Jürgen Kern radio je desetljećima u Porscheu kao razvojni inženjer. Njegov sin još Lars još je na početku, krenuo je njegovim stopama, a kada ne vozi u utrke izdržljivosti i ne obara rekorde na Nordschleifeu, on također radi u Weissach razvojnom centru. Porsche nam je predstavio jednu cool obiteljsku priču…
Jürgen Kern je provirio kroz nova vrata u Weissachu. Zgrada je 67-godišnjaku nepoznata i to ne bez razloga. Uostalom, prošlo je nekoliko godina otkako je posljednji put posjetio ovaj odjel. “Pozdrav gospodine Kern! Dugo se nismo vidjeli! Kako si?” tople su riječi iza staklenog prozora u sigurnosti postrojenja. Uz blagi osmijeh i pomalo dirnut prepoznavanjem, Jürgen kao dugogodišnji zaposlenik, koji je sada u mirovini, odgovara: “Dobro, hvala!”
Njegov sin Lars tu je već domaći. Posebno je zatrpan pitanjima ponedjeljkom, jednostavno svi žele znati kako je prošao vikend. Ne raspituju se o aktivnostima u slobodno vrijeme, već o uspjesima utrka ili – ponegdje – rekordnim krugovima Nürburgringa. “Ovdje su svi strastveni prema Porscheu”, ističe 33-godišnjak uz srdačan smijeh.
Zatim se razgovor skreće na brvnarsku kolibu u okućnici na zapadu interne ispitne staze. Kern stariji i junior govore nam o svom radnom mjestu. Počinju izgovaranjem nečega što se može sažeti u jednu rečenicu: “Weissach je sinonim za inovacije u cijelom automobilskom svijetu i nosi sa sobom značajnu privlačnost”. To se nije promijenilo u 50 godina od početka ove radionice testiranja i ideja.
Kao mladi inženjer strojarstva, Jürgen Kern se prijavio za posao u Porscheu u ljeto 1977. Oglas s izrazom “terenska testiranja” potaknuo ga je zanimanje. U razgovoru s predstavnikom Uprave za ljudske resurse saznao je da je mjesto već popunjeno. Međutim, odmah mu je rečeno: “naći ćemo nešto za tebe”. Vjerovao im je na riječ i nije se razočarao. Dobra dva mjeseca kasnije, u studenom 1977., počinje raditi u Weissachu. Njegova prva uloga bila je kao administrator u utrkama izdržljivosti, ali njegov prelazak na kontrolu kvalitete za Cayenne ubrzo su uslijedili zadaci diljem svijeta. “U Weissachu je tada radilo oko 1.000 ljudi, svi su svakoga poznavali i svi smo svoj sportski duh, srce i dušu ulijevali u posao.” Sa 6.700 zaposlenih, ta bliskost danas vjerojatno više nije moguća. Lars Kern kima. Brzo dodajući: „Ali entuzijazam je još uvijek prisutan. Ovdje je nešto posebno u zraku i ovoj marki vozila”.
Obitelj Kern rano se nastanila u Wiernsheimu, samo osam kilometara od Weissacha. Kada vjetar puše u pravom smjeru, zvuk trkaćih motora se ovdje prenosi s testne staze. Je li ovaj zvuk inspirirao Larsa, mlađeg od dvojice sinova, da razvije strast za utrkama? Kad je njihov otac kući dovozio razne testne automobile iz odjela za razvoj vozila treće strane, dječaci su bili oduševljeni. Ponekad su mu davali listu želja za sljedeće testno vozilo. Najčešće je pisalo – 911 Turbo. Otac im je zapravo i često ispunjavao želje…
Razvoj prvog Cayennea
Jürgen Kern ne voli velike automobile, pa nije iznenađenje da je prije dobra dva desetljeća uložio srce i dušu u razvoj prvog Cayennea. Dugo vremena nije bio sasvim zadovoljan njegovim terenskim mogućnostima. Inženjeri su iskoristili njegove naglašene prijedloge kako bi optimizirali softver za upravljanje vučom do te mjere da je ovaj sportski automobil postavio mjerilo za svoje vrijeme, kako na cesti tako i izvan nje, ističe Jürgen Kern.
U međuvremenu je mladi Lars igrao trkaće igrice na računalu. Brinuo se da možda neće uživati u “pravom” iskustvu vožnje za volanom. “Karting, gdje su mnogi drugi trkači započeli, nikada nije bio na dnevnom redu za nas.” Međutim, 2005. godine, slalomske utrke na parkiralištima s Vauxhall Corsom ostavile su u njemu želju za još više toga. Uz podršku obitelji i sponzora, Lars Kern se natjecao u Porsche Super Sports Cupu. Brzo je shvatio da privatno financirani motosport predstavlja ogroman minus u resursima. Obitelj Kern bila je realna i prije svega racionalna.
2012. godine, prije nego što je uopće završio studij strojarstva, Lars Kern počeo je raditi kao razvojni inženjer utrka izdržljivosti i vrlo se zbližio sa svojim ocem, no nije sve uvijek bilo idealno. No, stvar je spasio period kada su završili u zajedničkim odjelu za razvoj ukupne kvalitete vozila (EGQ). Lars Kern ne skriva koliko je oduševljen svojim poslom i sam ističe kako je – san imati ovakav posao. Osim što ima tehničko razumijevanje vozila, svaki razvojni inženjer također sjeda za volan i testira ih. Dvojica profesionalaca sebe vide kao “prevoditelje”; svojim stručnim kolegama prenose vozne karakteristike u praksi. “Mi im govorimo što automobil radi i što bi trebao raditi”, izgovara Lars Kern, s čim se Jürgen Kern može samo složiti: “Ako se ja osjećam ugodno u autu, onda će i kupci”.
Bilo kao razvojni inženjer ili kao vozač utrka, Lars Kern danas je uvijek za volanom i predstavlja Porsche. Njegovo iskustvo sada mu donosi međunarodne startove u Porscheovim vrhunskim timovima za utrke izdržljivosti. Njegovi zapisi na Nürburgringu privlače svjetsku pozornost. Samo jedan od mnogih primjera: u lipnju je prošao krug Nordschleifea od 20,8 kilometara u 911 GT2 RS s Mantheyjevim kompletom za performanse i izlaznom snagom od 515 kW (700 KS) za samo 6:43.300 minuta – novi rekord kruga za prometne sportske automobile legalne proizvodnje.
Lars Kern se također smjestio u Wiernsheimu, jedva 500 metara od kuće svojih roditelja. A postoji još jedan razlog zašto se par viđa gotovo svaki dan, iako se Kern stariji povukao s posla 2019.: s troipolgodišnjom kćeri Larsa Kerna i sedmomjesečnim sinom, on je često je pozvan da obavlja svoje dužnosti kao djed. Tako se neke stvari izbalansiraju u obiteljskom životu – gdje je nekada Jürgen Kern puno putovao, palicu je sada prenio njegov sin. “Moj otac sada ima više vremena da provede s unucima nego ja”, kaže Lars. A onda se otac i sin smjeste u sivi Cayenne Turbo GT za nekoliko brzih krugova oko probne staze. Uostalom, staza se jedinia nije promijenila tijekom desetljeća. Želimo još puno sretnih probnih krugova obitelji Kern…
Tekst: Nikola Jurković / Foto: Porsche