104, 205, 206...

Peugeot e-208 nastavlja graditi na električni način 50 godina tradicije kultnog modela

Tradicija je donijela čak 25 milijuna gradskih vozila…

Pružajući svojim kupcima 100 % električnu mobilnost, Peugeot e-208 uveo je gradska vozila marke sa znakom lava u novu eru i to 50 godina nakon stvaranja te linije. Naime, 1972. godine Peugeot je u prodaju pustio model Peugeot 104, svoje prvo moderno gradsko vozilo. Od tada je čak 10 generacija i 25 milijuna vozila bilo dijelom naših života. A mnogi od njih bili su baš posebni.

Mali gradski igrač nije samo automobil koji se vozi po gradu. To je također model koji često predstavlja prvo vozilo novih vozača, otvarao je vrata u svijet mobilnosti i slobode. Proizvevši 25 milijuna gradskih vozila tijekom pola stoljeća Peugeot je pružio priliku za nekoliko generacija vozača da prvi put sjednu za upravljač. Modelom e-208, marka je svojim korisnicima ponudio i pristup električnoj mobilnosti.

Na samom početku ove linije vozila bio je model Peugeot 104, svestrano, ali kompaktno vozilo koje je odredilo smjer u kojem će se priča dalje razvijati. Kako bi što bolje zadovoljio potrebe svojih kupaca, Peugeot je u svojoj gami uvijek nudio dvije vrste malih vozila: isključivo gradska vozila i višenamjenska gradska vozila.

PEUGEOT 205 (1983. – 1998.): posebno vozilo, bez sumnje…

PEUGEOT 205 uvodi Peugeot u moderno doba. Njegov dizajn, njegova oprema i brojne izvedbe (benzinski motor, dizelski motor, 3 ili 5 vrata, kabriolet, kombi) omogućili su mu da osvoji simpatije širokog dijela publike. Dugo je to vozilo služilo kao referenca za duljinu u svom segmentu: 3,70 m! Sredinom 1980-ih njegov komercijalni uspjeh spasio je Peugeot od teške financijske situacije i ponovno vratio u život marku sa znakom lava. Njegove izvedbe GTI (105, 115 i 130 KS) impresioniraju sve ljubitelje snažnih performansi. Njegovi su rezultati u reliju i rally-raidu obilježili povijest automobilizma.

• Duljina: 3,71 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 45 – 200 KS
• Proizvedeno 5 278 050 primjeraka

PEUGEOT 206 (1998. – 2012.): najprodavaniji francuski automobil svih vremena!

Možda je istinski posebno vozilo bio baš Peugeot 206? S više od 8 milijuna primjeraka to je najprodavaniji francuski automobil u povijesti! Njegov odvažan dizajn i dinamična vozna svojstva bili su prava senzacija. Uvodeći dva inovativna modela u gamu (karavan i coupé-kabriolet CC) Peugeot postiže zadani cilj i obara rekorde. Iako je PEUGEOT 205 zablistao na Svjetskom prvenstvu u reliju (2 naslova 1985. i 1986.), Peugeot 206 je ostvario još bolje rezultate: tri uzastopna naslova od 2000. do 2003. godine. PEUGEOT 206 nalazi se i u legendarnoj reklami u kojoj mladi Indijac od starog vozila sastavi vlastito vozilo 206.

• Duljina: od 3,83 m (3 i 5 vrata) do 4,03 m (karavan)
• Snaga: 60 – 177 KS
• Proizvedeno 8 332 416 primjeraka

PEUGEOT 207 (2006. – 2014.): mali postaje veliki

Puštanjem u prodaju vozila PEUGEOT 207 dolazi do uspona u višu klasu marke Peugeot u segmentu gradskih vozila. Duljina tog vozila je 4,03 m, što je 20 cm više od vozila Peugeot 206, čime se dobiva nevjerojatna prostranost. Osim toga, završna obrada i udobnost značajno su poboljšani u gami koja i dalje nudi bogatu ponudu motora i karoserija (i dalje postoji karavan i coupé-kabriolet).
• Duljina: 4,03 m (3 i 5 vrata) ili 4,16 m (JZ)
• Snaga: 70 – 175 KS
• Proizvedeno 2 573 523 primjerka

PEUGEOT 208 I (2012. – 2020.): uvodi se i-Cockpit

Prvu generaciju vozila Peugeot 208 odlikuje povratak kompaktnijim dimenzijama, ali s više prostora nego u vozilu PEUGEOT 207, te promjena dizajna u odnosu na modele 206/207. Napredak se posebice vidi u unutrašnjosti vozila gdje PEUGEOT 208 uvodi novi koncept i-Cockpit koji pridonosi stvaranju užitka u vožnji. A kako bi se u potpunosti udovoljilo ljubiteljima vožnje, PEUGEOT 208 GTI prvo je gradsko vozilo Peugeot serijske proizvodnje koje premašuje 200 konjskih snaga!

• Duljina: 3,97 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 68 – 208 KS
• Proizvedeno 2 158 177 primjeraka

PEUGEOT 208 II (2019. – ): odvažan i električan

S ovom drugom generacijom modela Peugeot 208 marka Peugeot snažno obilježava svoj ulazak u 2020. godinu. Vozilo se odlikuje odvažnim dizajnom, po uzoru na modele Peugeot 508 i 3008, uz nekoliko referenci na Peugeot 205 (oznaka izvedbe na stražnjim stupovima, dizajn stakala). No najvažnija odlika je da Peugeot 208 označava ulazak gradskih vozila u eru električne mobilnosti dostupne svima. Od puštanja u prodaju proizvedeno je 16 % prodaje modela 208 čini Peugeot e-208! Osim što dolazi i u izvedbama s benzinskim i dizelskim motorom, ova nova generacija također nudi napredne multimedijske sustave povezane s internetom. To je bila ključna stavka zbog koje je nagrađen prestižnom titulom automobila godine 2020.

• Duljina: 4,05 m (5 vrata)
• Snaga: 75 – 136 KS
• Do danas proizvedeno 777 410 primjeraka

GRADSKA VOZILA SERIJE 100

PEUGEOT 104 (1972. – 1988.): veliki PEUGEOT u malom formatu

„Sve što Peugeot nudi stane u 3,58 metara!” Reklamni slogan tog vremena pravi je primjer konciznosti. Prvi put je jedna mala limuzina s 4 vrata ponudila udobnost, prostranost, sigurnost i performanse tipične za višu kategoriju. Peugeot je čak ponudio i kraću verziju koja ima 3 vrata. Peugeot je uvijek više od samog gradskog vozila!
• Duljina: 3,30 m (3 vrata) ili 3,58 m (4 vrata)
• Snaga: 46 – 93 KS
• Proizvedeno 1 624 992 primjerka

PEUGEOT 106 (1991. – 2003.): gradsko vozilo… i već električno

Zahvaljujući svom modernom dizajnu i iznimnoj prostranosti te duljini znatno kraćoj nego kod vozila Peugeot 205 (s kojim je paralelno postojao nekoliko godina), Peugeot 106 postigao je veliki uspjeh među stanovnicima gradova. Iako je u ponudi imao široku gamu benzinskih i dizelskih motora, već je 1995. eksperimentirao s električnom izvedbom opremljenom nikal-kadmijevom baterijom koja je nudila 90 km dometa. To je bio zaista velik pothvat uzevši u obzir tehnologiju iz tog vremena, četvrt stoljeća prije pojave vozila Peugeot e-208!

• Duljina: 3,58 m (3 vrata) ili 3,68 m (5 vrata)
• Snaga: 45 – 120 KS
• Proizvedeno 2 798 246 primjeraka

PEUGEOT 1007 (2004. – 2009.): previše inovacija?

Za početak, prvi u svijetu ponudio je dvoja električna klizna bočna vrata. Zatim je svojom strukturom mini-monovolumena ponudio iznimnu prostranost u umjerenim dimenzijama. I naposljetku, nudio je široku paletu opcija personalizacije unutarnjeg uređenja, i to mnogo ranije nego što je to postalo moderno. No, pokazalo se da prijevremeno nije uvijek pravovremeno jer Peugeot 1007 nije ostvario očekivani uspjeh.

• Duljina: 3,73 m (3 vrata)
• Snaga: 70 – 110 KS
• Proizvedeno 124 200 primjeraka

PEUGEOT 107 (2005. – 2014.): malo je lijepo

PEUGEOT 107 prije svega predstavlja kvalitetan dizajn s predimenzioniranim prednjim svjetlima zbog kojih prednji dio izgleda vrlo simpatično, te jedinstvenim vratima prtljažnika sastavljenim od jednostavnog zatamnjenog stakla koje daje dozu elegancije stražnjem dijelu. Peugeot 107 ujedno je i najmanji model marke koji je ipak uspio, unatoč svim predviđanjima, ponuditi 5 vrata i 4 sjedala. Ukratko, ima sve potrebne elemente za uspješno gradsko vozilo!

• Duljina: 3,43 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 54 – 68 KS
• Proizvedeno 819 062 primjerka

PEUGEOT 108 (2014. – …): svijet odraslih

Peugeot 108 pomalo je nalik vozilu PEUGEOT 107 koji želi postati odrasla osoba. Naravno, dimenzije su tek neznatno povećane te i dalje jamči vrlo ugodno upravljanje u gradskoj vožnji. No uspinje se u višu klasu zahvaljujući sofisticiranijem dizajnu, pomnije uređenoj unutrašnjosti… pa čak nudi i izvedbu kabrioleta. U skladu s novim vremenima PEUGEOT 108 više ne nudi dizelski motor.

• Duljina: 3,46 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 69 – 82 KS
• 427 968 primjeraka proizvedeno do danas

Foto: Peugeot

Autor

Preporučeni sadržaj