Ovo su najbolji rabljeni terenci na tržištu

Oprez: Jeftin premium najčešće je ‘mačak u vreći’
Vožnja terenca ‘s potpisom’ mnogima je pitanje prestiža, a pruža veću sigurnost i ugodan pogled ‘s visoka’. Takva je koncepcija dobrodošla, jer je nerijetko spasonosna u zimskim uvjetima. Omogućava silaske s asfalta i užitke u ponekoj terenskoj avanturi, pa povišeno podvozje i pogon 4×4 u mnogim situacijama djeluju poput penicilina. Ali oprez! Premda se brojni ‘off-roaderi’ nude po povoljnoj cijeni, nisu svi pametna kupnja. Jeftini premium modeli najčešće su ‘mačak u vreći’, jer skupi dijelovi i održavanje mogu premašiti početnu cijenu vozila, a i znatno su rizičniji za krađu. Uostalom, pogledajte naš izbor i riješite neke od dvojbi, prije nego li krenu ozbiljnije zimske radosti.Hyundai Terracan (2001. – 2007.)6200 € (2004. – 180.000 km)Dobra mu je referenca što se tehnički naslanja na Mitsubishi Pajero druge generacije. Kruna je suradnje korejske i japanske marke započete 80-ih modelom Pony. To je jamstvo kvalitete, robusnosti i izdržljivosti. Kod nas se nudio s dizelskim 2.9, koji mu sa 163 KS omogućava dobre performanse (13,4 s i 172 km/h), a prosječno troši 9 do 10 litara. Dizajn nije šik, ali je učinkovit na terenu.Suzuki Jimny (1998. – danas)4100 € (2001. – 120.000 km)Niti jedan konkurentski model na pruža toliko terenskih sposobnosti u manjim gabaritima (dugačak je 380 cm). Još od prve generacije 1970. najmanji terenski Suzuki dobro kotira na tržištu, a od treće, predstavljene 1998., ime Jimny se afirmiralo na svim tržištima. Pogon 4×4, izdržljiva karoserija i udaljenost podnice od tla od 19 cm zaokruženi su pouzdanim motorima – benzinskim 1.3 i dizelskim 1.5.Mitsubishi Pajero Pinin (1998. – 2007.)4700 € (1999. – 210.000 km)Mlađi brat terenske legende zanimljiva je kombinacija japanske tehnologije i talijanskog dizajna, koji potpisuje Pininfarina. Premda gabaritima kompaktniji od ‘pravog’ Pajera, terenske su sposobnosti za svaku pohvalu. Najveći je minus nedostatak dizelskog motora, jer 4-cilindarski benzinci 1.8 sa 114 KS i 2.0 sa 129 KS mogu popiti i više od 12 litara. Mnogi su vlasnici stoga ugradili plinsku instalaciju.Jeep Cherokee (2001. – 2006.)6800 € (2004. – 175.000 km)Potomak pradjeda svih terenaca nepravedno je u sjeni Grand Cherokeea. Nudi sve kao i on, ali u manjim gabaritima, dok zvučnim imenom i robusnom izvedbom nedvosmisleno najavljuje kako se na terenu snalazi ‘kao riba u vodi’. Dizelski 2.8 sa 150 ili 163 KS nije rastrošan, a u slučaju benzinskog 3.7 V6 sa 210 KS preporučljiva je ugradnja plinske instalacije, jer prosječno troši 14,5, a u gradu oko 20 litara.Mercedes-Benz / Puch G (1974. – danas)9300 € (1995. – 280.000 km)Popularnost Mercedesa, odnosno Pucha G, ne jenjava ni nakon 40 godina neprestane proizvodnje. Tijekom svih tih godina prošao je kroz tri redizajna, koji su mu povećali atraktivnost, ali sandučasta je karoserija i dalje ostala zaštitni znak. Na teškom terenu zaslužuje čistu peticu, ali nedostaci su mu skupi dijelovi, rastrošni motori (žrtve loše aerodinamike) i visoka početna cijena. Iznimnu izdržljivost dokazao je jedan Nijemac koji je svojom G-klasom, na putovanju dugom 26 godina, kroz 215 država, prošao čak 890.000 km. G-klasa u izvedbi AMG razvija 544 (G 63) ili 612 KS (G 65), stotku hvata za 5,4, odnosno 5,3 s, a juri 210 i 230 km/h. Cijena novog kreće od 150.000 eura.Porsche Cayenne (2002. – danas)10.700 € (2004. – 195.000 km)Premda karakterom SUV, prvi takav model iz Porschea zaslužuje mjesto na ovoj listi. Ne samo da je legendarnoj 911-ici ‘ukrao’ dizajnerske linije, nego i izvrsna vozna svojstva. Niska cijena rabljenih primjeraka najčešće je dvosjekli mač, jer su troškovi održavanja papreno skupi, pogotovo u izvedbama Turbo i Turbo S sa 500 i 550 KS. Dobar je izbor dizelaš 3.0 V6 sa 240 KS, koji dobro ide (8,3 s i 214 km/h), a prosječno troši razumnih 9 do 10 litara. BMW X5 (1999. – danas)10.000 € (2003. – 230.000 km)Već u prvom su pokušaju Bavarci pogodili ukus kupaca. Premium SUV atraktivnog izgleda, dobre ponude prostora, snažnih motora, izvrsnih svojstava na asfaltu i iznenađujuće dobrih na terenu, pokazao se formulom uspjeha. Česta je meta lopova, pa je nužan pojačan oprez prilikom provjere podrijetla. Cijene dijelova, također, su premium pa je tržište rabljenih puno loše održavanih primjeraka. Oni u dobrom stanuju bez problema ‘pregaze’ i 500.000 km. Trošak održavanja može se umanjiti izborom usisnog benzinca s ručnim mjenjačem.Land Rover Freelander 2 (2006. – danas)10.300 € (2007. – 185.000 km)Kroz povijest je Land Rover stvorio niz izvrsnih terenaca, koji su referenca na teškom terenu, ali im je cijena previsoka. Alternativa je rabljeni SUV Freelander druge generacije (prvi je iz 1997.). Sve su izvedbe opremljene pogonom 4×4, koji se jako dobro snalazi u svim uvjetima. Nudi se s benzinskim 3.2 V6 sa 233 KS, koji troši 12 litara te dizelskim 2.2 sa 160 KS, s potrošnjom od pristojnih osam. Benzinac ubrzava za 8,9 s i postiže 200 km/h, a dizelaš stotku hvata za 11,7 s i postiže 181 km/h. Jedna izvedba za cijeli svijet, ostvarila je popularnost na svim tržištima. Koristi Fordovu platformu EUCD, a proizvodi se i sklapa u Engleskoj, Kini, Indiji i Jordanu.Subaru Forester (2002. – 2009.)7400 € (2005. – 185.000 km)Crossoverski karavan od prvog dana uživa ugled modela koji stvara ljubav na drugi pogled. Nije atraktivno skrojen, ali koristi istu platformu kao i Impreza, koja se godinama uspješno natjecala u WRC-u. To je dovoljna referenca pa kupci znaju da će uživati u blagodatima prvoklasnog ovjesa i pogona 4×4. Pouzdana bokserska mehanika ne stvara probleme, a turbobenzinci su prilično zabavni. Samo 6,3 s do stotke i 226 km/h postiže 2.5 sa 211 KS.Jeep Wrangler (1987. – danas)6800 € (1998. – 165.000 km)Kad model 27 godina na tržištu izdrži u svega tri generacije, jasno je da je recept 100% uspio. Primjerci druge generacije nameću se kao dobar ‘ulov’, a jedini kamen spoticanja je ograničena ponuda motora. Usisni benzinci obujma 2.4 do okruglo četiri litre razvijaju od 118 do 193 KS, razmjerno su tromi, a troše od 12 do 15 litara. Terenskim će sposobnostima zasjeniti osjetno skuplje konkurente, masivan je i pouzdan. Vojni Jeep Willys iz II. svjetskog rata, koji se proizvodio od 1941. do 1945., poslužio je kao inspiracija suvremenom Wrangleru.Nissan Pathfinder (2005. – 2014.)10.200 € (2007. – 185.000 km)Na našem tržištu pod ovim se imenom pojavila tek treća generacija, dok se u prve dvije prodavao kao Terrano. Četvrta oznake R52, predstavljena 2012., prodaje se samo u Sjevernoj Americi i Australiji. Pathfinder je kruna bogatog iskustva Japanaca u proizvodnji moćnih terenaca (Patrol, Terrano, Navara, X-Trail…), a u kombinaciji s dizelskim 2.5 dCi sa 190 KS (11 s i 186 km/h) pogodio je europski ukus. Benzinac 3.0 V6 troši 11,5 litara.Hummer H3 (2005. – 2010.)16.500 € (2008. – 125.000 km)Jedina izvedba Hummera koju je proizvodio GM cijenom osjetno odskače, ali impresionira terenskim sposobnostima te je u tom pogledu nepravedno zanemarena. Najveći je nedostatak jedini motor u ponudi, usisni 5-cilindarski benzinac 3.5 sa 223 KS. Ubrzanje do stotke za 9,3 s je OK, ali najveća brzina od 156 km/h većini kupaca nije prihvatljiva, jer uglavnom voze po asfaltu. Masa od 2,2 tone potrošnju povećava na više od 15 litara.Lada Niva (1977. – danas)1400 € (2001. – 75.000 km)Razvoj započet 1971. zamišljen je kao spajanje karoserije po uzoru na Renault 5 na šasiju Land Rovera. Nitko ne nudi više terenskog karaktera za manje novca pa nije čudno što je omiljen među lovcima. Izdržljiv benzinski 1.7 izvrsno se kombinira s plinom. Skromna oprema i robusna unutrašnjost povećavaju pouzdanost i otpornost na habanje. Vladimir Putin kupio je Nivu 2009. te je koristi za odlaske u lov, a po uzoru na uspješnicu AvtoVAZ-a Japanci su stvorili Suzuki Vitaru.


Komentari

loading...