Porsche 911 GT3 (2021.), vozačka delicija i dalje odbija prihvatiti novo doba autoindustrije

Porsche je otkrio novu vozačku deliciju. Sedmo izdanje ovog sportskog automobila visokih performansi također je razvijeno u uskoj suradnji s Porsche Motorsportom. Čistu trkačku tehnologiju prenosi u proizvodni model dosljedno, više nego ikad prije…

Dorađeni ovjes i sofisticirana aerodinamika sa stražnjim krilom, kojeg su već svi prozvali labudom, te upečatljiv difuzor kakav krasi trkaći 911 RSR, prvo je što upada u oko. Pored toga, sigurno će vas zanimati snaga. Nisu je pretjerano napuhavali, u odnosu na prethodnika, tako da novi GT3 vozi u pratnji 510 KS. Zanimljivo je vidjeti deklarirane brojke. Tako 911 GT3 troši 12.4 (PDK), odnosno 13,3 l (ručni mjenjač)/100 km.

Čak i ako znamo, da  su takve brojke realne, tek u ekstremno laganu vožnju, s njima se neće zamarati vlasnici, kada čuju rad 4.0 šestocilindarskog bokser motora, koji rad temelji na pogonskom sustavu 911 GT3 R, isprobanom i testiranom u utrkama izdržljivosti. Akustično impresivan motor, opet će osvjati svojom akustičnom notom, u visokim okretajima. Rezultat je briljantni pogonski stroj – učinkovit i emotivan, precizan i visokih performansi – savršen za krug i vrhunski za svakodnevnu upotrebu. Rekli bismo, tipično za ovu marku.

Prepoznatljiva snaga 911 GT3 leži u zbroju njegovih karakteristika. S najvećom brzinom od 320 km/h i 318 km / h s PDK mjenjačem, čak je brži od prethodnog 911 GT3 RS. Ubrzava od nule do 100 km/h za 3,4 sekunde. Porsche također nudi novi model sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem za posebno puristično iskustvo vožnje.

Sofisticirana aerodinamika koristi iskustva stečena na moto trkama i generira znatno više potisne sile bez primjetnog utjecaja na koeficijent otpora. U položaju performansi, ručno postavljeni elementi krila i difuzora značajno povećavaju aerodinamički tlak za velike brzine u zavojima.

To je, međutim, rezervirano strogo za izlete na krug, jer ondje 911 GT3 može pokazati sve svoje adute. Tijekom završnog testiranja na Nuerburgring-Nordschleifeu, čak je 17 sekundi brže od svog prethodnika. Vozač koji je radio na razvoju modela, Larsu Kernu trebalo je samo 6:59,927 minuta za punih 20,8 kilometara kruga. Kraću stazu od 20,6 kilometara, koja je prije toga poslužila kao mjerilo, 911 GT3 dovršio je za 6:55,2 minute. Izvođen na opcionalno dostupnim gumama Michelin Pilot Sport Cup 2 R, novi je model u nekoliko krugova neprestano pružao svoje performanse u stručnim rukama ambasadora marke Porsche Jörga Bergmeistera. Za Bergmeistera je to “daleko najbolji serijski automobil” koji je iskusni profesionalni vozač ikad vozio u “Zelenom paklu”.

Unatoč široj karoseriji, većim kotačima i dodatnim tehničkim značajkama, težina novog GT3 u rangu je s prethodnikom. S ručnim mjenjačem težak je 1,418 kilograma, a PDK 1,435 kilograma. Prednji poklopac motora od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP), lagani stakleni prozori, optimizirani kočioni diskovi i kovani naplaci od lakih legura osiguravaju kvalitetan raspored težine, kao i poklopac odjeljka stražnjih sjedala. Lagani sportski ispušni sustav smanjuje težinu ni za manje od deset kilograma. S beskonačno električno podesivim ispušnim zaklopkama, harmonizira izuzetno emotivan zvučni doživljaj.

Novi Porsche GT3 očekuje se već krajem proljeća na prometnicama…

foto: Porsche

Komentari