RADNIČKA KLASA UVIJEK PRVA NA UDARU

Proizvodnja električnih automobila donosi i neke loše stvari, Ford i Honda najavili otkaze radnicima

Honda i Ford službeno su pokrenuli proces zbrinjavanja radnika, u prijevodu mnogi će dobiti zahvalu…

Prelazak na električnu mobilnost i proizvodnja automobila tog tipa donosi i neke loše stvari – smanjenje broja zaposlenih u tvornicama. No, nije problem samo autoindustrija, već se taj negativan trend odrazio kao domino efekt i na dobavljače. “Strujići” po svojoj koncepciji imaju mnogo manje komponenti nego klasični automobili. Prve prave poteze i listu “viška” predstavili su Honda i Ford. Ford je najavio ukidanje 1.000 radnih mjesta u Americi. Dok je Honda predložila prijevremenu mirovinu, a više od 2.000 japanski radnika tu je opciju i prihvatilo.

Kako donosi i pojašnjava cijelu situaciju ekipa iz Revije HAK, razlika među njima je u tome što je Ford upravo otvorio svoj program. Nudit će šest mjeseci plaće i šest mjeseci zdravstvene zaštite za radnike koji prihvate opciju ostanka bez posla. U Hondinom slučaju, program je otvoren u travnju, a zatvoren sredinom ljeta. Tih 2.000 radnika predstavljalo bi 5% Hondinog osoblja s punim radnim vremenom u Japanu.

Osim što će primati penziju, radnici u dobi između 55 i 63 godine primat će plaće tri godine. Prema Nikkei Asia, prvi je put u deset godina Honda svojim radnicima u Japanu ponudila paket za prijevremeno umirovljenje. Cilj je restrukturiranje radne snage za proizvodnju više električnih vozila.

Nema sumnje kako ovaj trend možemo očekivati i kod drugih proizvođača.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin