Cijela priča imala je jako puno dobrih strana. Sve je krenulo jako dobro, Ampera je osvojila medije i javnost, tako je 2012. godine proglašena Europskim automobilom godine…
“Ako želimo postići buduće klimatske ciljeve, udio električnih vozila mora se znatno povećati”, riječi su to izvršnog direktora Opela Michael Lohscheller. U skladu s tim, Opel će do kraja ove godine na tržištu imati devet elektrificiranih vozila (EV) – od Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e Life, Grandland X plug-in hibrida i sljedeće generacije Astre, do Comba-e, Vivaro-e i Movano-e iz sektora gospodarski vozila. Do 2024. godine marka će ponuditi elektrificiranu varijantu svakog modela u svom portfelju.
Međutim, Opel je svoj prvi doprinos povećanju prodaje EV već dao prije deset godina. Bilo je to 2011. kada je na tržište izbacio tada za mnoge egzotičan model. Ampera je bila prvi električni automobil proširenog dometa. Time se Opel etablirao kao pionir na putu ka električnoj mobilnosti.
Revolucionarna, elegantna i praktična Ampera bila je prvo europsko električno vozilo koje je omogućilo mobilnost “idi bilo gdje u bilo koje vrijeme”. Kada se pojavila u prodaji krajem 2011. godine, Ampera je osnovala potpuno novi segment vozila na europskom automobilskom tržištu.
Ampera je stvarno krenula dobro. Osvojila je medije, oduševila kupce i pobijedila na reliju Monte Carlo
Opel je imao razloga za optimizam. Više od 5.000 potencijalnih “e-pionira” pokazalo je interes za kupnju i prije nego što je automobil krenuo u prodaju.
Podjednako su bili impresionirani i mediji, žiri vodećih međunarodnih novinara odabrali su Amperu i njezin sestrinski model Chevrolet Volt za dobitnike nagrade „Europski automobil godine 2012“. Dugoročnim testom koji je iste godine započeo njemački automobilski klub ADAC, Ampera je pokazala svoju trajnost odradivši više od 200 000 km u osam godina.
Nezadovoljna samo popularnošću zasnivanom na dojmu i nagradama u vitrinama, Ampera se dokazala i u teškim izazovima. Tako je 2012. Opelovo električno vozilo proširenog dometa (EREV) pobijedilo na 13. međunarodnom reliju Monte Carlo za električne automobile i alternativne pogonske sustave. Pobjedničku Amperu vozili su francuska legenda relija, Bernard Darniche i Joseph Lambert. Osim njih, još tri Ampere završile su među prvih deset.
Opel je uz Amperu dobio potvrdu kako je lidera u inovacijama i odmah je postala najprodavaniji europski električni automobil, sa 6.631 jedinica i oko 21% udjela u europskom segmentu električnih automobila. Vodeće tržište za EREV (Extended Range Electric Vehicle) bila je Nizozemska, a slijedile su je Njemačka i Velika Britanija. Završetak proizvodnje stigao je u 2015. godine.
Kako je zapravo tehnički posložena Ampera?
Litij-ionska baterija od 16 kWh napaja elektromotor snage (110 kW) 150 KS, koja se prenosi na prednje kotače i donosi isporuku između 40 i 80 km čistog električnog pogona s nula emisija, ovisno o terenu, voznoj tehnici i temperaturi i naravno, kada je potpuno napunjena. Prema tadašnjim propisima za mjerenje potrošnje goriva i emisije CO2, Ampera je trošila 1,2 l / 100 km i emitirala 27 g/km CO2 kombinirano u NEDC ciklusu.
Na cesti Amperin električni pogonski sustav Voltec osigurava živahne performanse. Trenutni okretni moment od 370 Nm omogućuje ubrzanje do 100 km/h za oko 9 sekundi i najveću brzinu od 161 km/h. Ampera nudi gotovo tihi električni pogon i profinjene performanse čak i u načinu rada s proširenim dometom.
Zahvaljujući inteligentnoj i praktičnoj Amperinoj mogućnosti proširenog dometa (EREV), vozači uživaju u miru jer nikada neće ostati na cjedilu s brzo ispražnjenom baterijom.
Uz bateriju koja je bila u formi slova ‘T’ i mase 196 kg, doseg vožnje s nula emisija dovoljan da udovolji dnevnim potrebama većine europskih vozača, Ampera je također osigurala ukupan domet vožnje veći od 500 kilometara zahvaljujući benzinskom motoru (1,4-litreni benzinski motor snage 63 kW/86 KS) koji proširuje doseg.
Električni pogonski sklop, smješten ispod poklopca motora uz benzinski motor, sastoji se od električnog vučnog motora, električnog generatora / motora i planetarnog zupčanika, koji poboljšava ukupnu učinkovitost smanjenjem kombinirane brzine vrtnje električnih motora. Za razliku od konvencionalnog pogonskog sklopa, ne postoje stupnjevni zupčanici.
Što se tiče komocije? Unutrašnjost nudi pristojan prostor, udobnost i značajke udobnosti, koje biste očekivali od modernog kompaktnog automobila. Jedino prtljažni prostor pati, a on iznosi 310 l i u najboljem slučaju s položenim sjedalima – 1.005 litara.
Dok sam interijer vozila uvelike podsjeća na ambijent iz Astre i Insignije.
Tko zna, možda ne bi bilo loše, kada bi Opel opet razmislio o novoj generaciji Ampere…
foto: Opel