Maserati A6G 2000, kultni kabriolet slavi 70. rođendan

Polazeći od korijena marke, budućnost i novi modeli obilježeni su kroz vrijednosti ekskluzivnosti, jedinstvenog dizajna i 100% talijanskog DNK automobila. U tom duhu Maserati slavi 70. godišnjicu A6G 2000…

Prvi A6G 2000, automobil predstavnik serije A6, koji je Maserati izgradio od 1947. do 1956. godine i nazvan u znak poštovanja Alfieriju Maseratiju (otuda slovo A) sa 6 koji označava tip motora (redni 6-cilindara) isporučen je prije točno 70 godina , u veljači 1951.

Novi model bio je zamjena za sportski automobil serije A6 1500, a njegovo ime odnosilo se na lijevano željezo i zapreminu motora od 2.000 cm3.

Potreba za povećanjem izlazne snage kao odgovor na opći trend na talijanskom tržištu zahtjevnih automobila s boljim performansama, dijelom i kao rezultat poboljšanja ekonomskih uvjeta u zemlji, dovela je do toga da je Maserati pretvorio dvolitreni motor A6GCS kako bi u potpunosti iskoristio potencijal šasije A6.

Povećanje zapremnine u odnosu na prethodni model A6 postignuto je preciznim inženjerskim radovima na provrtu i hodu. Nadograđeni motor, zapremnine 1.954,3 ccm, postigao je izlaznu snagu od 90 do 100 konjskih snaga, ovisno o konačnom postavljanju , omogućujući maksimalnu brzinu od 180 k /h, što je jasan manifest kvalitetnog sportskog duha automobila Maserati.

Sajam automobila u Torinu 1950. predstavljao je pozadinu za impresivno lansiranje A6G 2000, koji je Maserati predstavio u dvije verzije: limuzina s 4 vrata, Pininfarina s 2 vrata i kabriolet koji je dizajnirao Pietro Frua.

Šesnaest od tih automobila proizvedeno je 1950. i 1951. godine: devet s karoserijom Pininfarine, a pet kabrioleta i kupe Pietro Frua. Alfredo Vignale proizveo je samo jedan automobil, dvobojni kupe A6G 2000, sa svojim sportskim stilskim karakteristikama.

Pogon na stražnje kotače, mjenjač s četiri brzine plus unatrag i suho montirana jednostruka spojka krasili su karakteristike novog A6G 2000, zajedno s neovisnim prednji i stražnjim ovjesom kotača, koji sadrže krutu osovinu s lisnatim oprugama. Bubanj kočnice s hidrauličkim pogonom na sva četiri kotača i čvrsti kotači od čelika ili žbica upotpunili su pomno odabranu kombinaciju izrade i tehnoloških inovacija, što je ovaj automobil, napravljen za nekolicinu, učinio ikonom tadašnje automobilske scene.

Jedinstvenost, sportski izgled i talijanska konstrukcija ključni su za Maserati DNK i vidljivi su i danas u novim modelima koji će karakterizirati nadolazeće godine, uz najsuvremenija tehnološka rješenja.

Inovativni po svojoj prirodi, Maserati planira svoju budućnost održavajući vjeru u svoju prošlost.

foto: Maserati

Komentari