NOVOSTI IZ STUTTGARTA

Redizajniran Mercedes-Benz A-klase, posljednje “peglanje” serije koja se gasi 2025.

Mercedes-Benz A-klase četvrte generacije (W177), uvedene  2018., dobiva izbrušene motore s hibridnom potporom i obogaćenu unutrašnjost s najnaprednijim Infotainmentom

Mercedes-Benz je u sklopu redefiniranja ponude modela i pozicioniranja na tržištu odlučio krajem 2025. ugasiti modele A i B-klase, napravljene po konceptu poprečno postavljenog motora i prednjeg pogona, za jeftiniji premium segment, uveden 1997. godine. Naime, u Stuttgartu su ocijenili da su im ti modeli najmanje profitabilni, a uz uvođenje skupih tehnoloških mjera i sustava za ispunjenje ekoloških normi Euro 7, koji slično koštaju za manje i veće modele, njihova proizvodnja postaje preskupa i neisplativa.

U sklopu te strategije pripremljen je posljednji redizajn za modele Mercedes-Benz A-klase i B-klase, kako za tri posljednje tržišne godine, nakon čega idu u mirovinu. U prvom su redu obnovljeni modeli A-klase, u hatchback i limuzinskoj izvedbi. Ovo nije samo veo šminke i tehničkog ažuriranja, već racionalizacija modela i strategije koja podiže ljestvicu u pogledu opreme i kataloških cijena, slijedeći novu tržišnu strategiju da više nema jeftinih Mercedesa.

Izvana retuširano, iznutra obogaćeno. A-klasa modelske godine 2023. uočava se po novom dizajnu prednje maske i prednjih svjetala te redizajniranim odbojnicima. Također nalazimo prošireni izbor aluminijskih kotača (do 19″) i brojne mogućnosti prilagodbe koje se odnose na vanjske boje, uključujući one s oznakom Manufaktur. Kokpit nudi 7″ i 10,25″ dvostruku kontrolnu ploču kao standard. s opcijskom kombinacijom dvostruki zaslon od 10,25″ i redizajnirani upravljač presvučen Nappa kožom.

Infotainment je obogaćen najnovijom verzijom MBux softvera s redizajniranom grafikom, tri glavne teme i sedam boja. Dodano je i prepoznavanje otiska prsta, dok su mogućnosti virtualnog asistenta “Hey Mercedes” proširene: posebice u Njemačkoj, funkcija Tourguide za opisivanje obližnjih točaka interesa uskoro će biti dostupna. Arctic završni sloj s trodimenzionalnim efektom za sjedala, kameru za stražnji pogled, 3D i paket USB utičnica uključen je kao standard od ulaznog modela u ponudu.

Važne su dorade pod prednjom haubom Sve turbobenzinske verzije sada su blagi hibridi s 48-voltnim 10 kW sustavom Start-Stop A 180 (1.3/136 KS), A 200 (1.3/163 KS), A 220 4Matic (2.0 190 KS) i A 250 4Matic (2.0/224 KS). Na radost mnogih kupaca u ponudi ostaju dizelaši, koji su blago hibridizirani: A 180d (2.0/116 KS), A 200d (2.0/150 KS) i A 220d (2.0/190 KS).

Najvažniji u ponudi je plug-in hibrid A 250 e, koji se pokreće turbobenzincem 1.3/163 KS i elektromotorom od 80 KW (109 KS). Sinergijska je najveća snaga 218 KS, a najveći okretni moment 450 Nm, koji omogućava ubrzanje do stotke za 7,4 sekunde i najveću brzinu od 230 km/h. Autonomija na samo električni pogon iznosi od 70 do 82 km te će se danima moći voziti bez kapi goriva, a statistička potrošnja benzina, uz svakodnevno punjenje struje, iznosi 0,8 do 1,1 l/100 km.

U ponudi su i sportski modeli. AMG A 35 s turbobenzincem 2.0/306 KS te AMG A 45 S čiji je turbobenzinac 2.0 nabildan na 421 KS, Što mu omogućava ubrzanje do stotke za 3,9 s i najveću brzinu od 270 km/h.

 

Autor