Pranje suvremenih motora više šteti nego koristi, evo i zašto:

Pranje motora sa sredstvom za odmašćivanje i vodenim mlazom pod tlakom kod novije generacije motora može napraviti više štete nego koristi, pogotovo ako se radi nekontrolirano i bez odgovarajuće zaštite:
Pranje motora sa sredstvom za odmašćivanje i vodenim mlazom pod tlakom kod novije generacije motora može napraviti više štete nego koristi. Razlog tome je primjena elektronike i elektronskih sustava.Svako vozilo danas ima elektronski sustav ubrizgavanja, sustav paljenja a u prostoru motora mogu biti smješteni više kompjutora za nadzor pojedinih funkcija. Navedeni sustavi su osjetljivi i ne podnose vlagu, oksidaciju niti bilo kakve detergente za pranje motora.  Mnogi će se zapitati zašto su se bez problema mogli prati motori starije generacije. Takvi motori su imali vrlo malo elektrike a elektronike ništa ili minimalno. Nakon pranja takvog motora trebalo je samo komprimiranim zrakom osušiti električne sklopove, razvodnik paljenja, kablove za svjećice i bobinu, nakon toga motor bi veselo upalio.
Pranje motora preporučljivo je jedino u slučaju jakog zaprljanja i zamašćenja. Zbog opasnosti da se oštete elektronički sklopovi to je preporučljivo raditi jedino u kvalitetnom servisu. Danas se motori peru samo ako je to neophodno i kada se to radi potrebno je puno pažnje.Čišćenje motora nije preporučljivo s upotrebom vode pod tlakom. Za pranje treba koristiti antikorozivna sredstva u tekućini ili spreju. I kod ovog čišćenja treba paziti na osjetljivu elektroniku i pojedine spojeve (konektore, davače, senzore, aktuatore), po potrebi neke od njih treba zaštititi. Sam postupak čišćenja treba raditi postupno, čisti se dio po dio, sklop po sklop. Nakon tretmana tekućim sredstvom površinu treba osušiti komprimiranim zrakom ili obrisati čistom krpom. Po potrebi pojedine konektore treba odspojiti i očistiti ih sredstvom za čišćenje kontakata. Ako je motor zaprljan preporučljivo je vlažnom krpom očistiti sve vidljive dijelove motora, a treba izbjegavati prskanje vode po sustavima za paljenje i ubrizgavanje. Nakon pranja može se desiti da neka od kontrolnih lampica ostane svijetliti, tada treba ponoviti postupak čišćenja konektora. Ako se i nakon toga navedena lampica ne gasi potrebno je poništiti grešku pomoću servisnog kompjutora. Ovaj postupak čišćenja motora traje znatno duže i osjetno je skuplji ali daje sigurnost da neće doći do oštećenja ili kvara na nekom od dijelova ili sklopova. Opisani postupak čišćenja i na benzinske i na dizel motore jer i jedni i drugi funkcioniraju s puno elektronike uz pomoć jednog ili više kompjutora. Za kraj se može reći da se svi motori mogu prati ili čistiti, ali većina od njih s puno pažnje i opreza.


Komentari

loading...