PROBLEMI S VISOKOTLAČNOM PUMPOM NA OPEL ASTRI 2.0 DTI

Vozim Opel Astru 2.0 dizel iz 1999., s motorom X20DTL, koju sam kupio 2006. i prešao bez problema skoro 80.000 km te sada na satu ima skoro 200.000 km. Prošle je godine crkao ECU na Bosch pumpi, popravak je koštao skoro 600 eura. Ove je godine počela ponovno da zeza, nisam prešao ni 10.000 km, dimila je, gubila snagu, opet je problem na Bosch pumpi VP44. Sada me koštalo oko 350 eura te je zamijenjeno kompletno kućište pumpe. Servis je oba puta rađen kod ljudi koji imaju ispitni sto EPS-815.Većina majstora govori da problemi na ovim pumpama nastaju zbog lošeg goriva, u što ja lično sumnjam, već mi miriše na namjerni tvornički propust. S obzirom da je zamijenjeno više dijelova na pumpi, pitam se može li ponovno da crkne u skorijoj budućnosti i da li da razmislim o prodaji i da kupim neki noviji polovni auto. Unaprijed hvala.

Prvenstveno se radi se o dotrajalosti, inače, solidnog turbodizelaša i solidne visokotlačne pumpe, jer tko zna koliko je stvarno prešla vaša Astra 2.0 DTI. Kad ste je kupovali, možda je već imala i više od 200.000 km,umjesto 120.000 km, koliko vam je prodavač deklarirao. Kod visokotlačne razvodne pumpe VP44 osjetljiva je upravljačka elektronika (ECU), koja se u pravilu ne mijenja, nego se pumpa mijenja u kompletu. Kad je već mijenjana elektronika, trebalo je u prvom koraku temeljito servisirati i mehaniku. Ako je to napravljeno u drugom koraku, sada bi sve moglo biti u redu. Problem može biti i zbog goriva, ali ne jer je loše, kako ste mislili. Naime, problemi s gorivom na našem tržištu riješeni su, otprilike, prije četiri godine.

Problem je što je ta visokotlačna pumpa konstruirana za gorivo sa 50 do 150 ppm sumpora (za ekološki standard Euro 3, odnosno Euro 4), a sumpor, osim negativnih učinaka (potiče stvaranje čađe, stvara sumporne kiseline koje razblažuju ulje i nagrizaju unutrašnjost motora…) ima i pozitivne. Naime, sumpor u elementarnom stanju ili spojen s metalima, stvara kruta maziva. Najpoznatije je molibdenov disulfid, koji je temelj aditiva i maziva Liqui Moly. Nakon uvođenja bezsumpornih goriva, odnosno sa svega 5 ppm sumpora, brzo je postalo jasno da takva ‘suha’ goriva više troše visokotlačnu pumpu i brizgalice. Naime ti se sklopovi podmazuju istim tim gorivom.

Zbog toga su visokotlačne pumpe i brizgalice suvremenih dizelaša izrađene od kvalitetnijih materijala, obrađenih posebnim postupkom toplinske obrade (nitriranjem). Problem je kod visokotlačnih pumpi stare generacije, poput Bosch VP44, ako se koristi dizelsko gorivo po standardu Euro 5, jer takvo gorivo ne osigurava dobro podmazivanje tarnih ploha visokotlačne pumpe i brizgalica, pa dolazi do ubrzanog dotrajavanja. To se može učinkovito riješiti ako se u gorivo dodaje 1 posto motornog ulja.

Dovoljno je najjeftinije mineralno motorno ulje 15W-40, koje se povoljno može kupiti u pakiranju od 10 litara. To se ulje potom prelije u bočice Coca-Cole, Fante ili mineralne vode te ih se nekoliko drži u prtljažniku (dobro začepljenih). Prije ulijevanja goriva, u spremnik se ulije potrebna količina ulja – primjerice 0,4 litre za 40 litara goriva (dakle 1 posto), kako bi se ulje i gorivo promiješali. Time se produljava vijek i povećava pouzdanost vitalnih sklopova sustava za ubrizgavanje i cijelog motora. No, ako se visokotlačna pumpa ponovno pokvari, promijenite mehaničara. Savjetujem vam Servis Pinjušić, specijaliziran za dizelske motore i turbopunjače.

dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo