NA HRVATSKI POGON

Pininfarina Battista je najbrži automobil na 402 metra, Nevera prepustila tron

Natjecanje za najbrži proizvodni automobil na svijetu bilo je žestoko posljednjih godina i o njemu samo stotinke odlučuju. Ovaj put, međutim, novi prvak ima još manju prednost u odnosu na dosadašnjeg rekordera. Riječ je o samo 0,03 sekunde u disciplini četvrt milje.

Pininfarina Battista je registrirao vrijeme od četvrt milje od 8,55 sekundi čime je nadmašio Rimac Neveru, koja je u travnju 2021. napravila 8,58. Potpuno električni Battista također je prešao udaljenost od pola milje za 13,38 sekundi u Indoreovom pogonu Natrax u Indiji. Događaju su prisustvovali i kolege iz Autocar India Hormazd Sorabjee i Renuka Kirpalani koji su se pridružili Timu za performanse, testiranje i validaciju talijanske marke.

Također su oborena još dva manja, ali ipak zapažena rekorda. Sa Sorabjeejem za upravljačem, Battista je postigao maksimalnu brzinu od 358,03 kilometara na sat na stazi, što je model učinilo najbržim automobilom koji je ikada bio u Indiji. Renuka Kirpalani je zauzvrat postigla 357,10 km/h i postavila novi rekord za najbržu indijsku vozačicu na svijetu. Važno je napomenuti da sve ove rekorde, uključujući sprintove na četvrt i pola milje, nije potvrdio Guinness, već Federacija automoto sportskih klubova Indije (FMSCI), indijsko sportsko tijelo povezano s FIA-om.

Još jedna zanimljiva činjenica je da je Battista bila opremljena gumama Michelin Pilot Sport Cup 2R na sva četiri kuta tijekom rekordnih vožnji i to su gume koje su trenutno dostupne kupcima Battiste. Na hiperautomobilu nisu napravljena nikakva mehanička podešavanja, što znači da se oslanjao na električni pogonski sklop s četiri motora i ukupno 1.900 konjskih snaga (1.417 kW) i okretnim momentom od 2.300 Nm).

“Ove godine, novi vlasnici Battiste uzbuđeni su što mogu istražiti neviđene performanse ovog dizajnerskog i inženjerskog remek-djela. Ovi brzinski rekordi – i neovisni testovi – potvrdili su našu ambiciju da stvorimo novu generaciju hiper i luksuznih automobila predvođenih Battistom, pri čemu električna energija pruža performanse koje su jednostavno nedostižne u svijetu ICE pogonskih sklopova,” rekao je Paolo Dellacha, izvršni direktor Automobili Pininfarina.

Pininfarina ručno gradi Battistu u Italiji, a za svaki primjerak automobila potrebno je približno 1250 sati. Planirano je samo 150 automobila, a svaki od njih košta najmanje 2,25 milijuna dolara.

Foto: Screenshot (Pininfarina)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo