Novi turbopunjač uništen nakon samo 5000 km?! OVO je važno znati

Novi je turbopunjač vjerojatno je otkazao zbog dotrajalosti dizelskog motora te pada tlaka ulja u sustavu za podmazivanje…

PITANJE ČITATELJA

Opel Vectra 1.9 CDTI, 150 KS, 2008. Na 244.000 km otkazao je turbopunjač. U neovlaštenom servisu turbopunjač sam izmijenio novim, koji je otkazao nakon samo 5000 km. Serviser mi sada kaže da nije njegova krivnja, nego je problem u dotrajalom motoru.

ODGOVOR DOKTORA

Serviser je u svakom slučaju odgovoran, bilo da je ugradio turbopunjač sumnjiva podrijetla (na ‘crnom’ tržištu ima nekvalitetnih kineskih ‘kopija’) ili nije provjerio dotrajalost motora.

Ako je pao tlak ulja u sustavu za podmazivanje, uslijed dotrajalosti motora, brzo će otkazati i novi turbopunjač. O tome smo više puta pisali. Naime, uslijed trošenja ležajeva (temeljnih i letećih) te cilindara i klipnih prstenova povećavaju se zazori u kliznim kontaktima te pada tlak ulja.

Na to ukazuje češće paljenje i duže gorenje lampice za tlak ulja. Pad tlaka ulja najviše se manifestira u gornjem dijelu motora, a pogotovo turbopunjaču, koji se vrti i brže od 200.000/min te on prvi strada.

Zbog toga se prije ugradnje novog turbopunjača obvezno treba provjeriti tlak ulja u motoru, na minimumu i srednjem režimu, uz pomoć manometra. Već pri 800-900/min treba biti minimalno 1 bar (ako je motor u izvrsnom stanju najmanje 1,5 bara), a na 2000/min treba porasti na minimalno 3 bara (kod dobrih motora 4 do 5 bara).

Problem može biti i u dotrajalosti uljne pumpe. Stupanj dotrajalosti može se provjeriti i mjerenjem tlakova kompresije, koji trebaju biti najmanje 27 bara (kod motora u solidnom stanju najmanje 30). Ako se utvrdi da je motor dotrajao, najprije treba napraviti temeljiti popravak. Dakle, novi se turbopunjač ugrađuje samo u motor koji je u dobrom stanju.

U protivnom i novi će, zbog slabog podmazivanja, brzo otkazati…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin