Mazda RX-7, pionir japanskih sportskih automobila slavi 40. rođendan!

Kroz tri generacije od 1978. godine proizvedeno je 800.000 primjeraka ovog japanskog sportaša
Bila je to 1978. godina, kada je inflacija u V. Britaniji bila na vrhuncu, a Bee Gees dominirao ljestvicama. No, nama je najzanimljiva bila zbog novosti iz Japana, iz zemlje izlazećeg Sunca stigla nam je legendarna RX-7.Sedamdesetih godina prošlog stoljeća proizvođači automobila diljem svijeta suočili su se globalnom krizom goriva. Takav scenarij na tržištu značilio je teške dane za automobile koji su posjedovali velike motore (s puno više od četiri cilindra). Stoga se pojavio novi izazov za proizvođače, a Mazda je najbolji primjer kako se prilagodit situaciji. Nismo dugo morali čekati na prve japanske rezultate, predstavili su novu vrstu sportskog automobila – manji, lakši, učinkovitiji i – najvažniji od svega – zabavan za vožnju.Dakle, na domaćem tržištu Japana, Mazda je otkrila prelijevajući RX-7. Njegov kompaktni, ali moćni rotacijski motor (Wankel) isporučivao je snagu od najnižih okretaja. Izvorni RX-7 ‘FB’ pokazao se kao velika uspješnica. Više od 470.000 ljubitelja vožnje posjedovalo je jedan, prije nego što je model “FC” druge generacije uveden s turbo punjačem 1985. godine. Treća generacija “FD” slijedila je 1992. sve do završetka proizvodnje japanske ikone u 2002. godini.Osim toga, uspjeh RX-7 u konkurenciji širom svijeta dodatno je utvrdio svoju poziciju kao jedan od najboljih svjetskih sportskih automobila. RX-7 osvojio je ukupnu pobjedu na čuvenih 24 sata Spa 1981, a natjecao se u Le Mansu, te osvojio BTCC naslove. U SAD-u, RX-7 je zauzeo neusporedivu 100 pobjeda u 12 godina IMSA natjecanja i osvojio GTU klasu na Daytona 1979., koja se također vozi 24 sata.Na koncu, ukupna globalna proizvodnja RX-7 dosegla je 811.634. Iako te brojke zvuče impresivno, to je bio automobil koji je ostavio dojam na puno više ljudi od samih sretnika vlasnika.RX-7 je na neki način gurnu Mazdu u orbitu i na automobilski radar vozačkih automobila, a kasnije je poslužio kao dobar temelj za – Mazdu MX-5.Duh legendarne Mazde i danas živi, a nekoliko ih se vozi i u Hrvatskoj. Poželimo da tako ostane do daljnjega.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo