijekom vožnje. Interijer novog MAN Lion’s Intercityja LE je potpuno redizajniran s ciljem da se poboljša udobnost i zadovoljstvo putnika u vožnji. Moderan dizajn interijera, velika količina svjetlosti te kontrastne boje u interijeru stvaraju dojam prostranosti. Suvremeni koncept LED rasvjete s izravnim i kontinuiranim svjetlom tople bijele boje osigurava ravnomjerno osvjetljenje i stvara topao i ugodan ambijent. Također, za veću udobnost u vožnji putnički prostor može se dodatno opremiti policama za prtljagu i ugrađenim servisnim setovima.

Ergonomski prilagođeno radno mjesto vozača zahvaljujući modernom dizajnu savršeno se uklapa u cjelokupni interijer. Radno mjesto vozača sada je uzdignuto za znatnih 120 milimetara u usporedbi s niskopodnim gradskim autobusom pa sada vozač sjedi u razini očiju putnika.

Dostupne su dvije verzije radnog mjesta vozača: klasična verzija iz modela Lion’s Intercity te MAN-ov kokpit iz nove generacije Lion’s City-a. Kod obje verzije radnog mjesta vozača naglasak je na ergonomiji, udobnosti i sigurnosti. Kokpit iz nove generacije Lion’s City-a maksimalno je prilagođen vozaču zahvaljujući pametnom rasporedu prekidača i komandi. Upravljačke jedinice raspoređene su u tri zone prema učestalosti uporabe. Postoji i slobodan prostor za DIN jedinice ili kontrolne monitore koji se mogu instalirati kao dodatna opcija. Prostor za odlaganje čaše, utor za USB te različita rješenja za pohranu povećavaju praktičnost, a veliki zasloni visoke rezolucije zaokružuju moderni radni prostor.

Inženjeri su posebnu pozornost posvetili smanjenju mase vozila. Prilikom projektiranja autobusa provedeno je niz mjera za značajno smanjenje mase, što rezultira manjom potrošnjom, a time većom učinkovitošću i održivošću. Postignuta je značajno manja masa u usporedbi s konkurentskim modelima no te uštede ni na koji način ne utječu na sigurnost.
Lion’s Intercity LE posjeduje snažan pogonski sustav koji je jednako prikladan za gradski promet kao i za povremena putovanja van grada i zahtjevnije terene. Vrlo učinkovit 9-litarski šesterocilindrični D15 motor opremljen je common-rail sustavom za ubrizgavanje goriva pod tlakom do 2.500 bara. Raspon snage motora između 280 i 360 KS čini Intercity LE idealnim autobusom za gradski promet, ali i za zahtjevnije terene.

Izvedba s EfficientHybrid sustavom, koji značajno doprinosi smanjenu potrošnje goriva i emisije štetnih plinova, kreće u proizvodnju 2023. godine.

MAN uvijek veliki naglasak stavlja na sigurnost u prometu. MAN Lion’s Intercity LE posjeduje brojne sigurnosne značajke te sustave pomoći. ABS, ASR te elektronički program stabilnosti (ESP) su dio standardne opreme, dok su adaptivni tempomat (ACC) i sustav detekcije napuštanja dio dodatne opreme.

Za sprječavanje nesreća uzrokovanih lošom preglednošću ‘mrtvog kuta’ Lion’s Intercity LE sadrži aktivni sustav koji upozorava vozača kada se pješak nalazi u mrtvom kutu prilikom skretanja. Uz ovaj sigurnosni sustav vozači su pod manjim pritiskom u opasnim situacijama skretanja. Također, vozač pomoću prednje kamere te kamera s obje strane vozila u svakom trenutku prati sva događanja oko vozila.

Prednja i stražnja svjetla na novom MAN Lion’s Intercity LE primjeri su visokih sigurnosnih standarda. LED stražnja svjetla dolaze kao standardna oprema zajedno s LED dnevnim svjetlima za vožnju. Ova svjetla ne samo da naglašavaju karakterističan dizajn novog Lion’s Intercityja, već doprinose i sigurnosti. Dostupna su i LED kratka i duga svjetla koja poboljšavaju vidljivost i manje zamaraju vozača.

MAN Lion’s Intercity oduševljava visokom fleksibilnošću i sigurnošću te je idealno vozilo za povezivanje gradova, predgrađa te okolnih područja.

Foto: MAN

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo