STVARNO POSEBAN

Mercedes-AMG ONE (2022.), Formula 1 nikad nije bila bliža gradskim prometnicama

Ekskluzivni hiperautomobil s E PERFORMANCE hibridnim pogonom s više od 1000 KS, ONE je i službeno stigao…

AMG kamen temeljac položen je 1. lipnja 1967. Za obilježavanje 55. godišnjice marke performansi i sportskih automobila, proizvodna verzija Mercedes-AMG ONE slavi svoju svjetsku premijeru. Super sportski automobil s dva sjedala po prvi put donosi najmoderniju i najučinkovitiju tehnologiju hibridnog pogona Formule 1 na svijetu s trkaće staze na obične prometnice. Hibrid s performansama proizvodi ukupnu snagu od 782 kW (1063 KS) iz jednog motora s unutarnjim izgaranjem i četiri elektromotora, uz maksimalnu brzinu od 352 km/h. Iznimno složen razvoj proveden je u bliskoj suradnji sa stručnjacima Formule 1 u Mercedes-AMG High Performance Powertrains u Brixworthu. Mercedes-AMG ONE prvi put ćemo službeno vidjeti u akciji u Velikoj Britaniji, u sklopu Festivala brzine u Goodwoodu (23. do 26. lipnja 2022.).

Jedinstveni hiperautomobil nadahnjuje ne samo svojim hibridnim pogonom E PERFORMANCE Formule 1, već i daljnjom tehnologijom motosporta. Proizvođač ističe korištenje materijala poput monokok šasije od ugljičnih vlakana i karoserije od ugljičnih vlakana do nosivog motora/mjenjača, aktivne aerodinamike…

Sa svojom složenom tehnologijom, dvosjed Mercedes-AMG ONE u nekim slučajevima nudi čak i više od trkaćeg automobila Formule 1. Sadrži AMG Performance 4MATIC+ potpuno varijabilni pogon na sve kotače sa stražnjom osovinom s hibridnim pogonom i prednjom osovinom s električnim pogonom s vektorom zakretnog momenta. Također može voziti isključivo u električnom načinu.

“S Mercedes-AMG ONE smo više nego premašili vlastite granice. Ogromni tehnički izazovi izrade modernog pogonskog sklopa Formule 1 prikladnog za svakodnevnu upotrebu na cestama nesumnjivo su nas gurnuli do naših granica. Tijekom razdoblja razvoja, mnogi su mislili da će projekt bit nemoguće provesti. Ipak, timovi u Affalterbachu i Velikoj Britaniji nikada nisu odustajali i vjerovali u sebe. Najviše poštujem sve uključene i ponosan sam na ovo postignuće tima“, kaže Philipp Schiemer, predsjednik Uprave Mercedes-AMG.

Izuzetan hibridni pogon E PERFORMANCE s 1,6-litrenim V6 motorom i četiri elektromotora

E PERFORMANCE hibridni pogon Mercedes-AMG ONE dolazi izravno iz Formule 1 i realiziran je u bliskoj suradnji sa stručnjacima iz Mercedes-AMG High Performance Powertrains u Brixworthu. Sastoji se od visoko integrirane i inteligentno umrežene jedinice koja se sastoji od jednog hibridnog motora s unutarnjim izgaranjem s turbopunjačem s ukupno četiri električna motora. Jedan je integriran u turbopunjač, ​​drugi je ugrađen izravno na motor s unutarnjim izgaranjem s vezom na kućište radilice, a dva preostala motora pokreću prednje kotače.

1,6-litreni V6 hibridni benzinski motor s električnim potpomognutim jednim turbo punjenjem po svojoj tehnologiji odgovara trenutnoj pogonskoj jedinici Formule 1. Četiri bregaste osovine iznad glave pokreću se čelnim zupčanicima. Kako bi se postigle velike brzine motora, mehaničke opruge ventila zamijenjene su pneumatskim oprugama ventila. Motor, postavljen u srednjem položaju motora ispred stražnje osovine, vrti se do 11.000 o/min. Međutim, radi duže izdržljivosti i korištenja komercijalnog super plus benzina, namjerno ostaje ispod granice okretaja F1.

Pogonski motor visokog broja okretaja pojačan je turbopunjačom visoke tehnologije. Turbina ispušnih plinova i turbina kompresora smještene su jedna do druge i povezane su osovinom. To omogućuje niži položaj ugradnje turbopunjača. Na osovini je 90 kW elektromotor. Elektronički kontrolirano, to izravno pokreće osovinu turbopunjača, ubrzavajući kotač kompresora do 100.000 o/min prije nego što protok ispušnih plinova preuzme. Oznaka Formule 1 za ovu jedinicu je MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Technical data – powertrain

Provrt x hod 80.0 x 53.03 mm
Obujam 1599 cc
Ukupna snaga sistema 782 kW (1063 KS)
Najveći broj okretaja 11,000 o/min
Snaga benzinskog motora 422 kW (574 KS) pri 9000 o/min
Snaga po litri obujma 359 KS/l
MGU-K 120 kW (163 KS)
MGU-FL/MGU-FR (el. motor na prednjoj osovini) 2 x 120 kW = 240 kW (326 KS)
MGU-H 90 kW (122 KS)
Najveći turbo boost 3.5 bar

Šest programa vožnje – od čisto električne vožnje do programa rada na trkaćoj stazi

Mercedes-AMG ONE isprva se pokreće tiho uključivanjem elektromotora na prednjoj osovini. Paralelno, katalizatori se prethodno zagrijavaju. Motor s unutarnjim izgaranjem se neće pokrenuti dok se ne postigne ispravna temperatura katalizatora.

Race Safe: standardni program s hibridnim načinom vožnje na zahtjev i potpuno električnim pokretanjem. Samo kada je potrebna veća snaga, uključuje se motor s unutarnjim izgaranjem.
Race : hibridni način vožnje s posebnom strategijom punjenja. Motor s unutarnjim izgaranjem radi neprekidno i može više puniti visokonaponsku bateriju tako da je puna električna energija uvijek dostupna.
EV: potpuno električna vožnja.
Race Plus (samo trkaća staza): aktivna aerodinamika, spuštanje podvozja za 37 mm (prednji)/30 mm (stražnji), čvršće podešavanje šasije, posebno upravljanje performansama.
Strat 2 (samo trkaća staza): aktivna aerodinamika, još čvršće podešavanje ovjesa i spuštanje vozila za 37 mm (prednji)/30 mm (stražnji). Puna snaga svih motora kao u kvalifikacijama za Formulu 1.
Individual: postavke prema osobnim preferencijama za načine rada na cesti.

Impresivne vrijednosti ubrzanja moguće su s funkcijom RACE START u programima vožnje Race, Race Plus i Strat 2: sprint s mjesta do 200 km/h završava se za samo 7,0 sekundi.

Mercedes-AMG ONE već je prije nekoliko godina rasprodan, a jedan će krenuti na put prema Hrvatskoj.

Foto: Mercedes-Benz

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj