Bio je ovo pravi duh optimizma u ranim godinama telematike…
Povezani automobil danas su najnormalnija stvar. Prije 25 godina stvari su bile sasvim drugačije. U to je vrijeme Mercedes-Benz krenuo je u nešto novo. U siječnju 1997. marka predstavlja proizvodnu verziju TELEAID sustava automatskog poziva u hitnim slučajevima. Zapravo, taj naziv (prvi put napisan podijeljen kao TELE AID nakon lansiranja) skriva skraćenicu od “telematska identifikacija alarma na zahtjev”.
Njegova svrha je obavijestiti policiju i spasilačke službe te ih uputiti na mjesto događaja. TELEAID je u početku dostupan u S-Klasi i CL Coupé modelima serije 140 od jeseni 1997. godine, prije nego što su njime opremljeni i drugi modeli. Pregled sustava dat je još 1993. godine u studiji vozila Vision A 93, još uvijek pod imenom ARTHUR (automatski radiokomunikacijski sustav za prometne hitne situacije na autocestama i gradskim cestama).
Sustav automatskog poziva u hitnim slučajevima razvijen je u sklopu europskog razvojnog projekta PROMETHEUS. „U to je vrijeme postojao duh optimizma za kombiniranje elektronike i informatike s telekomunikacijama kako bi se stvorila telematika“, sjeća se prof. Hermann Gaus, bivši voditelj odjela za vozila i elektroniku u Mercedes-Benzu.
“To je rezultiralo potpuno novim mogućnostima u automobilskom sektoru. Ideja za automatski hitni poziv pojavila se ’80-ih, ali tehnički zahtjevi još nisu bili dovoljni.”
To se promijenilo ’90-ih uvođenjem ključnih komponenti. Na primjer, GPS satelitsko pozicioniranje (Global Positioning System) sve se više koristi u civilnim aplikacijama – Mercedes-Benz uvodi navigacijski sustav Auto Pilot System APS u S-klasu 1995. godine kao revolucionarnu inovaciju. U međuvremenu i digitalni mobilni telefoni također postaju sve rašireniji.
Foto: Daimler