Mercedes-Benz E 300 de 4Matic T, s 306 KS do stotke za 5,9 s, troši na kapaljku, sinergija užitka i štedljivosti

Mercedes-Benz E 300 de 4Matic T Edition, redizajnirana karavanska izvedba E-klase, s dizelskim plug-in-hibridom pruža dosad najbolji sklop sportskih performansi i niske potrošnje u premium pakiranju – prosječno (statistički) troši samo 1,6 l/100 km, a samo na struju može prijeći 70 km…

Često smo se pitali zbog čega je Mercedes-Benz forsirao ulazak u ostale klase, a nije se držao segmenta u kojem je bio Babaroga za sve. Model kojeg smo testirali, serije W 213, predstavljen je početkom 2016., na salonu NAIAS u Detroitu, a na našem je tržištu od proljeća 2016. Službeno je peta, a stvarno deveta generacija najvažnije, ‘iskonske’ klase s trokrakom zvijezdom na nosu.

Testirali smo je u dvije dizelske verzije, Mercedes-Benz 200d i 220d, koje pokreće novi Kralj dizelaša, OM 654, sa 150 i 194 KS. Na prezentaciji održanoj na Grobniku vozili smo redizajniranu verziju, koja se ‘sitno ali’ bitno unaprijeđena te suvereno ulazi u petu tržišnu godinu. Vozili smo karavanski model Mercedes-Benz E 300 de 4Matic T, a iza te oznake krije se kombinacija 4-cilindarskog dizelaša 2.0 sa 194 KS i elektromotora snage 90 kW.

Premda je karavanski model 70 kg veće mase od limuzine, po dinamičnosti i upravljivosti ne osjeća se razlika. U stražnjem desnom uglu skriven je poklopac koji pokriva utičnicu za struju

Takva dizelska plug-in-hibridna verzija uvedena prije dvije godine, a novi model, uz obogaćen digitalizirani kokpit,brojnije i naprednije sigurnosne opcije i hi-tech infotainment donosi i najznačajniji napredak. Kapacitet litij-ionskih baterija, smještenih u stražnjem dijelu kokpita povećan je s 6,4 na 13,5 kWh (više od dvostruko).

Kako bi električna strujna potpora, koja osigurava prosječnu potrošnju od 1,6 l/100 km bila učinkovita, serijski je ugrađen visokonaponski punjač s vodenim hlađenjem – SoC (State of Charge), koji omogućava punjenje baterija za samo sat i pol. A danima se može voziti, na posao, s posla, bez kapi potrošenog dizelskog goriva, samo na struju, uz najveću brzinu 130 km/h.

Koliko je bogato opremljen ovaj model, naglašavaju iluminacija ispod aluminijskih lajsni koje se protežu cijelom unutrašnjošću, kožnim oblogama na armaturi i vratima (naravno, kožne se fotelje podešavaju na struju), najnapredniji gadgeti s velikim središnjim zaslonom, matrični LED farovi…, a posebno sustav Park Pilot nov generacije, koji omogućava samostalno parkiranje.

U vožnji nas je oduševilo podvozje s pogonom 4×4, koje pruža najbolji spoj stabilnosti i udobnosti te kočnice koje pri 100 km/h omogućuju zaustavljanje u samo 34 metra

To je dosad najbolja takva opcija koju smo upoznali. Velikim gumbom na središnjoj konzoli sustav se aktivira i kad se lagano autom prođe slobodni prostor, uređaj ga skenira, iscrta na ekranu i pokaže da je sve spremno za autonomno parkiranje. Automobil sam šalta, dodaje gas i koči, a ako nije dovoljan jedan, radi dva, iznimno tri manevra.

Sjeli smo u foteljaška kožnata sjedala, koja se kojima se elektromotorno precizno podešava udaljenost, visina, nagib i leđni profil te smo se našli na poprištu najboljega što trenutačno pruža automobilska industrija Uvijek se iznova, u Mercedes-Benzu, oduševimo ručicom automatskog mjenjača uz volan, prema tradiciji iz Stuttgarta.

