Prva vožnja motociklom u povijesti održana 10. studenoga 1885.

Paul Daimler, 17. godišnji sin legendarnog Gottlieba, motoriziranim dvokotačem kojeg su 29. kolovoza 1885. patentirali Daimler i Maybach, provozio 5,5 km od Cannstatta do Untertürkheima u južnoj Njemačkoj…

To je prva zabilježena vožnja novim prometnim sredstvom, u osnovi dvokotačem, pretečom suvremenog motocikla, koji je imao dva pomoćna bočna manja kotača.  Gottlieb Daimler (lijevo) i Wilhelm Maybach (desno) godinama su eksperimentirali s izradom motora s unutrašnjim izgaranjem, pogodnim za pokretanje i manjih vozila.

Početkom 1885. napravili su izvedbu s napajanjem na laki benzin (petroleter). Koristili su jednostavnu, drvenu konstrukciju, motor snage 0,5 KS omogućavao je brzinu od 11 km/h. Kako ta brzina nije osiguravala dovoljan žiroskopski moment za osiguranje bočne stabilnosti, imao je male bočne kotače.

Prvi motocikl su patentirali 29. kolovoza 1885., a na današnji dan Paul Daimler (1869. – 1945.), na slici u sredini, dolje, najstariji Gotliebov sin, provozio je od 5,5 km, od Cannstatta do Untertürkheima u južnoj Njemačkoj. Sin slavnog izumitelja postigao je također zavidnu karijeru, 1902. se zapošljava u tvrtki Austro-Daimler te je 1903. konstruirao oklopno vozilo.

Od 1907. do 1922. je tehnički direktor tvrtke Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), a 1923. pridružuje se tvrtki Horch, dijelu Argus Motoren Gesellschaft gdje postaje jedan od glavnih za razvoj zrakoplovnih motora. Najzaslužniji je za razvoj hidrauličkih podizača ventila, 1931.


Komentari

loading...