TESTIRALI SMO

Peugeot RCZ 1.6 THP 200, ima sve osim imidža…

Na početku četvrte tržišne godine Peugeot RCZ je uspješno zategnuo bore. Atraktivan coupe, na temeljima kompakta 308, ne krije upadljivu sličnost s Audijem TT…

Zli jezici su tvrdili i još uvijek tvrde da je RCZ tek jeftina kopija originala iz Ingolstadta, što u osnovi nije točno. RCZ je solidan , privlačan i uvjerljiv. Doduše po detaljima se vidi da je izveden iz konfekcijskog modela, ali je vrlo uvjerljiv. Objektivno, zaslužuje ocjenu od četiri do pet, samo je pitanje kome je namijenjen. To je pitanje svih pitanja.

Atraktivan francuski kupe prošao je kuru pomlađivanja te sada, već na prvi pogled, djeluje znatno zavodljivije. Odličan dizajn, dodatno je naglašen, a sve izmjene omogućit će mu da i dalje bude pravi mamac za poglede, pogotovo u dvobojnoj kombinaciji.

Sprijeda se izmjene svode na povećane usisnike zraka te prednja LED dnevna svjetla, dok straga dominiraju stražnja svjetla s novom optikom. Unutrašnjost nije doživjela značajne promjene, a bogati paketi opreme s elementima poput: kožnih sjedala, navigacijskog sustava te dvozonskog klima uređaja, zadovoljit će i probirljive.

Minimalnim kozmetičkim izmjenama postignut je pozitivan rezultat te djeluje još privlačnije. Bogata oprema s kožnim oblogama je 5, sjedi se ugodno, ali za ulazak, uh, treba gimnasticirati.

Unutrašnjost je opremljena lijepo i sportski, i sve je ‘na prvu loptu’ jako dobro. Između središnjih ventilacijskih otvora smješten je analogni sat u retro stilu, koji se jako dobro uklapa u suvremen i sportski interijer.

 

 

Na stražnjim sjedalima ne treba očekivati neku prostranost, ali to se od ovakvog automobila i ne očekuje. Obujam prtljažnika, s druge strane, donosi određeni komfor, jer je 321 litru (639 obaranjem klupe) i više nego pristojno za coupe. Stječe se dojam masivne i sigurne izvedbe, da ne znate o čemu se radi, rekli biste – ‘pravi njemački auto’.

To je, zajedno s niskim težištem i dobro složenim podvozjem preporuka za sportsku vožnju i odmah treba zaključiti – leži jako stabilno, ali za naše ceste je prekrut.

Trese bubrege. Uz vrhunski dizajn, koji jamči s niskom siluetom jamči povoljnu aerodinamiku, glavni je adut ipak motor pod prednjom haubom. Radi se o prvoklasnom motoru, kojeg je PSA razvio u suradnji s BMW-om (ugrađuje se u desetak francuskih modela te Mini Cooper S, a prigušene verzije u BMW 114i, 116i i 316i.

Prvoklasni benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem, turbopunjačem i programiranim radom pumpi za podmazivanje i hlađenje konstruiran je 2005., a i danas je u samome vrhu. Performanse su uvjerljive, ali je šteta što prijenos nije deset posto kraći. Tada bi performanse, kod srednjih i viših brzina bile sportskije, ali bi bilo problema s kontrolom proklizavanja i potrošnjom.

Srećom, Peugeotovi su stručnjaci otvorili ispuh, taman toliko da auto nije preglasan (to više nije ‘u trendu), ali da u unutrašnjost dopire uvjerljiv sportski zvuk. I to je zbilja ‘simfonija’ (mnogi će s pravom poželjeti barem otvoreniji stražnji lonac). Ali, koliko god da su se u Parizu trudili prikriti konfekcijski dojam, ipak se toga nisu uspjeli potpuno otresti.

To se odnosi na mjenjač, koji može proći u 308-ici, ali za jedan rasni sportski auto, poput RCZ-a, nedovoljno je precizan, kompaktan i brz. U usporedbi s, primjerice, mjenjačem BMW-a serije 1, to je dvije klase lošije. Ali, kad se navikne, dakle kad se koncentrirano šalta (kod pravog sportskog auta to nije potrebno), problema nema.

Peugeot RCZ dobro grabi, ubrzanje do stotke u 7,5 sekundi je super, premda bi se od dvjesto konja očekivalo malo više ‘špirita’ u početnom među-ubrzanju. Premda se najveći okretni moment od 275 Nm oslobađa već od 1700/min, ‘udarac’ snage u leđa se osjeća tek kad motor dosegne 3500/min (zbog predugačkog završnog prijenosa).

A kad ga se vrti do 6000/min, što je za ‘turbak’ solidna turaža, motor ispušta uzbudljiv zvuk i dobro gazi. Upravljač je također više limuzinski, i šteta što u ovakvom autu nije barem malo direktniji.

No, u vožnji se može uživati, a nisko težište, tvrd ovjes i 18-colni kotači s gumama 235/45 osiguravaju brze i sigurne prolaske kroz zavoje. I testna potrošnja od 8,8 litara (realno sedam do osam) je OK. Vrijedi to i za cijenu, koja je ‘za dlaku’ niža od 30.000 eura. Ali u toj klasi imidž je daleko važniji, premda je Peugeot RCZ u osnovi zanimljiv i kvalitetan sportski auto.

Osnovno je pitanje: kome je namijenjen? Napaljeni ‘tatini sinovi’ i ostali kojima je auto ‘statusni simbol’ za pokazivanje, u toj će klasi tražiti ‘zvučnije’ ime, makar se radilo o modelu s manje konja, ili rabljenom.

Peugeot RCZ 1.6 THP 200
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 77,0 x 85,5 mm
Snaga: 147 kW/200 KS pri 5500/min
Moment: 275 Nm pri 1700 – 4500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, MacPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 340 mm, straga puni diskovi 249 mm, ABS+EBV
Gume: 235/45 R18
Karoserija: coupe, 2+2 sjedala
Dimenzije: 428,5 x 184,5 x 136 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 321/639 litara
Masa/nosivost: 1350/450 kg
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 11,5 m
Najveća brzina: 240 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 7,5 s
Potrošnja: grad 8,8/otvoreno 5,6/prosjek/ 6,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,8 l/100 km
Cijena: 29.900 eura (testni model 33.500 eura)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo