BMW Serije 3 (E90, 2005. – 2013.), ovo su mane najpovoljnije jurilice

Motor se gasi i lupa nakon hladnog starta, zujanje iz prostora motora s uključenim klima uređajem, problem s dizelskim grijačima, kvar senzora položaja bregastog vratila, problem s termostatom, propuštanje ulja na motoru…
Do sredine 1980-ih bavarska je ‘trica’ s dizelskim motorom bila je čista hipokrizija. Danas je BMW 320d vjerojatno najprivlačnija dizelska limuzina. Ne samo zbog izvrsnih performansi uz nisku potrošnju goriva. To je automobil koji sjedinjuje najbolje od najboljega što je dala tvrtka iz Münchena, poznata i po proizvodnji motocikala i avionskih motora, u čijem su vlasništvu Mini i Rolls Royce.Serija 3 je najtraženija BMW-ova serija i tradicionalno najpopularnija sportska limuzina na većini tržišta. Kratki vremeplov: prvi model te serije bio je 1600 iz 1966., a najcjenjenija je bila izvedba 2002 sa 100 KS. Prvi model, koji je nominalno nosio oznaku serije 3 (E21), predstavljen je 1975. Potom su stigli E30 iz 1982., E36 iz 1991. i E46 iz 1998. i potom je stigao E90, model o kojemu pišemo i kojeg smo rabljenog već testirali. Nakon njega 2012. stigao je model serije F30 i na kraju, početkom ove godine aktualni G20.BMW Serije 3 je srušio mit da brz sportski automobil puno troši i malo traje. Bavarski automobili nikada nisu bili štedljivi, ali ni rastrošni, ako su bili dobro podešeni. Marka iz Münchena cijelo je vrijeme njegovala simbiozu sportskih svojstava i visoke kvalitete. Nerijetki su modeli prelazili više od 300.000 km. To je, dakle, Bavarac koji juri i traje. Kvaliteta materijala i izrade na najvišoj su razini, što se vidi i na testnom primjerku. Kod rabljenih BMW-a treba računati na dva velika problema. U pravilu ih kupuju osobe sklone neumjerenoj vožnji, često uz loše održavanje. K tome su, uz Golf, Passat i A6, najizloženiji krađi (među bavarskim modelima kriminalcima je najomiljeniji X5) i u tome se kriju brojne zamke. Zbog toga trebate temeljito provjeriti i dokumente i stanje auta, a podjednako je važno što kupujete i od koga kupujete. Na sljedećem videu pogledajte s kojima je suočena ova serija:Bavarac moji  juri i traje, a malo troši, to su značajke popularnih  BMW-a Serije 3 (E90), koje su stare šest do 13 godina povoljna prilika na tržištu rabljenih. Posebice s 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1995 ccm, dostupnog u rasponu snage od 116 KS (316d) do 184 KS (320d nakon redizajna 2010.) To je Statusna sportska limuzina ruši predrasude, jer je startna i brza, a istodobno pouzdana i štedljiva. Najveći su rizici vraćena kilometraža, zatajen sudar i sumnjivo podrijetlo. Taj smo model već testirali, u najpogođenijoj verziji 318d sa 143 KS, koja najbolje ujedinjuje performanse i štedljivostSVI MODELIPROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor  se gasi nakon hladnog starta. UZROK – Unutarnja greška brizgaljke(i).POPRAVAK – Ugradite novu(-e) brizgaljku(-e). Programirajte kod kalibracije brizgaljke u računalu motora (ECM).SVI MODELIPROBLEM – Brujanje ili zujanje iz prostora motora s uključenim klima-uređajem. Vibracije na servo upravljaču između 900-1100/min s uključenim klima-uređajem. Slab rad ili greška sustava klima-uređaja.UZROK – Neispravno napunjen sustav klima uređaja.POPRAVAK – Napunite sustav klima-uređaja ispravnom količinom rashladnog sredstva.MODELI S KODOM N52PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Niska granična vrijednost grijača.UZROK – Termostat loše izvedbe (odnosi se samo na termostate Behr). Unutarnje curenje rashladnog sredstva hladnjaka rashladnog sredstva motora.POPRAVAK – Pustite zagrijan motor da 5 minuta na praznom hodu. Provjerite očitanja senzora temperature rashladne tekućine (ECT) 1 i 2. Ako je razlika u temperaturi između senzora ECT 1 i 2 manja od 20°C ugradite novi hladnjak rashladnog sredstva motora. Ako je razlika u temperaturi između osjetila ECT 1 i 2 veća od 20°C: Provjerite kod datuma proizvodnje na termostatu 1. Ako je kod datuma prije 25-11-05, ugradite novi termostat.MODELI S KODOM N52PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo pali i loše radi. UZROK – Ventil tlaka ulja položaja bregastog vratila (CMP) zaglavljen ili blokiran. Greška softvera računala motora (ECM).POPRAVAK – Skinite ventil tlaka ulja položaja bregastog vratila (CMP). Temeljito očistite ventil tlaka ulja CMP. Pažljivo čistite komponente, kako ne bi došlo do oštećenja. Ugradite ventil tlaka ulja CMP. Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.MODELI S KODOM N51/N52/N52KPROBLEM – Lupkanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta ili čestih kratkih putovanja.UZROK – Zrak u hidrauličkim podizačima.POPRAVAK – Provjerite je li ispravna razina ulja. Upalite motor i pustite da se zagrije na radnu temperaturu. Postupite na sljedeći način do 5 puta: povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min i držite 3 minute. Pustite motor da radi na praznom hodu 15-30 sekundi. Provjerite lupa li motor. Ako se lupanje završi nakon izvršenog gornjeg postupka: povećajte broj okretaja motora na cca 2000-3000/min i držite 15 minuta.MODELI S KODOM N43/N53PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Nemiran rad i povremeno zatajenje motora pod opterećenjem. UZROK – Neispravna(-e) brizgaljka(-e).POPRAVAK – Testirajte brizgaljke i zamijenite ako je potrebno.MODELI S KODOM  N54, OD 04/08.PROBLEM – Pokidan pomoćni pogonski remen.UZROK – Remenica pumpe PAS ili pomoćni pogonski remen u kontaktu s podokvirom kad se vozi preko ležećih policajaca.POPRAVAK – Pregledajte ima li oštećenja na remenici pumpe PAS. Zamijenite oštećene komponente (podokvir, nosač, remenicu)MODELI 335 D, KOD 30 6D 5PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Propuštanje ulja motora. UZROK – Brtva na cijevi između turbopunjača (TC) i hladnjaka tlačenog zraka.POPRAVAK – Ugradite novu brtvu na cijevi između turbopunjača (TC) i hladnjaka stlačenog zraka.MODELI M3 4.0PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi nepravilno i povremeno gubi snagu te prelazi u prinudni radni režimUZROK – Iznutra propala usisna cijev ventila za podešavanje zraka praznog hoda (IAC).POPRAVAK – Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Provjerite da li je ventil kontrole zraka praznog hoda IAC začepljen te ga očistite ako je potrebno. Očistite krhotine iz usisnog sustava, zamijenite dijelove ako je potrebno.U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.BMW Serije 3 (E46): ovo su problemi popularne sportske limuzineTest rabljenoga: BMW 320d xDrive, bavarsko savršenstvo sada je konačno dostupno i domaćem džepu

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo