Toyota Yaris (2005. – 2013.): ovo su kvarovi pouzdanog japanskog anti-Pola

Krajem 2008. Yaris je redizajniran te opremljen benzincem 1.3 s podešavanjem faze ventila, koji je izdržljiviji od trocilindarskog sa 998 ccm, ali u ukupnom broju rabljenih na našem tržištu sudjeluje s oko 15 posto…
Najjači japanski adut niže klase, koji je 2013. predstavljen u trećoj generaciji, jedan je od najcjenjenijih malih automobile na našem tržištu. Prvi je model predstavljen 1999. te je osvojio titulu ‘Europskog automobila 2000. godine’. Najbolji su bili primjerci prve serije, a nakon 2001., kad je proizvodnja iz Japana prebačena u Francusku. U Toyoti su priznali da se nakon toga broj kvarova povećao za 30 posto, no Yaris je ipak zadržao glas jednog od najpouzdanijih modela niže klase.Od slabosti treba izdvojiti sljedeće: kod dizelaša prve generacije bilo je problema s tlačnim vodom turbopunjača, kod benzinca 1.0 VVT-i bilo je nevolja s elektroničnom blokadom motora i upravljačkim modulom, preskakanje struje s visokonaponskog voda, nepreciznošću pokazivača goriva, blokiranjem mjenjača (problemi sa sinkronima) i malom trajnošću lamele spojke. Model druge generacije dobio osjetno čvršću karoseriju, koja se prepoznaje po masi od gotovo 1,1 tone. S tim je modelom stigao novi bazni motor sličnih performansi kao prethodni 998 ccm i 69 KS, koji se ugrađuje i u Aygo te Peugeot 107 i Citroën C1. Radi se o izvrsnom motoru Daihatsuove koncepcije, ali taj je motor, za razmjerno tešku karoseriju Yarisa za broj manji od potrebnog. To mu povećava opterećenje, ali uz normalnu lako odvrti više od 200.000 km. Prema statistikama kvarova agencija TÜV i Dekra Yaris je među najpouzdanijim automobilima, s manje od tri ozbiljna kvara na tisuću vozila. Limarija je besprijekorna i upravo u tome je napravljen najveći napredak u usporedbi s prethodnikom. Najvažnije je provjeriti servisnu knjižicu, jer s redovito održavanim modelima rijetko ima ikakvih problema. Benzinski motori opremljeni su varijatorom faze i lancem za pogon bregastih vratila, a ti su sklopovi osjetljivi na neredovitost izmjene motornog ulja, odnosno vožnju s manjkom ulja. To se dobro detektira po radu motora u praznom hodu. Treba biti miran i bez metalnog zveketa, koji ukazuje na istrošenje lanca (tada treba mijenjati i lančanike i napinjač). Podvozje je solidno i izdržljivo te se problemi sa selen blokovima uočavaju samo kod primjeraka koji su voženi u naglašeno teškim uvjetima. Straga je ugrađena bubanj kočnica, s kojom u pravilu nema problema, a kočne obloge izdrže i više od 100.000 km. Treba provjeriti stanje prednjih diskova. Posebno treba paziti na njihovo stanje te na istrošenost kuglastih zglobova, jer se po tome najprije detektira oštra vožnja. To vrijedi i za ispušni sustav, pogotovo stražnji lonac, koji je jedan od rijetkih dijelova koje treba mijenjati neplanski. Ako se vozi oštrije, traje otprilike 50.000 km, a ponekad treba mijenjati i lambda sondu. Dizelaši su dobra opcija, ako nisu zapušteni i s vraćenom kilometražom, jer su problemi s brizgaljkama riješeni u modelu prve generacije. Ali, takvi su primjerci u pravilu precijenjeni te se u konačnici ipak najviše isplati osnovni benzinski trocilindraš. Sveukupno, rabljeni je Yaris u priličnoj mjeri ‘igra na sigurno’.SVI MODELI OD 01/2008.PROBLEM – Svijetle kontrolne lampice ABS-a, sustava kočenja i ESP-a. Kod greške pohranjen u memoriji grešaka