RABLJENI: FORD FOCUS 1.8 TDCI WAGON (2007., 164.000 KM)

Focus je manje cijenjen te je na tržištu rabljenih osjetno jeftiniji od Golfa, premda, objektivno, nije lošiji. Jasno pokazuje ono što se podrazumijeva pod pojmom ‘njemačka solidnost’. 
Focus je manje cijenjen te je na tržištu rabljenih osjetno jeftiniji od Golfa, premda, objektivno, nije lošiji. Jasno pokazuje ono što se podrazumijeva pod pojmom ‘njemačka solidnost’. Zamijenio je 1998. slavnog Escorta te potom osvojio titulu ‘Europskog auta 1999. godine. Uz osnovni model s trojim i petorim vratima uspješan je bio i karavan, koji se izvrsno slaže s robusnim turbodizelašem obujma 1753 ccm.
Model druge generacije, predstavljen 2004., unaprijedio je sva svojstva, ali unazadio dizajn. Neprivlačan stil najveća je mana modela kojeg testiramo, ali to je uspješno poboljšano redizajnom krajem 2007. Bio je to, uz ‘facelifting’ Citroëna C5 iz 2004., najuspješniji redizajn u proteklih 20 godina. Kupcu ovakvog rabljenog primjerka to ne bi trebalo smetati, jer su u prvom planu solidnost i funkcionalnost.
Premda ih je najmanje na tržištu, 1.8 TDCi je najtrajniji Fordov dizelaš te se dobro uklapa u solidan i čvrst njemački karavan, koji se manje cijeni nego što zaslužuje
Za razliku od dizelaša 1.6 TDCi i 2.0 TDCi , koji se proizvode u Francuskoj, 1.8 TDCi je izvorno Fordov te se proizvodi u Kölnu. I najbolji je. Masivne je i jednostavne konstrukcije, s jednim bregastim vratilom i osam ventila. Kod izvedbi do 2003. bilo je problema s pucanjem zupčastog remena, što je riješeno te je motor vrlo trajan i pouzdan. Ako se normalno održava i vozi, bez problema prolazi više od 300.000 km. U svakom slučaju, ovakva je opcija, ako je u dobrom stanju, najbolja ii najpoželjnija.
Modeli prvih serija imali su problema sa sitnicama (cvrčcima u prednjoj armaturi i brtvama oko stakala), središnjim upravljačkim modulom, neravnomjernim kočenjem i osjetljivim ispušnim loncem. Nije ih bilo puno, a osnovna je struktura solidna i pouzdani te su svi bitni sklopovi bez greške. Rijetki su Focusi imali problema s kuglastim zglobovima prednjeg ovjesa, što je na našim neravnim prometnicama ‘rak rana’ mnogih konkurenata.
Čvrsta i solidna limarija te najbolje podvozje u klasi aduti su za kupnju. To se najbolje vidi na testnom modelu, koji je, usprkos kilometrima, kompaktan i utegnut
Kod Focusa druge generacije problema ima s pregaranjem žaruljica, zbog previsokog napona instalacije, amortizerima i trošenjem prednjih diskova. Ali sve zajedno to je minimalno, u usporedbi s ukupnom solidnom izvedbom. Ako nema tragova većih oštećenja limarije i ako je servisna knjižica uredno ispunjena, teško je napraviti pogrešku prilikom kupnje. Cjelokupna limarija, podvozje i ostala mehanika iznimno su čvrsti, što je dobro svojstvo rabljenih modela. Posebice karavana, koji su izloženi povećanom opterećenju.
Sve to potvrđuje besprijekorno stanje testnog modela, koji je bez problema prešao 164.000 km. Uz to je rizik krađe Focusa neusporedivo niži nego kod Golfa, što je dodatan razlog za kupnju. Fordov je dizelaš masivniji i klopotaviji od francuskog, pa je motor, dok se ne ugrije, pomalo sirov. Ali vuče kao prvog dana, ne dimi i ravnomjerno povećava snagu. Premda se vidi da je automobil dosta prešao, sve je još uvijek u vrlo dobrom stanju. Zbog toga je, uz cijenu od 8300 eura, kupnja isplativa.
Spojka je tvrda, ali hvata ravnomjerno i bez trzanja, zazora nema ni u upravljaču, niti u podvozju, čije se dobro stanje vidi i po ravnomjernom trošenju guma
Dobro je znati i ovo: dizelaši 1.8 TDCI prve generacije imali su osjetljiv razvodni mehanizam (zupčasti remen), turbopunjače i brizgaljke koji su teško izdržali više od 100.000 km, te su često bezrazložno precijenjeni. Benzinci serije Zetec, koje je sredinom 90-ih za Ford razvila Yamaha, pokazali su se iznimno trajnima i dobrih svojstava. Rezervni dijelovi su razmjerno povoljni te održavanje nije skupo. Osnovni 1.4 sa 80 KS je za ‘broj manji’ od potrebnog te je preporučljiv za vozače koji pretežito voze umjereno. Za ovaj je auto optimalan benzinac 1.6 sa 100 KS.
Prvi je Focus predstavljen 1998., kao nasljednik Escorta te je osvojio titulu ‘europskog auta 1999. godine’. Ford je tada pogodio ukus kupaca, a ponudio je solidnu izvedbu i naprednu tehnologiju (prvi kompakt s multilink ovjesom) te je postao najprodavaniji automobil na svijetu. Druga generacija iz 2004. nastavila je istim putem, ali se dizajneri tada nisu proslavili. Isti, a ružniji – bio je zaključak mnogih, a dosta je poboljšano redizajnom krajem 2007.
dr. Željko Marušić
Materijali nisu skupocjeni, ali su složeni precizno i kompaktno te je u unutrašnjosti i nakon pet godina sve čvrsto i solidno
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: 4-cilindarski turbodizelski, common-rail, jedno bregasto vratilo, 8V, zupčasti remen Obujam: 1753 ccm Snaga: 115 KS pri 3700/min Moment: 280 Nm pri 1900/min Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva; Pogon: prednji Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga multilink Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 270 mm, straga puni 260 mm Karoserija: 447,5x184x149 cm Masa/nosivost: 1390/500 kg; Prtljažnik: 480/1525 l Gume: 205/55 R 16 Brzina: 190 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11,0 s Potrošnja: 5,5 do 8 l/100 km; Proizvodnja: od 2004. do 2007.
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
 2007. ……. 8300
 2006. ……. 7400
 2005. ……. 6700
 2004. ……. 6000

Napravljeno u suradnji s Auto Hrvatska – Rabljena vozila

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo