RABLJENI: OPEL ASTRA CARAVAN 1.7 CDTI (2008. – 90.000 KM)

Kompakt iz Rüsselsheima tradicionalno je jedan od najprodavanijih automobila na našem tržištu i najveći protivnik Golfa. Zbog toga ga mnogi cijene i u pravilu je isplativ.
Kompakt iz Rüsselsheima tradicionalno je jedan od najprodavanijih automobila na našem tržištu i najveći protivnik Golfa. Zbog toga ga mnogi cijene i u pravilu je isplativ. Testirali smo karavanski model, opremljen Isuzuovim turbodizelašem 1.7 CDTI snage 100 KS, koji je zbog solidne izvedbe, prtljažnika od 500 do 1590 litara te dobrih performansi uz neveliku potrošnju, jedan od najpoželjnijih iz svoje klase. Radi se o modelu treće generacije, koji je predstavljen krajem 2003., a karavanski je model na tržište stigao krajem 2004.
Opel Astra je punih šest godina, gotovo neprestano, bila najprodavanija na našem tržištu. Premda svi upućeni znaju da se kvalitetom ne može mjeriti s legendarnim Kadett Caravanima iz 70-ih, radi se o solidnom kompaktnom karavanu, koji pruža povoljan omjer plaćenog i dobivenog. Kupce se, na duži rok, ne može prevariti. Za uspjeh su podjednako zaslužni novi i stari model, kakav smo testirali (prodaje se paralelno s novim, s oznakom Classic), a stiže s proizvodnih traka iz poljskih pogona iz Gliwica.
Nepune četiri godine star primjerak nema ni najmanjeg znaka dotrajavanja i hrđanja, a u 80.000 km nije imao nijedan kvar
Prva je Astra naslijedila slavnog Kadetta krajem 1991. Nije se proslavila kvalitetom: 16-ventilskim benzincima serije Ecotec (posebice 1.4 i 1.6) preskakao je zupčasti remen i otkazivala elektronika, a Opelovi dizelaši 1.7 nisu bili ni trajni, niti pouzdani (zbog toga su zamijenjeni Isuzuovim). Bilo je problema i s razmicanjem prednjih kotača, zbog nesolidnog prednjeg dijela karoserije, koja je nakon 5-6 godina bila podložna hrđanju (pragovi i blatobrani). Kvaliteta je poboljšana nakon 1995., a najmanje je problema bilo s osnovnim benzincem 1.4/60 KS i Isuzuovim turbodizelašima 1.7/75 KS.
Iz tog je motora izveden testni s common-rail ubrizgavanjem sa 100 KS. Iz istih 1686 ccm najnovija verzija tog motora razvija 130 KS, što potvrđuje da osnovna japanska konstrukcija ima dosta konstrukcijskih rezervi, te obećava dugovječnost. Astra, kao tipičan njemački auto bolje podnosi godine i kilometre od francuskih što se dobro vidi i osjeća na testnom modelu. Sve je utegnuto i kompaktno, bez zazora i vibracija te obećava da će još dugo služiti bez većih problema.
Kod kupnje karavana treba provjeriti da nije često služio za prijevoz teških tereta, što se uočava po stanju prtljažnika i podvozja
Svi koji se sjećaju kvalitete legendarnog Kadetta, posebice do 1980., bili su neugodno iznenađeni lošom kvalitetom Astre I. Taj je model, zajedno s problematičnom Vectrom II, gotovo pokopao Opel. Druga serija osjetno je kvalitetnija, ali nije bezgrješna, a tek se trećom serijom počela vraćati visoka kvaliteta. Najzastupljenija je u benzinskoj verziji 1.4 16V sa 90 KS. Prve su serije imale problema s preskakanjem zupčastog remena, što je izazivalo havarije (sudaranje klipova i ventila). Uzrok: nepouzdani natezači zupčastog remena. Novije serije tog motora imaju lanac te su takvi problemi riješeni.
Zbog toga je nakon kupnje starijih benzinskih modela serije Ecotec preporučljivo odmah izmijeniti zupčasti remen, zajedno s natezačem. Drugi je problem s osjetljivim upravljačkim modulom, što može biti skupo. Kod starijih je benzinaca osjetljiv i elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu te njegov senzor. No, u ostalome benzinski su motori kvalitetni i izdržljivi. Ipak, Isuzuov turbodizelaš 1.7 CDTI svakako je bolji izbor. Modeli od 2006. do 2008. bili su dostupni u verzijama sa 100 KS i 240 Nm te 110 KS i 260 Nm. Kod rabljenih je primjeraka slabija verzija preporučljivija, jer manje opterećenje znači veću trajnost i pouzdanost.
Hladan je motor upalio iz prve, u leru je radio mirno i bez većih vibracija, a kod dodavanja gasa ne uočava se crni dim
Dobro poznata boljka Astri, pogotovo druge generacije (nešto manje treće) je zupčasta letva volana, sa servouređajem. Zbog toga to treba prvo provjeriti prije kupnje – najbolje na dizalici, kad se može utvrditi i stanje ležajeva, kuglastih zglobova, spona i amortizera. Naravno i prednjih diskova, opterećenih teškim dizelašem te se po njihovoj izbrazdanosti lako može utvrditi kako je auto vožen. Problemi se povećavaju sa širokim, niskoprofilnim gumama te takve primjerke treba izbjegavati.
Problema je bilo i sa servouređajem volana i trajnošću klimatizacijskog uređaja, kod modela proizvedenih prije 2001., a posebno do 1999. , a u Astri treće generacije takvih je problema malo. Vrlina Astre III je solidna karoserija otporna na hrđanje te stabilno i čvrsto podvozje, a osjetljiviji su jedino prednji amortizeri. Astra treće generacije, poput testne, bitno je poboljšana u usporedbi s prethodnim modelom, od limarije i unutrašnjosti, do motora i podvozja
Premda je rijedak, treba izbjegavati turbodizelaša 1.3 CDTI sa 90 KS, iz suradnje s Fiatom, jer je preslab za tešku Astrinu karoseriju
Karavan 1.7 CDTI iz 2008. sa 90.000 prijeđenih kilometara, u solidnom je stanju. Karoserija je u besprijekornom stanju, a motor, mjenjač i podvozje ne pokazuju znakove umora. Radi se o primjerku koji je očito prebolio ‘dječje bolesti’ te, nakon detaljnog pregleda svih bitnih sklopova, za njega se isplati dati 9000 eura. No, kod ovog, kao i kod svakog rabljenog dizelaša važan je temeljit pregled kod specijaliste za dizelske motore, jer možete naletjeti na primjerak sa znatno više kilometara od deklariranog.
Konkretan se motor proizvodi u Isuzuovoj tvornici u Poljskoj (Isuzu je dugo bio u većinskom vlasništvu GM-a, a sada je u djelomičnom). Solidne i čvrste je izvedbe, a razmjerno mala snaga (za današnje pojmove) jamči pouzdanost i dugovječnost. Isuzuov turbodizelaš obujma 1686 ccm ne može se podičiti mirnim i uglađenim radom. Prije bi se moglo reći da radi klopotavo i kamionski, ali to je dodatan pokazatelj solidne i čvrste izvedbe. Kod kupnje rabljenih primjeraka starijih od četiri godine preporučljivo je odmah izmijeniti zupčasti remen zajedno sa servisnim setom (natezač i preteći valjak), a u kompletu je dobro izmijeniti i pumpu rashladne tekućine.
Da je konkretni model bio u dobrim rukama, vidi se sjedalima koja nisu deformirana niti izlizana, te po volanu i ručici mjenjača
Testni je model dobro opremljen. U serijskoj su opremi četiri zračna jastuka, ABS, električni podizači stakala i podešavači retrovizora, putno računalo, kožne obloge volana i ručice mjenjača te radio CD s komandama na volanu. Umjereno je vožen i redovito održavan, ali to nipošto nije pravilo na tržištu rabljenih. Zbog toga je preporučljiv temeljit pregled prije kupnje. Prije testne vožnje smo se uvjerili da su prednji diskovi tek neznatno izbrazdani, što je, računajući kilometražu i težak dizelski nos, pokazatelj solidne kvalitete.
Turbodizelaš nakon zagrijavanja počinje raditi uglađeno, vuče dobro, a za dizelske se pojmove vrti visoko (limitator je na 4700/min). No, najbolje mu prijaju okretaji između 2500 i 3500/min i tada pruža pristojne performanse, uz povoljnu potrošnju. Spojka također hvata bez trzaja, Svakako treba provjeriti hvata li servouređaj ravnomjerno, i u testnom modelu nismo osjetili nikakve nepravilnosti. No, baš zbog osjetljivosti tog sklopa, nakon kupnje je preporučljivo odmah izmijeniti ulje u servouređaju, jer mu se time povećava pouzdanost i produžava vijek.
dr. Željko Marušić
Dobro očuvana Astra karavan s izdržljivim Isuzuovim turbodizelašem je isplativa, jer dobro drži cijenu, a ne trebaju se očekivati veći troškovi
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratilo (zupčasti remen), 16V, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNG, intercooler Obujam: 1686 ccm Provrt x hod: 76 x 80,5 mm Snaga: 74 kW/100 KS pri 44000/min Moment: 240 Nm pri 2300/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan McPherson, straga polukrut Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 260 mm, straga diskovi 240 mm; ABS+EBV Gume: 195/65 R 15 Karoserija: karavan kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 451,5 x 175,5 x 150 cm Osovinski razmak: 270,5 cm Prtljažnik: 500/1590 L Masa/nosivost: 1410/550 kg Spremnik goriva: 52 l Krug okretanja: 11,5 m Najveća brzina: 168 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 13,9 s Potrošnja na testu: 5,5 do 8 l/100 km Proizvodnja: 2004. – 2009. Cijena: 9000 eura
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR) 2008. …….……. 9000 2007. ………….. 8050 2006. …….……. 7200 2005. ………….. 6400 2004. …….……. 5700
Napravljeno u suradnji s Auto Hrvatska – Rabljena vozila

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo