PREMIJERA

Peugeot E-5008 (2024.), novi električni igrač sa sedam sjedala

Foto: Peugeot

Treća generacija Peugeota 5008 stiže u potpuno električnom izdanju E-5008, ali u ponudi će biti i hibrid i plug-in hibrid sa sedam sjedala…

Novi 5008 je povećana verzija najnovijeg 3008 predstavljenog krajem 2023. Sjedi na platformi STLA Medium i ima 479 cm u duljinu, s izdašnim međuosovinskim razmakom od 290 cm. Jedna velika prednost koju ima u odnosu na Tesla Model Y koji se prodaje u Europi je dostupnost trećeg reda.

Foto: Peugeot

Možete zamisliti da nema puno prtljažnog prostora sa svih sedam sjedala na mjestu, ali 259 litara ne zvuči tako loše kada je u vozilu sedmero ljudi. U konfiguraciji s pet sjedala, kapacitet prtljažnika skače na 748 litara kapaciteta. Trebate li još više, možete preklopiti i drugi red i dobiti velikih 1.815 litara.

Foto: Peugeot

Dok SUV-ovi danas imaju spuštene krovne linije, novi Peugeot 5008 zadržava kutijasti oblik svog prethodnika kako bi maksimalno iskoristio unutarnji prostor. Uvelike nasljeđuje dizajn svog manjeg brata E-3008, zajedno s istim 21-inčnim zaslonom smještenim na vrhu nadzorne ploče. Tu je i 10 prilagodljivih dodirnih kontrola (i-Toggles) koje pružaju prečace do često korištenih funkcija dostupnih sa središnje konzole.

Foto: Peugeot

Novi E-5008 krenut će u prodaju u jesen 2024. Asortiman će nuditi dvije verzije, Allure i GT, s tri opcijska paketa za jednostavan izbor i tri elektromotora (210 KS, 230 KS dugog dometa i 320 KS Dual Motor s pogonom na sve kotače) kao i dva elektrificirana pogonska sklopa, 48V hibrid (136 KS) i Plug-In hibrid (195 KS).

Najpristupačniju verziju pokretat će 1,2-litreni benzinski motor s turbopunjačem opremljen 48V tehnologijom. Ovaj maleni trocilindrični sklop stvara 136 konjskih snaga na prednje kotače putem 6-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom i ugrađenim električnim motorom.

Trebate li više snage, plug-in hibrid kombinira motor s unutarnjim izgaranjem od 150 KS s električnim motorom od 123 KS za ukupnu snagu sustava od 195 KS usmjerenu kroz 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Ovaj PHEV može prijeći više do 80 km na električni pogon prije nego što motor preuzme većinu posla. U takvoj izvedbi spremnik goriva je 60 litara…

Tu je i potpuno električni model E-5008 dostupan u više konfiguracija. Inačice s jednim motorom i pogonom na prednje kotače imaju 210 KS i 230 KS. Odabir izvedbe s dva motora i pogonom na sve kotače, donosi kombiniranu snagu od 320 KS.

Foto: Peugeot

Model s prednjim pogonom posjeduje bateriju od 73 kWh dovoljnu za 500 km. Veći paket od 98 kWh znači manje zaustavljanja na stanici za punjenje budući da domet raste na 660 km. Verzija s dva motora i pogonom na sva četiri kotača ima veću bateriju, ali je učinkovitost smanjena zbog veće mase praznog vozila.

Baterije imaju jamstvo osam godina ili 160.tijekom kojih je Peugeot siguran da kapacitet punjenja neće pasti ispod 70 posto. Dizalica topline dolazi standardno, kao i punjač od 11 kW. Opcijski možete dobiti punjač od 22 kW, dok DC punjenje može podržati do 160 kW. U ovom slučaju, potrebno je 10 minuta da se u bateriju stavi dovoljno energije za 80 km. Provođenjem pola sata na punionici baterija se napuni od 20 do 80 posto.

Novi Peugeot E-5008 proizvodit će se isključivo u tvornici u Sochauxu. Opremljen je ACC baterijama proizvedenim u gigatvornici u Francuskoj (Douvrin). Koristi prednosti programa ALLURE CARE i pokriven je do 8 godina jamstva na vozilo i baterije (160.000 km).

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo