Priča o CLK modelu u javnosti je krenula u ožujku 1993. Mercedes-Benz studija izazvala je senzaciju na sajmu automobila u Ženevi…
Prije dvadeset i pet godina, prva faza Mercedes-Benz proizvodne kampanje bila je u punom jeku: nakon kompaktnog roadstera SLK (R 170) predstavljenog u travnju 1996., Mercedes-Benz CLK (model serije 208) debitirao je u siječnju 1997. Ovo drugo novo proizvodno vozilo u okviru tadašnje dinamičke ekspanzije portfelja proizvoda prvi put je predstavljeno javnosti na Sjevernoameričkom međunarodnom sajmu automobila (NAIAS) u Detroitu. Svjetska premijera jasno je dala do znanja da u Mercedes-Benzu pušu novi vjetrovi. U Detroitu, CLK je naglasio koliko je Mercedes-Benz ozbiljan u proboju u nove segmente.
Cilj marke bio je s novim vozilima osvojiti i doći do mlađih kupaca, te tako ojačati svoju bazu na tržištu. Sljedeći proizvodi u ovoj strategiji također su već bili postavljeni za lansiranje: A-Klasa i M-Klasa također su debitirali 1997. godine, a nakon njih CLK Cabriolet 1998. Osim toga, sve ostale serije su bile ažurirane. Pa ipak, to je bio tek početak, jer je još jedan sjajan prikaz modela započeo početkom 2000-ih s još većom pažnjom posvećenom aspektima “fascinacije” i “emocije”, a u tome su prednjačili – SLR McLaren (2003.) i CLS (2004.).
Priča o CLK modelu u javnosti je krenula u ožujku 1993. Mercedes-Benz studija izazvala je senzaciju na sajmu automobila u Ženevi: bio je to elegantni coupé s četiri sjedala – i novo lice za marku, koju karakteriziraju četiri oka. Vitka rešetka hladnjaka, četiri jednostruka, eliptična prednja svjetla – dva velika izvana, dva manja iznutra – okruženi snažno modeliranim blatobranima dali su hranu za raspravu. To se također odnosi na stražnji dio “fastback” s velikim staklenim vratima prtljažnika: izgleda li tako buduće vozilo marke? “Upravo je to bila poanta: upoznati javnost s novim elementima dizajna”, kaže Peter Pfeiffer, koji je u to vrijeme imao ključnu ulogu u dizajnu studije coupéa zajedno s šefom dizajna Brunom Saccom.
“Bio je to prvi izložbeni automobil tvrtke ikada”, kaže Pfeiffer, klasificirajući značaj studije o kupeu. Od tada brend sustavno koristi priliku ovog formata za uvođenje novih dizajna. Lice s četiri oka prvi put je ušlo u serijsku proizvodnju 1995. godine u seriji E-Klase 210. Reakcija u Ženevi na pitanje koliko će novi coupé s četiri sjedala s Mercedesovom zvijezdom biti prihvaćen na tržištu bila je nedvosmislena: kupca će biti dobar broj zahvaljujući načinu na koji je predstavljen.
Velika izvedba uslijedila je gotovo četiri godine kasnije u Detroitu: CLK – također s licem s četiri oka – izgledao je nevjerojatno slično studiji iz Ženeve i bio je dokaz koliko je dizajn Mercedes-Benza bio blizu serijske proizvodnje mnogo prije početka proizvodnje .
“Ne pokušavamo stvoriti ludi demonstracijski automobil prepun besmislenog spektakla koji izaziva kratkoročno zaprepaštenje, ali onda nestaje u zaboravu nakon samo nekoliko sajmova automobila”, govorio je tada Bruno Sacco.
Tehnički, CLK se u mnogim aspektima temeljio na limuzini C-klase. Konkretno, korišten je njegova platforma i motori. Međutim, brojna odstupajuća rješenja detalja i ne samo bitno novi dizajn karoserije dokumentirali su neovisnost serije modela. Bilo je izbora različitih dizajna i linija opreme, počevši od “Sport” i “Elegance”. Zajednički nazivnik bilo je bogatstvo standardne opreme uključujući kontrolu proklizavanja (TCS), prikaz vanjske temperature, kožni upravljač, daljinsko otvaranje poklopca prtljažnika, toplinsko izolacijsko staklo i asimetrično podijeljeni sklopivi naslon stražnjih sjedala kako bi se povećao prtljažni prostor. Raspon modela bio je širok: protezao se od CLK 200 s četverocilindričnim motorom (100 kW/136 KS) i šestocilindričnim modelima do vrhunskih modela s 8 cilindara – CLK 430 (205 kW/279 KS) i CLK 55 AMG (255 kW/347 KS).
Rizik se isplatio. Coupe serije 208 bio je vrlo dobro prihvaćen. Ukupno 233.367 jedinica proizvedeno je u tvornici u Bremenu u roku od pet godina do svibnja 2002. To je bilo 65 posto više vozila nego iz proizvodne linije kupea serije 124 u razdoblju od devet godina. Najčešći model bio je CLK 320 sa 68.778 jedinica. Njegov nasljednik bio je CLK iz serije 209.
Prvi CLK dao je značajan doprinos uspjehu kampanje i potvrdu da vrijedi dalje ići u ovom hrabrom nastupu. Bila je to konačna potvrda za najviše rukovodstvo, s glavnim odgovornima kao što su Werner Niefer, Helmut Werner i Jürgen Hubbert, koji su ovako nešto planirali još od kraja ’80-ih. Sve su konkretizirali već 1990. s Mercedes-Benz 500 E (W 124), koji je postavio važnu polaznu točku za promjenu imidža marke.
Motorsport je također podijelio uspjeh: „Želja za dinamiziranjem brenda i kasnije pozicioniranjem AMG kao ‘sportske značke’ Mercedes-Benza u potpunosti je dobila na značenju,” rekao je Norbert Haug, voditelj motosporta od 1990. do 2013. ,
Na kraju, planirani rizik cijele kampanje proizvoda isplatio se za Mercedes-Benz. Osnova za to je bila i jest strast prema automobilu, ono što ih krasi već 135 godina kao marku.
Foto: Daimler