Prodaje se znameniti BMW 507 Johna Surteesa

Prvak na dva i četiri kotača nabavio ga je novog, obožavao i zadržao čitav život
John Surtees 1956. je osvojio prvu od sedam titula prvaka svijeta u motociklizmu. Kada ga je sljedeće godine grof Agusta pitao može li mu kupiti neki poklon kojim bi ga nagradio za tu titulu, Big John se sjetio automobila koji ga je oduševio. Na utrci na Hockenheimu uočio je prekrasan novi BMW 507, koji je pripadao Alexu von Falkenhausenu, legendarnom konstruktoru i direktoru razvoja minhenske marke. Nakon što mu je ‘dao đir’, još se više oduševio automobilom.Grof nije bio pretjerano oduševljen saznavši za cijenu, no dogovorio se sa zvijezdom svoje momčadi i dao mu pola potrebnog iznosa. Surtees se pak dogovorio da odradi neki razvojni rad za BMW i na taj način prebio svoju polovicu. Sljedećih godina često je putovao njime na utrke, prelazeći preko alpskih prijevoja. U tvornici mu je prepravljen motor i dodana snaga, a u dogovoru s Dunlopom automobil je dobio i disk kočnice na svim kotačima.Kada je prešao u svijet autoutrka i potpisao za Ferrari, Enzo mu je naredio da mora voziti neki njegov automobil (i kasnije mu cijenu uredno odbio od plaće) , no Surtees je zadržao BMW i nastavio ga povremeno koristiti. Dakako, i Elvis je tijekom služenja vojske u Njemačkoj imao 507, no vjernost i višedesetljetno isticanje ljubavi prema tom automobilu svakako stavljaju Surteesov primjerak na prvo mjesto najznačajnijih i najpoželjnijih individualnih šasija ovog modela.Zapravo, teško da uopće postoji neki značajniji i karizmatičniji primjerak ma kojeg BMW-ovog cestovnog automobila tijekom devedeset godina proizvodnje vozila na četiri (u slučaju Isette ponekad i tri) kotača. A sada je, samo godinu dana nakon Surteesove smrti, ponuđen na prodaju. Licitacija će se održati na petak 13. srpnja, u sklopu aukcije kuće Bonhams u Goodwoodu.Procijenjena vrijednost je oko dva i pol milijuna eura, što je zapravo čak i vrlo povoljno za ovo vozilo – mada pomalo i čudi da daleko od aukcijske scene već nije postignut dogovor s matičnom tvornicom i da auto nije završio u tvorničkom muzeju. Teško je procijeniti tko će se sve nadmetati, no za pretpostaviti je da bi neki od vodećih muzeja oldtimera i mogao biti kupac.


Komentari

loading...