RABLJENI: MAZDA 6 CD 120 TE (2007., 136.306 km)

Solidnost i ugled japanske izvedbe kvare problemi s dizelašem, uglavnom kod loše održavanih primjeraka
Mazda je za sve poznavatelje automobila marka koja nudi najvišu kvalitetu, dijelom i stoga što od svih japanskih proizvođača inzistira na proizvodnji u Japanu. Stoga je i proizvodnja ‘dvojke’, koja se u prvoj generaciji proizvodila u Španjolskoj, 2007. vraćena u Hiroshimu. Najvažniji modeli, 3 i 6, oduvijek su se proizvodili u Japanu te je Mazda 6, općenito, jedna od najkvalitetnijih limuzina na našem tržištu. Dobar je glas naslijedila 2002. od ‘neuništivog’ modela 626. Model prve generacije se uz jedan redizajn (2005.) proizvodio do jeseni 2007.
Testni je primjerak iz posljednje serije prve generacije (neposredno prije nego je predstavljen aktualni model druge serije). To je uvijek dobra preporuka za kupnju, jer se radi o temeljito provjerenom modelu, kod kojeg su potpuno uklonjeni svi nedostaci. Opremljen je osnovnim dizelašem, koji iz obujma 1998 ccm razvija 120 KS i 320 Nm. Radi se o ‘low power’ verziji, a proizvodila se i ‘high power’ sa 143 KS i 360 Nm. Za rabljeni je primjerak manja snaga bolja preporuka, jer znači manje opterećenje vitalnih dijelova motora i duži vijek.

Premda mnogi imaju izvrsna iskustva s ovim modelom, uključujući i našeg suradnika Zlatka Novaka, vlasnika ‘Autoelektrike Novak’ i zastupnika Auto Date, koji je ovakav primjerak kupio sa 120.000 km i dosad je prešao više od 300.000 km. Bez ikakvih problema. Međutim, taj motor serije DIRECO-D imao je i neugodnih problema. Prvenstveno s dvomasenim zamašnjakom, visokotlačnom pumpom i brizgaljkama. Bilo je i slučajeva većih havarija, izazvanih nekontroliranim ubrizgavanjem i detonacijama.
No, radilo se uglavnom o primjercima koji nisu redovito održavani, a mnogi su problemi bili posljedica loše kvalitete dizelskog goriva kod nas. Inače, solidnost izvedbe i visoka kvaliteta prepoznaje se po svakom sklopu i detalju testnog primjerka, koji je u nepunih sedam godina nakupio 136.306 km bez ijednog kvara. Ali treba naglasiti da ima uredno ispunjenu servisnu knjižicu. Na automobilu je sve ‘tip-top’, što potvrđuje i da je bio u dobrim rukama. To je važan zaključak, a nipošto nije pravilo na našem tržištu rabljenih.

Pri kupnji rabljenog primjerka dobar je izbor i osnovni benzinac 1.8 sa 120 KS, jer se može kupiti za 1000 do 2000 eura jeftinije, a vrlo je trajan i izdržljiv. Kod tog motora nije bilo praktički nikakvih problema – nema dvomaseni zamašnjak, visokotlačnu pumpu, osjetljive brizgaljke…, a zbog iznimno kvalitetne izvedbe, može ga se ‘ubiti’ isključivo neoriginalnim dijelovima i lošom vožnjom. Inače, neoriginalne dijelove ne treba a priori odbijati (može se shvatiti da propagiramo isključivo ovlaštene servise), ali kad je Mazda 6 u pitanju nikako se ne smije ugraditi neoriginalni zupčasti remen.
Naime, zbog veće projektirane napetosti, zamjenski su remeni nepouzdani i podložni pucanju. Standardna je procedura da se tada mijenja cijeli servisni set (napinjač, vodilica, pumpa rashladne tekućine…), ali kod Mazde se to radi samo kod potrebi – ako su u dobrom stanju, napinjač i vodilice se ne mijenjaju. Prema iskustvima brojnih mehaničara i vlasnika ovih modela, ako se redovito mijenjaju filtri goriva (posebno je važan), ulja i zraka, s tim modelom nema nikakvih problema.

Limarija je kvalitetna i vrlo dobro zaštićena od hrđanja, a besprijekorna je i ostala mehanika. Mazde su poznate po vrlo izdržljivim diskovima, pa je njihova provjera dobar detektor stanja automobila. Ako su jako izbrazdani treba odustati od kupnje. Važno je da upravljački mehanizam i ovjes nemaju nikakvih zazora, a sumnjivo stanje (puno kilometara) mogu otkriti deformirana sjedala i izlizane komande). Sve dobre reference potvrđuje uvjerljivo stanje testnog modela.
Mnogi prigovaraju Mazdama skupo održavanje, ali te priče su prenapuhane, a najjeftinije je održavati i popravljati ono što se – ne kvari. Prednost ovog modela, u usporedbi sa skupljim Passatom, je, osim kvalitete, i neusporedivo niži (gotovo zanemariv) rizik krađe. Sve to govori u prilog ovog automobila. Mnogi su ugradili plinske instalacije, ali to nije vrlina (zbog toga nemojte plaćati višu cijenu), jer se pogoršava izvrsna pouzdanost osnovnog benzinca. Zbog toga birajte, ili osnovnog benzinca 1.8 sa 120 KS ili jednako snažnog dvolitrenog dizelaša. Naravno, ako su u dobrom stanju.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), 16V, direktno ubrizgavanje, intercooler Obujam: 1998 ccm Provrt x hod: 86 x 86 mm Snaga: 89 kW/121 KS pri 3500/min Moment: 320 Nm pri 2000/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson, straga multilink Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 283 mm, straga puni diskovi 280 mm, ABS+EBV Gume: 205/55 R 16 Karoserija: limuzina, 4 vrata Dimenzije: 469 x 178 x 144 cm Osovinski razmak: 267,5 cm Prtljažnik: 490/1660 l Masa/nosivost: 1470/540 kg Spremnik goriva: 64 l Najveća brzina: 194 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 s Potrošnja: grad 7,5 / otvoreno 5,1 / kombinirano 6,0 l/100 km Realna potrošnja: 6 – 8 l/100 km Cijena: 9100 EUR* * u iznadprosječno dobrom stanju
PROSJEČNA VRIJEDNOST (eura) 2007. ……. 8900 2006. ……. 8000 2005. ……. 7100 2004. ……. 6300 2003. ……. 5600 2002. ……. 5000
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo