Problem je u neravnomjernom tlaku goriva u zajedničkom vodu, odnosno brizgaljkama, što je posljedica nepravilnosti u ventilu za podešavanje tlaka DRV (kratica od Druckregelventil) ili u senzoru tlaka.
PITANJE ČITATELJA
Prošle sam godine kupio Peugeot 307 2.0 HDi sa 90 KS iz 2004. i sada je na brojčaniku 182.000 km. U početku je sve bilo OK, a odnedavno je počeo jače dimiti, a okretaji u praznom hodu variraju od 800 do 1300 okretaja, a kod naglog dodavanja gasa osjeća se trzanje.
ODGOVOR DOKTORA
Dobro ste napisali ‘…na brojčaniku 182.000 km…’, jer je izglednije da je automobil prešao (puno) više. Takve automobile u pravilu kupuju osobe koje prelaze puno kilometara, a prodaju ih kad se približe veći zahvati te pritom vraćaju kilometražu (to lako može napraviti svaki bolji elektroničar).
Vaš motor, serije DW 10 DT, opremljen je common-rail sustavom prve generacije, s najvećim tlakom od 1350 bara, kojeg su isporučivali Bosch i Siemens. Problem je u neravnomjernom tlaku goriva u zajedničkom vodu, odnosno brizgaljkama, što je posljedica nepravilnosti u ventilu za podešavanje tlaka DRV (kratica od Druckregelventil) ili u senzoru tlaka.
U pravilu ih treba izmijeniti, a ponekad se mogu očistiti i osposobiti. Nije isključeno da je došlo do većeg istrošenja motora, pa u prvoj fazi izmjerite tlakove kompresije. Ako na bilo kojem cilindru izmjerite manje od 28 bara, motor će uskoro trebati otvarati.