Matra M 530, prvi samostalno razvijen model francuske marke objedinio je poželjne stilske i tehničke inovacije 60-ih: središnji motor, targa krov i svjetla na sklapanje, ali je s motorom Ford 1.7 V4 sa 73 KS bio “lažni sportaš”
Jedna od atrakcija salona u Ženevi bio je neobični coupe sa središnje postavljenim motorom, targa krovom i svjetlima na obaranje – Matra M 530. Na prvi pogled Top-gun auto.
Prvi samostalni model francuske marke, dugačak 420 cn, širok 182 cm i visok samo 120 cm u osnovnoj je verziji imao masu samo 915 kg. ‘Tajna’ razmjerno male mase je u čeličnoj strukturi i oplati od fiberglasa (polimernog kompozita ojačanog staklenim vlaknima).
Zbog toga je za kakve-takve performanse mogao imati i s “konfekcijskim” motorom modela Ford Taunus 15m TS, koji je iz 1699 ccm istiskivao 73 KS pri 4800/min. Ford je donirao i 4-stupanjski mjenjač, koju je snagu usmjeravao na stražnje kotače te je, razmjerno povoljnim omjerom mase i snage (12,5 kg/KS) mogao imati, za to doba, ipak pristojne performanse.
Francuski coupe Matra M 530 do stotke je ubrzavao za 12 s i mogao potegnuti 170 km/h, a prosječno je trošio 11,1 litara, što tada nije bilo previše. A izbor V-motora Ford temeljio se na njegovoj kompaktnoj izvedbi, pa je ugrađen uzdužno ispred osi stražnjih kotača ostavljao dovoljno prostora za pomoćna stražnja sjedala i konfiguraciju 2+2.
Dobro je ležao i kočio (imao je četiri diska), a 1969. dvogrlim rasplinjačem, snaga mu je povećana na 78 KS pri 5000/min. Premda su testni vozači isticali dobro ponašanje na cesti, ekscentričan je dizajn odbijao mnoge. Do 1973. proizvedeno ih je 9609 primjeraka coupea Matra M 530. Najmanje jedna postoji i kod nas.