Ovo su najpovoljniji rabljeni sportski automobili

Tunirani su često mačak u vreći pa treba tražiti samo originalne
Mnogi zaljubljenici u sportske automobile posežu za rabljenim primjercima, jer im je kupnja novog često nedostižna. Popularnosti sportskih izvedbi modela velikoserijske proizvodnje doprinosi činjenica da je većina karoserijskih i dijelova unutrašnjosti identična osnovnoj izvedbi, što smanjuje troškove održavanja i popravka. Ali, egzotični motori, snažnije kočnice, tvrđi ovjes, veće opterećenje mjenjača i prijenosa snage te sportske gume poskupljuju eksploataciju. Visoke performanse za malen novac zahtijevaju dodatan oprez, zamjenski dijelovi često nisu dostupni, a i ako jesu, nisu zadovoljavajuće kvalitete pa se štednja na servisiranju vraća poput bumeranga. Najgora je štednja na sigurnosti. Snaga bez kontrole sigurno vodi u propast pa je kod sportaša još važnije imati kvalitetne gume i ispravne kočnice.Provjera podrijetla je obavezna, ali je rizik od krađe osjetno manji, jer je, primjerice, Golf 2.0 TDI cjenjeniji na ‘crnom tržištu’ od izvedbe GTI. Pogledajte naš izbor najpovoljnijih kupnji, napravite financijsku konstrukciju i ostvarite san, jer samo jednom se živi. Čak i odlazak na posao može postati užitak za volanom nekog od ovih ‘bolida’, s više od 200 KS.BMW M32001. – 175.000 km – 14.500 €343 KS – 5,2 s – 250 km/hKult započet 1986. modelom E30, aktualnim je F80 prešao na turbo motor. Za sportski se doživljaj kao dobar izbor nameće serija E46, posljednja s atmosferskim 6-cilindrašem (E92 je dobio V8). Karakterističan zvuk, izvrstan ovjes i kočnice te još uvijek atraktivan dizajn dobar su paket. Ručni je šaltung bolji od svojeglavog automatskog SMG II. Izvedba CSL najcjenjeniji je M3 (E46), ali ih je malo pa koštaju najmanje 50.000 eura Porsche Boxster S2002. – 125.000 km – 14.500 €260 KS – 5,7 s – 264 km/hRedizajnom iz 2002. izvedba S osnažena je sa 252 na 260 KS, a upravljivošću i stabilnošću dodatno se približila osjećaju legendarnog 911 Carrera. Skupi dijelovi traže dodatan oprez, ali atmosferski 6-cilindarski bokser izdržljiv je i u čestoj vožnji na ‘nož’. Svakodnevna upotrebljivost, pouzdanost i njemačka preciznost izrade dodatan su plus. Ispravan krov je ključan pa je dobro provjeriti osjeti li se miris vlage u unutrašnjosti.Opel Astra OPC2006. – 125.000 km – 9000 €240 KS – 6,4 s – 244 km/hNa tržište je stigla 2005. i nametnula se agresivnim izgledom, bogatom opremom i performansama po ravnom, ali nikad nije uspjela pobjeći od reputacije auta koji se ne snalazi kroz zavoje. Zbog toga rabljeni nisu na cijeni, što je prednost pri kupnji. Karoserija je solidna, a dvolitreni turbobenzinac Z20 LEH sa 320 Nm pri 2400-5000/min voli popiti i više od 13 litara. Šteta…Renault Megane RS2006. – 150.000 km – 8500 €225 KS – 6,5 s – 236 km/hTop izvedba Meganea druge generacije vratila je Renault u fokus ponude kompaktnih sportaša. Iznimna upravljivost i stabilnost, bez obzira na 225 KS iz 2.0T na prednjim kotačima, zaslužna je za veliku popularnost. Mušičava elektronika donekle smanjuje pouzdanost, ali očuvani primjerci dobra su kupnja. Jurnjava zavojima prirodno mu je okruženje.Renault Clio Sport2007. – 75.000 km – 6500 €200 KS – 6,9 s – 215 km/hNakon prvoklasnih jurilica druge generacije, Clio Sport treće pomalo je otupio oštricu. Osjetno veća masa povećala je solidnost izvedbe tako da je izdržljiv i kao rabljeni, uz prostranost bolju za klasu. Usisni dvolitreni motor je pouzdan, upravljanje precizno, a kočnice snažne. Razmjerno povoljno održavanje i solidna karoserija preporuke su za kupnju. Recaro sjedala su izvrsna investicija pa se isplati dati nekoliko stotina eura više za opremljeniji.Ford Fiesta ST2007. – 75.000 km – 7000 €150 KS – 8,4 s – 208 km/h Najsnažnija izvedba Fieste pete generacije (2002. – 2008.) dokaz je teze da nije bitno koliko auto ide, nego kako ide. Nije ni najbrža ni najeksplozivnija, ali prvoklasnom šasijom i podvozjem suvereno ‘pegla’ zavoje te nadoknađuje nedostatak snage. Izdržljiv i elastičan dvolitreni 4-cilindraš bez turba jeftin je za održavanje i prosječno troši devet litara.Ford Focus ST2008. – 100.000 km – 12.500 €225 KS – 6,8 s – 241 km/hVolvov turbobenzinski 5-cilindraš T5 masivne je i izdržljive konstrukcije pa 225 KS razvija pretlakom od svega 0,6 bara. To je jamstvo dugovječnosti, a karakterističan promukli zvuk prednost je pred 4-cilindarskim konkurentima. Tradicionalno izvrstan ovjes dobro kroti prednje kotače, premda 320 Nm istiskuje već pri 1600/min. Karoserija je solidnija od Golfove.Seat Leon Cupra2008. – 125.000 km – 8500 €240 KS – 6,4 s – 247 km/hDvolitreni turbobenzinac iz Golfa V GTI za potrebe španjolske perjanice nabijen je sa 200 na 240 KS, što je jamstvo zabave i kvalitete. Temelji se na platformi PQ35, a za dizajn je zaslužan Walter de Silva. Na tržištu cijenu drži lošije od konkurenata te je nepravedno podcijenjen. To je prednost kod kupnje, a pruža solidnu porciju užitka. Najlošija mu je strana kvaliteta izrade elemenata unutrašnjosti. Honda Civic Type-R2002. – 175.000 km – 6500 € 200 KS – 6,8 s – 235 km/hVisokoturažni atmosferski motor, koji 196 Nm razvija tek pri 5900/min, vrlo je trajan i pouzdan. Obzirom na masu od 1200 kg prilično je eksplozivan, a kvalitetom karoserije među predvodnicima rabljenih sportaša. Mnogi su, nažalost tunirani, a takve treba izbjegavati.Opel Corsa OPC2008. – 125.000 km – 7500 €192 KS – 7,2 s – 225 km/h’Bomba u tetrapaku’ najbolji je opis ‘top-gun’ izvedbe Corse D. Snage ima na pretek, ali prijenos na podlogu je problematičan pa i na ravnom zna opasno zaplesati, dok kroz zavoje proširuje putanju. Unutrašnjost je skučenija od konkurenata, a vanjština pomalo djetinjasta.Mini Cooper S2004. – 100.000 km – 8000 €163 KS – 7,4 s – 218 km/hTurbobenzinski 4-cilindraš sa 1598 ccm, iz koprodukcije BMW/PSA, nije na glasu kao dugovječan, a ostalo je OK. Mnogi zaboravljaju da je Mini premium brend pa su takve i cijene dijelova. Servis je skuplji nego za prosječan BMW. Rabljeni drže cijenu, premda potražnje, barem kod nas, gotovo i nema. Karting osjećaj za volanom, precizan volan i snažan motor jamstvo su odlične zabave.Audi S32007. – 125.000 km – 12.000 €265 KS – 5,7 s – 250 km/hAudi S3 druge generacije izvedenica je Golfa GTI. Većim je turbopunjačem (KKK K04) 2.0 TSI, Audijeve oznake 2.0 TFSI, nabildan na 265 KS. Pogonom na sve kotače Quattro izvrsno ubrzava, a središnji diferencijal nije Torsen, nego se snaga straga prenosi spojkom Haldex. Kvalitetna je izrada jamstvo dugovječnosti svih sklopova, uz ponešto veći rizik krađe.Peugeot 206 RC2004. – 150.000 km – 4000 €177 KS – 7,5 s – 220 km/hOdgovor na drugu generaciju Clija R.S. pokušao je oživjeti duh legendarnog 205 GTI. Pomalo mekana konstrukcija i zastarjeli stražnji ovjes s torzijskim oprugama najveći su nedostaci. Gume dimenzija 205/40 R17 najbolji su recept za bubrežni kamenac na gradskim neravninama. Kompaktne dimenzije te razmjerno mala masa (1100 kg) omogućili su da i uz motor sa 202 Nm bude zabavan. Kod nas su se prodavali ‘na kapaljku’ pa je dobar rabljeni najbolje uvesti.Volkswagen Golf GTI2005. – 150.000 km – 7500 €200 KS – 7,2 s – 243 km/hGTI verzija Golfa ‘petice’ jedan je od najkultiviranijih automobila u ovoj usporedbi. Dovoljno snažan za sportski užitak, ali istodobno trajan i razmjerno štedljiv s motorom 2.0 TSI. Dostupni dijelovi pojeftinjuju održavanje, kvaliteta nikad nije bila upitna, ali rizik od krađe osjetno je veći nego kod konkurenata (Focus, Astra i Megane).Volkswagen Polo GTI2011. – 50.000 km – 11.000 € 180 KS – 6,9 s – 229 km/hJedini u ovoj usporedbi koji kombinira mehanički kompresor i turbopunjač dobar je primjer ‘downsizinga’ (1.4 TSI), ali zbog toga iziskuje dodatan oprez. Povećano toplinsko i mehaničko opterećenje motora može prouzročiti skupe popravke. Sve ostalo i više je nego solidno. Sportski doživljaj dodatno naglašava izvrstan automatizirani mjenjač DSG7.Mazda RX-82004. – 100.000 km – 6000 €240 KS – 6,5 s – 240 km/hNasljednik legendarnog RX-7 na tržište je stigao 2003. te ostao vjeran wankelovom motoru. To mu je najveći minus, ali i najveća prednost. Veliku potrošnju goriva i ulja dodatno otežava činjenica da rijetko koji pređe više od 120.000 km, a popravka se gotovo nitko ne želi uhvatiti. Tvornički repariran motor može se kupiti za 3000 eura pa jurnjava na više od 8500/min nije (pre) skupa. ‘Suicide’ vrata straga povećavaju atraktivnost i funkcionalnost Mazde RX-8, koja kupce mami dizajnom, izvrsnom stabilnošću, stražnjim pogonom, preciznim volanom i snažnim kočnicama.Alfa Romeo 156 GTA2002. – 150.000 km – 6500 €250 KS – 6,3 s – 250 km/hPremda ih je proizvedeno manje od 3000, može se kupiti povoljno. Atmosferski 3.2 V6, reskog zvuka, sa 250 KS i 300 Nm bio je jedan od najsnažnijih modela s prednjim pogonom na svijetu. Masivan motor naglašava tendenciju proširivanja putanje, karoserija je krhka, a potrošnja u gradu penje se na 20 litara. Dizajn je potpisao Walter de Silva.Subaru Impreza WRX STI2004. – 150.000 km – 11.500 €265 KS – 5,5 s – 238 km/hPrvi redizajn druge generacije Impreze u najsnažnijoj izvedbi WRX STI objedinjava sve ono što su Japanci naučili tijekom uspješnih nastupa u WRC-u. Dvolitreni motor snage 265 KS pouzdaniji je od 2.5, koji se ugrađivao od 2005., a imao je problema s podmazivanjem. Robusna mehanika i karoserija jamstvo su dugovječnosti, ali pije i više od 15 l.Mitsubishi Lancer Evolution IX2006. – 150.000 km – 12.500 €280 KS – 5,7 s – 250 km/hKultna japanska reli replika izvrstan je izbor za svakodnevnu upotrebu s vikend izletima na stazu. Izvrstan 4×4 moguće je prilagoditi ovisno o podlozi, kočnice su snažne i otporne pregrijavanju, volan precizan, a mehanika robusna i pouzdana. Poznavatelji se kunu da pruža više užitka od Evolutiona X, a jedini je nedostatak potrošnja od 15 l.Fiat Coupe 20V Turbo1998. – 200.000 km – 2500 €220 KS – 6,3 s – 250 km/hKad je stigao 1996. mnogi su ga proglasili jeftinijom, ali jednako uzbudljivom inačicom BMW-a M3 (E36). Pininfarinin dizajn nije zastario ni nakon 17 godina. Mnogi su tunirani i loše održavani pa je nužan oprez i fokusiranje na originalan primjerak. Koncepcijom ovjesa ne može se mjeriti s ostalim u ovoj usporedbi, jer se temelji na Fiat Tipu.Škoda Octavia RS2006. – 150.000 km – 8500 €200 KS – 7,3 s – 240 km/hTehnologija Golfa V GTI u obiteljskom formatu nepravedno je zapostavljena na tržištu. Brza i sposobna Octavia RS druge generacije nudi sportski užitak, uz razumne troškove održavanja i potrošnju od realnih 12 litara, a pritom nudi solidan komfor za petero i prtljažnik od čak 560 litara. Octavije imaju sve veći ugled, nažalost i rizik krađe.BMW M51999. – 225.000 km – 9000 €400 KS – 5,4 s – 250 km/hPremda je predstavljen 1998., M5 (E39) još uvijek može zapapriti mnogima, a pritom vozaču pružiti uživanje u premium luksuzu. Usisni 4.9 V8 sa 400 KS i 500 Nm, ručni 6-stupanjski mjenjač, zatvarač stražnjeg diferencijala, 25 mm niži ovjes, diskovi promjera 345/328 mm… Nudi sve potrebno za uživanje u jurnjavi, ali i odlazak na poslovni sastanak. 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo