Ovo su najpovoljniji rabljeni kabrioleti

Vjetar u kosi za šaku eura
Najčešća je predrasuda da su za bogataše, ali striptiz do precizno složenog krova nadohvat je ruke i za prosječnog kupca. Čak i rabljeni premium modeli mogu se kupiti povoljno. Naravno, potreban je oprez, ali na ruku idu činjenice da ne prelaze puno kilometara, najčešće su garažirani i nerijetko su drugi ili treći auto u obitelji.Kradljivci ih izbjegavaju, jer su uočljiviji, manje traženi i znatno im je lakše ući u trag, pa se kradu rjeđe, čak i zbog dijelova.Mnogi pogrešno misle kako su kabrioleti lakši od kupea, ali stvarnost je suprotna. Nedostatak krova oslabljuje strukturu pa je podnica višestruko ojačana, a masa veća za oko 150 kg.Kriza ide na ruku kupcima, a to je pogotovo odnosi na premium modele. Pad cijena na tržištu proširuje izbor, ali pazite se ‘mačka u vreći’, sve provjerite u servisu.Mazda MX-5 (1998. – 2005.)3500 euraJoš 2000. ušla je u Guinnessovu knjigu rekorda kao najprodavaniji dvosjed u povijesti, a 2011. dosegla nakladu od 900.000 primjeraka. Tijekom 25 godina stigle su tri generacije, a izvoran dizajn samo poboljšavan. Za oko 3000 eura može se kupiti primjerak druge generacije te uživati u agilnosti i okretnosti, koje jamče kompaktne dimenzije, mala masa (1050 kg) i stražnji pogon. Usisni 4-cilindraši 1.6 (110 KS) i 1.8 (140 KS) praktički su neuništivi. Snažniji je zabavniji (7,8 s i 210 km/h), a troši 8,5 litara.Porsche Boxster (1996. – 2004.)11.000 euraPremda nema karizmu poput legendarnog 911, osjetno je jeftiniji, a zbog središnje smještenog motora, često stabilniji i sigurniji. Najbolji je izbor bazni model prve generacije (serija 986) pogonjen usisnim 6-cilindarskim bokser motorom sa 200 KS i 240 Nm. Troškovi održavanja su najmanji, premda ipak Porscheovski. Špirita ima sasvim dovoljno (6,9 s i 240 km/h), a troši 9,5 litara.Mini Cabrio (2005. – 2008.)7500 euraOriginalan dizajn, premium materijali i odlična vozna svojstva uvrstili su i Mini na listu najpoželjnijih. Retro nastup upotpunjen je platnenim krovom koji se, umjesto u prtljažnik, sklapa iza naslona stražnjih sjedala. Najbolji je izbor vatreni Cooper S sa 163 KS (7,9 s i 215 km/h). One sa 90 KS je trom, dok Cooper sa 115 KS troši samo litru manje (8,3) od Coopera S.Alfa Spider (1995. – 2006.)3500 euraPremda dijele isto ime, ovaj Spider nema veze sa slavnom Giuliom iz 60-ih, nego je riječ o kabrio izvedbi modela GTV. Kad bi birali srcem, izbor bi pao na 3.2 V6 sa 240 KS, ali zbog potrošnje (9,5 umjesto 13,7 litara) i troškova održavanja najbolji je 2.0 TS sa 150 KS (8.4 s i 216 km/h). Još da nema prednji pogon i gotovo 1,4 tona, bila bi pravi izbor za podizanje pulsa…Toyota MR2 (1999. – 2007.)6000 euraKod nas je nepravedno zapostavljena. Mnogi su je, opravdano, uspoređivali s Porsche Boxsterom, zbog sličnosti dizajna i središnje smještenog motora. Glavni su aduti serije W30 masa od 990 kg i visokoturažni usisni 4-cilindraš sa 140 KS. Stabilnost, preciznost volana i performanse (6,8 s i 217 km/h) oduševljavaju. Na testovima je neznatno zaostajala za Hondom S2000 (2.0 sa 240 KS).Mercedes CLK (1996. – 2003.)8000 euraTri godine nakon prve C-klase na tržište je stigla coupe/cabrio izvedba CLK, koja je redizajnirana krajem 1999. Premium model donosi komfor, kvalitetu i prostranost za četvero. Za sportski gušt potrebno je posegnuti za papreno skupim AMG-om, ali već i dvolitreni benzinac 200 (136 KS) dovoljan je za krstarenja, a pouzdaniji i manje opterećen od izvedbi s kompresorom (163 i 193 KS).Jaguar XK Cabriolet (1996. – 2006.)14.000 euraKad je bio nov, britanski je aristokrat vrijedio je više od 100.000 eura. Samo jednom se živi, pa zašto onda ne posegnuti malo dublje u džep, uživati u luksuzu, gledati cestu preko dugačke haube i osluškivati snažno grgljanje motora 4.0 V8. Uz 300 KS i 393 Nm stotku hvata za 6,6 s i juri 250 km/h. Otrježnjenje slijedi prilikom pogleda na potrošnju od 16,7 litara, a nije sportaš…Opel Tigra Twin Top (2004. – 2009.)5000 euraU doba kada je Peugeot odlično prodavao 206 CC, kasnije i 207 CC, Opel je pokušao ‘odgristi dio kolača’. Coupe-Cabrio baziran na trećoj generaciji Corse bio je dvosjed s tvrdim sklopivim krovom. Kvaliteta je bila OK, ali prodaja nije, pa su 2009. odustali. Usisni benzinac 1.4 (90 KS) i Fiatov dizelaš 1.3 JTD su preporučljivi, dok je 1.8 Ecotec sa 125 KS veliki potrošač (10,9 litara). Ime Tigra prvi je put korišteno za coupe 2+2 (1994. – 2000.) na bazi druge generacije Corse, uz masu veću za čak 150 kg.Audi TT Roadster (1999. – 2006.)6500 euraPrvoj generaciji TT-a nitko ne može osporiti originalan dizajn, a obzirom da se temelji na platformi PQ34 (A3, A4, Golf IV i Octavia), uz istu motorizaciju, održavanje nije (pre)skupo. Audi je 2000. popustio pred pritiskom javnosti i ugradio stražnji spojler i poboljšani ESP pa je neutraliziran nedostatak prianjanja na autocesti. Uz 1.8 T i pogon Quattro ‘grabi’ izvrsno.BMW Z4 (2002. – 2008.)13.000 euraKlasičan roadster iz doba Chrisa Banglea bio je veliki zaokret Bavaraca. Nisko težište, izvrstan raspored masa (47:53) i stražnji pogon jamstvo su zabave. Dvolitreni 4-cilindraš nije na ‘visini zadatka’. Izbor mora pasti na jednog od rednih 6-cilindraša, a ima ih prilično. Početni je 2.2 (170 KS), slijedi 2.5 sa 218, 3.0 sa 231 i perjanica Z4 M s motorom 3.2 sa 343 KS (iz M3 E46). Srednjevječni muškarci činili su čak 80 posto kupaca prve generacije BMW-a Z4. Krizu srednjih godina lakše su prolazili privlačeći poglede mladih djevojakaDOBRO JE ZNATI:Četiri ključne točke za pregled, prije kupnje rabljenogOsim svega što vrijedi i za klasičan automobil (podrijetlo, točnost prijeđenih kilometara, kvaliteta održavanja…), kod kabrioleta posebno valja paziti na stanje karoserije, unutrašnjosti i krovnog mehanizma. U slučaju kupnje primjerka iz elitnog razreda, uvijek je dobro provjeriti podrijetlo, prema broju šasije. Neugodan miris sjedala i obloge vrata mogu ukazivati na to da krov propušta vodu, a vrata koja se ne zatvaraju precizno na udes. Plijesan pritom otkriva da je impregnacija platnenog krova dotrajala- Posebnom pažnjom valja provjeriti mehanizam krova, jer popravci koštaju i po nekoliko tisuća eura. Prilikom kupnje najbolje se provozati podignutog krova, većom brzinom, jer već i šum vjetra intenzitetom otkriva puno.LOŠE OPĆE STANJEPuno ih koketira sa sportom, pa treba provjeriti spojku, kompresiju, kočne diskove, ovjes i ispušni sustav. Time se stječe slika o navikama vlasnika.SMRDLJIVA UNUTRAŠNJOSTSmrad upućuje na vlagu, odnosno propusnost spojeva sklopivog krova, a to nije preporuka za kupnju. Može biti i posljedica popravka nakon sudara.OBJEŠENA VRATANejednak zazor između vrata i karoserije česta je pojava nakon sudara, pogotovo kod kabrioleta. Ako su vrata obješena ili zapinju, odustanite od kupnje.KROVNI MEHANIZAMZapinjanje ili pretjerano škriputanje odaje neispravnost kompleksne, ali i papreno skupe mehanike. To prvo provjerite. 


Komentari

loading...