Nastupa BMW X4 druge generacije G02, veći, bogatiji i (još) žešći

Bavarski sportski crossover izbrušen ‘do jaja’, napucan hi-tech opremom te filigranski dorađenim benzincima i dizelašima od 184 do čak 360 KS
Koliko je koncept bavarskog sportskog crossovera BMW X4 uspio, pokazuje činjenica da niti četiri godine od pojave umanjenog X6 i više od 200.000 prodanih primjeraka (solidna brojka za tu klasu) stiže, ne redizajnirana, nego nova, druga generacija. Za razliku od prve, serije F26, druga G02 je napravljena na novoj platformi koju koristi i aktualna Serija 5 te na kojoj se stvara nova Serija 3. Rastegnut je na 4752 (+81) i snižen na 1621 (-3) mm, a o povećanju komfora najbolje ‘govore’ povećanje međuosnog razmaka na 2864 (+54) i širine na 1918 (+37) mm. Prtljažnik je napuhan na 525 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste do 1430.Korištenjem nove tehnologije, s velikim udjelom čelika ultra-visoke čvrstoće (UHTS) i visoke čvrstoće (HTS), duraluminija i kompozita, usprkos povećanim gabaritima i porasti čvrstoće noseće strukture karoserije za više od 25 posto, na vagu će donositi 80 kg manje. To će već osnovnom benzincu xDrive20i sa 184 KS i 290 Nm omogućavati ubrzanje do stotke za 8,3 s i prosječnu potrošnju (dakako deklariranu) od 7,2 litre. S istim 4-cilindrašem 2.0, ali nabijenim na 252 KS i 350 Nm, xDrive30i stotku lovi za 6,3 s, uz istu potrošnju, jasno, ako se uspoređuju u istom, prosječnom, ritmu.Premda mnogi otpisuju dizelaše, oni će, barem sljedećih godina, (ipak) biti u prvom planu. Tržišno najizgledniji je xDrive20d sa 190 KS i 400 Nm od 1750 do 2500 min, za 8,0 s do stotke i 5,5 l/100 km. S istim 4-cilindrašem 2.0 napucanim na 231 KS i 500 Nm xDrive25d hvata stotku za 6,8 s a troši decilitar više. Kome je to malo, moći će izabrati xDrive30d s 265 KS i 620 Nm, iz rednog 6-cilindraša 3.0, za ubrzanje do stotke u 5,8 s.Naravno, tu nije kraj, jer su na vrhu ponude su ‘top-gun’ modeli, benzinski M40i i dizelski M40d (njegove slike donosimo), oba s bi-turbo 6-cilindrašima 3.0. Prvi je tvornički tuniran na 360 KS i 500 Nm, za 4,8 s do stotke i prosječnu potrošnju od 9,1 s. Drugi raspolaže s 326 KS i 680 Nm, a do stotke mu treba 4,9 s. Prosječno, deklarirano, troši 6,5 litara.Naravno, svemu je prilagođena hi-tech izvedba, infotainment, sustavi asistencije do razine poluautonomne vožnje (Connected Drive) te sigurnosna i luksuzna oprema najvišeg ranga. Dobro je, što, usprkos svemu, vlasnici dosadašnjeg modela neće imati dojam da je njihov ljubimac ‘preko noći ostario’, jer, na prvi pogled, čini se da je riječ tek o profinjenom redizajnu. O novom X4 pisat ćemo detaljnije…


Komentari

loading...