Zbilja, to je pravo mjesto i izvedba. Izvrstan dizelaš sparen je s također perfektnim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem 9G-Tronic (Daimler koristi vlastite, ne ZF-ove, poput BMW-a). Riječ je o hibridnom, dizelsko-električnom pogonu, koji snagu programirani usmjerava na sve kotače (4Matic), vozi se kao običan dizelaš, samo djeluje još uglađenije, a kad se nagazi gas kreće poput lokomotive TGV-a.

Zvuk je još bolje prigušen, a do stotke ubrzava za 5,9 sekundi. Ideeeš. To je donedavno i za Porsche 911 bio poželjan rezultat. Sve je fino izbalansirano, bez buke i vibracija, a pod nogama se osjeća da je (zbog dodatnog elektromotora, baterija, 4×4 pogona i automatskog mjenjača) to ‘teška kategorija’.

Digitalni kokpit s analognom grafikom instrumenata pruža najbolju preglednost, položaj za volanom je ugodan i opuštajući, a nakon kratkog privikavanja ručica 9-stupanjskog automatskog mjenjača (Mercedesov specijalitet) pokazuje da bi i drugi mogli prijeći na to rješenje

U pozitivnom smislu riječi – ovaj automobil ima masu 2,2 tone, siguran je poput bunkera (to se osjeća u vožnji), a vozi se lagano i ugodno. A kad se pritisne gas nastaje eksplozija snage, uz ukupni (sinergijski) oktetni moment od 700 Nm. Osjeća se uvjerljiv potisak na leđima, a precizan volan i pogon 4×4 omogućavaju stalnu i potpunu kontroli. Čak niti golema masa ne smanjuje užitak vožnje kroz zavoje, gdje ova E-klasa vozi kao po tračnicama.

Užitak je ‘peglati’ zavoje, a izvrsnom podvozju i osjećajnom volanu asistiraju brutalno snažne kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u manje od 35 m. Serijski 18-colni naplaci s gumama 245/45 najbolja su opcija za naše ceste, jer pružaju poželjan kompromis udobnosti i stabilnosti, a ako treba, najviše radi šminke (jer E-klasa tada na našim cestama postaje malo pretvrda), mogu se doplatiti 20-colni, s gumama 235/45 sprijeda i 275/30 straga. Tko voli nek’ izvoli.

Na probnoj vožnji, naravno nismo postigli deklarirani prosjek potrošnje, ali i 3,4 l/100 km dizelskog goriva te 17 kWh/100 km struje, izgleda odlično.Ova se izvedba, od klasične dizelske razlikuje samo po punjaču za struju, s ‘nevidljivom’ utičnicom za struju ispod stražnjeg desnog svjetla. Redizajnirana karavanska izvedba E-klase, s dizelskim plug-in-hibridom pruža dosad najbolji sklop sportskih performansi i niske potrošnje u premium pakiranju.

To je to. Hi-tech karavan za odlikaše, ali, naravno treba računati na cijenu od oko pola milijuna kuna, ovisno o opcijama.

Od svih plug-in hibrida koje smo vozili ovaj je najmoćniji i najuvjerljiviji, a skoro i najštedljiviji. Dinamično se može voziti samo na struju 50 do 70 km, a s oba pogona to je prava ‘jurilica u smokingu’…

POGON
Dizelski motor: turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, klipovi od čelika, sprijeda uzdužno
Obujam: 1950 ccm
Snaga: 143 kW (194 KS) pri 3800/min
Moment: 400 Nm pri 1600 – 2800/min,
Električni motor: AC s permanentnim magnetom 90 kW, 440 Nm
Sinergijska snaga: 225 kW (306 KS)
Sinergijski moment: 700 Nm
Mjenjač: automatski, 9-stupanjski, sa sekvencijskim programom
Pogon: 4×4, prilagodljivi

KAROSERIJA
Izvedba: karavan E-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4933 x 1882 x 1476 mm
Međuosni razmak: 2939 mm
Prtljažnik: 671 – 1800 l
Cd: 0,27
Masa/nosivost: 2190/500 kg
Krug okretanja: 11,4 m
Spremnik: 56 l
Baterija: 13,5 kWh
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba: MacPherson/Multilink
Kočnice: samoventilirani diskovi 330 mm/diskovi 310 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 250 km/h
0-100 km/h: 5,9 s
Kombinirana potrošnja: 1,6 l/100 km
Na testu: 3,4 l/100 km
CO2: 44 g/km


Komentari

loading...