Nissan Qashqai (2006. – 2013.): ovo su kvarovi popularnog kompaktnog SUV-a

Benzinac 1.6 slabo ubrzava, dizelaš 1.5 dCi slabo pali nakon izmjene zupčastog remena, podrhtavanje prednjih kočnicam lupanje iz stražnjeg ovjesa, problemi sa šaltanjem prva dva stupnja, otkazivanje ležajeva stražnjih kotača i selen blokova…

Nissan su uvijek cijenili poznavatelji auto tržišta, prvenstveno zbog kvalitete i pouzdanosti. No, do početka 2007., kad je stigao Qashqai, nisu imali tržišni hit na našem tržištu. Njegovim se dolaskom sve promijenilo, postao je hit u klasi  To je japanski auto, sa svim dobrim što Nissanov amblem znači već desetljećima.

No proizvodi se u Sunderlandu, a britanska proizvodnja nije dobra referenca za kvalitetu i pouzdanost. Zbog toga je, inače izvrstan japanski SUV, dosad ima i problema. Ne velikih, ali neugodnih: s otkazivanjem daljinskog zaključavanja, podizača stakala i lambda sonde, vibriranjem plastike armature i trošenjem diskova..

Najviše je problema bilo sa selen blokovima stražnjeg ovjesa.Pokazao se, ipak, globalno  solidnim i izdržljivim, što se prvenstveno odnosi na dobru osnovnu strukturu te kvalitetnu pogonsku mehaniku – motor, mjenjač i prijenosni mehanizam.

Benzinski motor 1.6 sa 117 KS je izvorno japanski, ponekad je imao problema s faznim lancem, a u osnovi je trajan i izdržljiv. Francuski dizelaš, 1.5 dCi, osim problema izazvanih lošim gorivom (bila je to naša realnost prije 10-ak godina), pokazao se vrlo uvjerljivim.

Zbog toga je zanimljivo analizirati službeno prijavljene kvarove i nedostatke, riješene kroz standardne serijske akcije:

PROBLEM – Podrhtavanje prednjih kočnica.

UZROK – Neodgovarajuća izvedba zaštite prednjih diskova uzrokuje njihovu koroziju.

POPRAVAK – Ugradite modificiranu zaštitu i nove diskove prednjih kočnica.

PROBLEM – Lupanje iz stražnjeg ovjesa.

UZROK – Istrošenost ležaja donjeg nosača stražnjeg amortizera.

POPRAVAK – Ugradite nove ležajeve donjeg nosača stražnjeg amortizera.

PROBLEM – Benzinac 1.6 slabo ubrzava pri 2500-2800/min.

UZROK – Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.

PROBLEM – Nakon izmjene zupčastog remena dizelaš 1.5 dCi motor ne pali.

UZROK – Neispravno podešena faza ventila zbog greške remenice bregastog vratila.

POPRAVAK – Skinite remenicu bregastog vratila i provjerite oštećenja. Izmijenite dijelove ako je potrebno.

PROBLEM – Neobična buka iz motora.

UZROK – Istrošen pomoćni pogonski remen.

POPRAVAK – Ugradite modificirani pomoćni pogonski remen.

PROBLEM – Otežano prebacivanje iz 2.-1. i 1.-2. stupanj pri manjem opterećenju, odnosno u vožnji nizbrdicom

UZROK – Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).

POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.

PROBLEM – Svijetle lampica za indikaciju kvara motora (MIL) i filtra čestica čađe (DPF).UZROK – Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Obavite proces regeneracije DPF. Izmijenite motorno ulje i filtar.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...