Na današnji dan, 29. prosinca 1967., u Južnoj Koreji osnovana slavna tvrtka Hyundai Motor Company

Probili su se kao jeftin, a kvalitetan brend te se nastavili uzdizati u hijerarhiji, pa ih danas više ne percipiraju kao povoljniju alternativu, nego kao ravnopravne Japancima
Hyundai, jedan od najvećih proizvođača automobila i jedan od sto najvrjednijih svjetskih brendova, osnovan je na današnji dan prije 51 godinu u Seulu, kao dio tada već goleme građevinske korporacije, utemeljene još 1947. Počeli su već 1968. licencnim sklapanjem Ford Cortine, potom zaposlili britanske stručnjake na čelu s Georgeom Turnbullom i 1974. predstavili prvi korejski automobil, Pony, baziran na Mitsubishijevoj mehanici. Dakako, pokoravanje lokalnog tržišta bilo je samo dio plana, ključni je cilj bilo etabliranje na globalnoj razini. Nisu svi koraci na tom putu bili uspješni: dolazak na tržište SAD morao je biti odgođen za dvije godine zbog problema s udovoljavanjem zakonima o čistoći ispušnih plinova. No kada su onamo stigli 1986. pomeli su pod s direktnim konkurentom istog cjenovnog ranga, Yugom – Excel je bio neusporedivo kvalitetniji automobil i nudio mnogo više za sličan iznos. Miješani geni: Hyundai Stellar je naslijedio licencnu Ford Cortinu, spojivši njeno naslijeđe s Mitsubishijevim motorima i za 1980-e iznimno bogatom opremomU Europi, a i na našem tržištu, probili su se nekoliko godina kasnije. Daleko od toga da budu zadovoljni boravkom u najnižem cjenovnom razredu, počinju više ulagati u tehnološki razvoj i ubrzo se posve osamostaljuju.Paleta se širi uspješnim modelima: Sonata, Coupe, Atos, Matrix, Accent, Lantra… učvrstili su reputaciju, te im i omogućili da postepeno krenu s dizanjem cijena. I drugi najveći južnokorejski proizvođač automobila, Kia, već je 20-ak godina u njihovom većinskom vlasništvu. Utemeljili su tvornice i istraživačke centre na nekoliko kontinenata, kako bi osigurali globalnu prisutnost. Rano prepoznali tržišni potencijal SUV segmenta i probili se u njemu, ponajprije modelom Santa Fe. Veliki korupcijski skandali prije desetak godina nisu pretjerano naudili imidžu tvrtke, koja kupce odavno više ne osvaja samo niskom cijenom, nego i drugim kvalitetama. Nakon što je ‘probio led’ na američkom tržištu, gdje je uspjehom uništio ‘američki san’ Yuga, Hyundai je pokorio svjetsko tržišteUz jak razvoj električnih i hibridnih vozila, Hyundai je među tvrtkama u automobilskoj industriji kojima svi prognoziraju svijetlu budućnost, premda su trenutno u maloj defenzivi zbog pada prodaje u Kini.Chung Ju-yung (1915. – 2001.) odrastao je u siromašnoj poljodjelačkoj obitelji na sjeveru Koreje. Nekoliko je puta neuspješno bježao iz kuće prije no što je uspio stići do Seula i probijati se. Osnovavši Hyundai, uspio je dobiti vladine narudžbe za projekte poslijeratne obnove, te se obogatio. Izgradio je najveće svjetsko brodogradilište, prije no što se posvetio automobilskoj industriji.


Komentari

loading...