Opel Astra 1.7 CDTI se pokreće kvalitetnim dizelašem Isuzu, japanski koji se proizvodio u Poljskoj. Mjerač tlaka ulja, koji gasi lampicu, smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme, dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja…

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 1.7 CDTI, 2011., 214.000 km., signal niskog tlaka ulja gori 5-6 sekundi nakon paljenja motora. Ovo se javlja svakog jutarnjeg paljenja nakon stajanja motora preko noći. Kad se motor pali nakon kraćeg stajanja, lampica se gasi odmah (u verglanju). Motor radi normalno i troši 0,2 do 0,3 l ulja na 1000 km.

ODGOVOR DOKTORA

Opel Astra 1.7 CDTI se pokreće kvalitetnim turbodizelašem Isuzu, japanski koji se proizvodio u Poljskoj. Ugrađivao se u Opel Corsu, Opel Astru i Opel Merivu, a od 2003. ima ubrizgavanje common rail i oznaku 1.7 CDTI (dotada 1.7 DTI), solidne je kvalitete, ali troši više od očekivanja.

Zakašnjelo gašenje indikatora preniskog tlaka u sustavu podmazivanja može biti problem i ukazuje na dotrajavanje. No kod konkretnog motora to je posljedica specifične izvedbe mjerača tlaka i u pravilu ne ukazuje na problem. Mjerač tlaka, koji gasi lampicu, smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme, dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja.

Dužina svijetljenja kontrolne lampice ovisi o položaju mjerača tlaka i graničnom tlaku na koji je podešen, ali i stanju motora (istrošenosti u tarnim kontaktima, koja povećava zazor i smanjuje trak ulja. Za svaki je motor (posebice s turbonabijanjem) dobro nakon paljenja pustiti motor da radi desetak sekundi prije nego se doda gas.