Mercedes-Benz EQ Silver Arrow, električna ‘Srebrna strijela’ snage 550 kW, spremna je ‘prebaciti’ 400 km/h!

Futuristička replika slavnog Mercedes-Benz W125 Rekordwagena, kojim je 1938. Rudolf Caracciola na Autobahnu postigao 432,7 km/h, zvijezda je eventa u kalifornijskom Pebble Beach
Na već kultnom eventu, okupljalištu i prezentaciji najekskluzivnijih automobila, u kalifornijskom Pebble Beach, Daimler je predstavio konceptni bolid na električni pogon Mercedes Benz EQ Silver Arrow,  futurističku repliku najslavnije ‘Srebrne strijele’ – Mercedes-Benz W125 Rekordwagen iz 1938., o kojem možete pročitati niže. Fluidna karoserija izrađena od durluminijske i ugljično-kompozitne strukture.Dva elektromotora, za pogon prednjih i stražnjih kotača, ukupne snage 550 kW (748,5 KS) napajaju se paketom litij ionskih baterija, kapaciteta 80 kWh, koji mu u normalnim voznim uvjetima jamči autonomiju veću od 400 km/h. Kompozitni naplaci sa specijalnim gumama niskog otpora kotrljanja i visoke toplinske i mehaničke otpornosti, dimenzija 255/25 R 24 sprijeda i 305/25 R 26 straga osiguravaju dobru trakciju, za ubrzanja i brzine. Ovaj električni bolid do stotke katapultira za 2,1 sekundu, brzina mu je ograničena na 250 km/h, a bez blokade, desetak kilometara mogao bi voziti brzinom većom od 400 km/hA sada o jednom od najvažnijih dana u automobilskoj povijesti:Rano ujutro 28. siječnja 1938. Rudolf Caracciola je na autoputu između Frankfurta i Darmstadta Mercedes-Benzom W125 s posebno za tu priliku napravljenom aerodinamičnom karoserijom kilometar s letećim startom prevezao prosječnom brzinom od 432.7 km/h. Taj je rekord oboren tek  5. studenog 2017., kad je Koenigsegg Agera RS, kojim je upravljao Niklas Lilja, postigao 445,6 na zatvorenoj autocesti u Nevadi. Činjenica da je taj rekord izdržao gotovo osam desetljeća dovoljno govori o moći aerodinamički ispeglanog bolida, dugačkog 6250, širokog 1850 i visokog 1150 mm, senzacionalnog koeficijenta otpora zraka od 0,16.  Pokretao se motorom V12 obujma 5577 ccm, s četiri ventila po cilindru i dva Rootsova puhala, snage 736 KS pri 5800/min. Mjenjač je bio 4-stupanjski, a zanimljivo je da je sustav za tekućinsko hlađenje imao spremnik s ledom. Razlog: usisnici za zraki, u svrhu hlađenja bili su minimalni, da ne bi remetili aerodinamiku.Upravo tog su zimskog jutra automobili Mercedes-Benza i Auto Uniona bili dovoljno izjednačeni da Bernd Rosemeyer odluči pokušati još jednu vožnju, za vrijeme dok Caracciola ode na doručak. Njegov je Auto Union iz 16 cilindara izvukao snage za brzinu od 432 km/h, toliko blizu da je vrijedilo pokušati još jednom, premda je već bilo dosta kasno, i u tim se krajevima, kao i recimo tijekom skijaških letova na Planici, vjetar pojačava kako dan odmiče, pa valja napadati rekorde čim ranije ujutro. Nekoliko minuta kasnije, Caracciola je bio sit, a Rosemeyer mrtav. Jedan od najvećih vozača svih vremena također od tog dana drži jedan, nadajmo se nikada neoboren rekord – teško da je itko drugi ikada poginuo na nekoj autocesti pri brzini većoj od 400 km/h.Mercedes-Benz W125 Rekordwagen –  VIDEO 1Mercedes-Benz W125 Rekordwagen  – VIDEO 2Mercedes-Benz W125 Rekordwagen  – VIDEO 3


Komentari

loading...