kontrolnog modula ABS: C1246.UZROK – Kvar hidrauličkog modulatora ABS zbog korozije.POPRAVAK – Ugraditi novi hidraulički modulator ABS-a.SVI MODELI SA STRAŽNJIM DISK KOČNICAMA OD 07/2008.PROBLEM – Desna sajla ručne kočnice nije ispravno pričvršćena.UZROK – Neispravna sigurnosna zakačka desne sajle ručne kočnice.POPRAVAK – Postaviti modificiranu desnu sajlu ručne kočnice. Zamjenska sigurnosna zakačka sajle ručne kočnice nije dostupna zasebno.SVI MODELI OD 05/2008.PROBLEM – Stražnja vrata se ne mogu do kraja otvoriti.UZROK – Neispravni plinski amortizeri stražnjih vrata.POPRAVAK – Izmijeniti plinske amortizere stražnjih vrata.SVI MODELI S ABS-OM OD 03/2008.PROBLEM – Kontrolna lampica ABS-a svijetli.UZROK – Korozija zbog utjecanja vode u davače broja okretaja stražnjih kotača ABS i električne instalacije uzrokuje koroziju.POPRAVAK – Ugradite modificirani davač broja okretaja stražnjih kotača ABS i električnu instalaciju.SVI MODELI S PODESIVIM STUPOM UPRAVLJAČA OD 07/2008.PROBLEM – Nepravilan zvuk iz upravljača pri okretanju upravljača.UZROK – Neadekvatna izvedba stupa upravljača.POPRAVAK – Ugraditi modificirani stup upravljača.SVI MODELI S KODOM MOTORA 1KR-FEPROBLEM – Motor teško starta, nepravilno paljenje motora, lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.UZROK – Svjećice kontaminirane naslagama čađe.POPRAVAK – Zamijeniti svjećice, provjeriti rad i stanje katalizatora, zamijeniti ako je potrebno. Provjerite rad i stanje grijane lambda sonde te je po potrebi zamijeniti. Provjerite dijagnostičke kodove grešaka te ih po potrebi obrišite.SVI MODELI S KODOM MOTORA 1KR-FEPROBLEM – Zveckanje iz zadnje ispušne cijevi pri ubrzanju između 2500-3500 o/min pri normalnoj radnoj temperaturi.UZROK – Zbog neodgovarajuće izvedbe prednjeg ispušnog sustava zveckanje se prenosi na stražnju ispušnu cijev.POPRAVAK – Ugradite modificirani prednji ispušni sustav.SVI MODELI S KODOVIMA MOTORA 1SZ-FE / 2SZ-FE OD 05/2007.PROBLEM – Curenje ulja iz prednjeg dijela motora.UZROK – Neodgovarajuća izvedba poklopca razvodnog lanca.POPRAVAK – Ugradite modificirani poklopac razvodnog lanca.SVI DIZELAŠI 1.4 S KODOM MOTORA 1ND-TV OD 2008.PROBLEM – Zviždanje iz prostora motora.na otprilike 1600 do 2500/min.UZROK – Greška u turbopunjaču.POPRAVAK – Ugraditi modificirani turbopunjač.SVI DIZELAŠI 1.4 OD 08/2008.UZROK- Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.UZROK – Greška softvera računala motora (ECM).POPRAVAK – Testirati komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste uklonili druge moguće uzroke. Ako se ne pronađu greške, modificirati računalo motora (ecm).SVI MODELI S KODOM MOTORA 1ND-TVPROBLEM – Zveckanje iz sklopa spojke dok je motor na praznom hodu i papučica spojke potpuno otpuštena.UZROK – Neodgovarajuća izvedba sklopa spojke.POPRAVAK – Stavite modificirani sklop spojke. Zamijenite pomoćni cilindar spojke.SVI MODELI S KODOM MOTORA 1ND-TV OD 12/2009.PROBLEM – Loš hladan start. Neispravan rad na praznom hodu kod hladnog starta.UZROK – Neispravne brizgaljke goriva. Greška softvera računala motora (ecm).POPRAVAK – Testirati elektroničke i mehaničke komponente i po potrebi izmijeniti neispravne. Ako nije pronađena greška ponovno programirajte računalo motora (ecm) s nadograđenim softverom. Provjerite broj na brizgaljkama goriva. Ako je broj 23670-33050, zamijenite brizgaljke goriva.U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...