Rabljeni: Opel Vectra B (1995. – 2002.)

Solidna, ali mušičava, a dizelaši su bolja opcija od benzinaca
Opeli više nisu sinonim za kvalitetu poput ‘neuništivih’ Rekorda i Kadetta (bio je to prvi ‘Das Auto’) iz 60-ih i 70-ih, ali su i dalje uvjerljivi. Potvrda za to su dva Opela (Astra i Corsa) među četiri najprodavanija modela na našem tržištu, a kupce se na duže staze ne može prevariti. Ipak, modeli koji su najviše narušili ugled Opela su Astra prve i Vectra druge generacije, dakle ova o kojoj pišemo. Premda se često radi radi o pretjerivanju, ali i o tome da je mnogima privlačnije ‘lupati’ po jakom brendu nego po slabom, stoji da je s Vectrom B bilo dosta početnih nepravilnosti, koje nazivamo ‘dječjim bolestima’. Najneugodniji su bili s razvodnim mehanizmom. Glavni problem nije bio u tome što su napinjač i prateći valjak bili slabe izvedbe, nego što su u Rϋsselsheimu to predugo ignorirali (do 1999.), premda su ih distributeri upozoravali.  Bilo je i kvarova servouređaja i zupčaste letve volana, ali znatno manje nego u Corsi i Astri toga doba, klima uređaja i prednjih selen blokova. Kod elektronike je problema bilo s upravljačkim modulom, elektroničkom blokadom, lambda sondom, a kod elektrike i s alternatorom. Sve to ipak ne umanjuje temeljnu solidnost, što potvrđuje i razmjerno velik broj modela iz 90-ih, koji su još uvijek u punom pogonu. Pokazuje to i testni primjerak s kraja 1995., koji će uskoro napuniti dva desetljeća života ‘Punoljetni’ testni primjerak je bez tragova hrđanja, što potvrđuje da je solidna i izdržljiva limarija najveća vrlina Vectre. Kod starijih primjeraka treba ipak provjeriti pragove i unutrašnjost blatobranaBez ijednog većeg kvara prešao je 254.000 km i, za svoje godine, izgleda izvrsno. Radi se o najskupljoj verziji, s benzincem 2.5 V6 snage 170 KS, s automatskim mjenjačem. U testnoj smo vožnji zaključili da automobil nije izgubio ništa od početnih performansi (9,5 s do stotke i špica od 227 km/h). Zapravo je nevjerojatno koliko je sve u dobrom stanju, čvrsto i precizno, kao da je upola mlađi. Odnosno pokazuje ono što se podrazumijeva ‘njemačkom kvalitetom’. Zbog velikog obujma i automatskog mjenjača potrošnja ne može biti niska, pogotovo što se radi o tehnologiji dvije generacije prije aktualnog ‘downsizinga’. Stoga je potrošnja od 9 do 12 litara, uzevši  sve u obzir, očekivana i gotovo prihvatljiva. Konkretni je primjerak cijelo vrijeme imao kvalitetan servisni tretman, ali ipak, malo je automobila koji imaju dva desetljeća ‘na leđima’, i u tako dobrom su stanju. Opelovi motori Ecotec 2.5 V6 i 3.0 V6 (snažniji se ugrađivao samo u Omegu), premda imaju znatno složeniji razvodni mehanizam sa 2×2 bregasta vratila i 24 ventila, nisu imali problema kao 16-ventilski. ZF-ov automatski mjenjač radi besprijekorno, a za automatski mjenjač četiri stupnja nije malo (dugo su tri bila standard), a i svi bitni sklopovi u vrlo dobrom su stanju. Izdržljivost ovog modela osjeća se po kompaktnosti i solidnosti, koja se jasno osjeća u vožnji. Dakle – palac gore.Dobro stanje unutrašnjosti podjednako pokazuje dobru osnovnu kvalitetu I da je auto bio u dobrim rukama. Dobar automatski mjenjač s četiri stupnja povećava povećava pouzdanost I trajnost motoraVectra B je krajem 1995. pokazala čvrstu konstrukciju (prezentirana je istodobno kad i najveći konkurent Peugeot 406), izvrsnu aerodinamiku (0,28) i 16-ventilsku tehnologiju benzinskih motora Ecotec, među prvima na tržištu. Dobre performanse i povoljna potrošnja zatamnjeni su problemima s pouzdanošću. Problemi s napinjačem i vodilicom zupčastog remena prve serije Vectre B izazivali su njegovo preskakanje te sudar klipova i ventila. Zbog toga, ako nemate jamstvo da je to nedavno napravljeno, kod benzinskih je modela 1.6 16V i 1.8 16V, nakon kupnje preporučljivo je odmah izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem, pratećim valjkom I vodilicom. Nećete pogriješiti ako istodobno preventivno izmijenite pumpu rashladne tekućine te lambda sondu, jer njenim otkazivanjem mogu izgorjeti klipovi, zbog nekontroliranog povećanja količine ubrizganog goriva. Od benzinaca najbolji su osnovni, 8-ventilski 1.6 sa 75 KS te najsnažniji 2.5 V6 sa 170 KS, kao u testnom modelu. Najbolji motor prve serije bio je turbodizelaš 1.7 TD sa 82 KS. Dobri su i vrlo robusni Opelovi dizelaši 2.0 DITD sa 82 i 100 KS. Testni je primjerak opremljen solidnim 4-stupanjskim automatskim mjenjačem, s kojim je bilo malo problema, a kod rabljenih primjeraka povoljno utječe na stanje motora.Premda nije rekorder pouzdanosti, druga je generacija Vectre solidne i dugovječne izvedbe. Ako se pazi na osjetljive sklopove te ih se održava preventivno, problema u pravilu nema Najbolji, ali Isuzuov motor, turbodizelaš 1.7 sa 82 KS, zamijenjen je 1996. jednako snažnim 2.0 DITD, prvim dizelašem s direktnim ubrizgavanjem sa 16 ventila. Uz ručni mjenjač s pet stupnjeva u ponudi je bio automatski s četiri. Premda se tada već uvodio peti stupanj, pokazao je dobra svojstva, i što je najvažnije, rijetko se kvario. Dakle, ako se zna  što je redovito održava (kod benzinaca je preporuka zupčasti remen u kompletu sa servisnim setom mijenjati na 80.000 km), problema ne bi trebalo biti. Pogotovo što je limarija, što je kod starijeg rabljenog auta najvažnije, izvrsna.Zbog osjetljivog kompresora, prije kupnje dobro provjerite rad klima uređaja. Ponekad je problem i u isparivaču te poroznim cijevima. Ako se čuje cviljenje iz područja kanalnog remena, treba ga izmijeniti. Kuglasti zglobovi, spone i cijelo podvozje su solidni i izdržljivi, a obratite pozornost na selen blokove i amortizere. Premda ispušni sustav testnog modela ne izgleda uvjerljivo, samo jedan izmijenjeni lonac u 20 godina potvrđuje trajnost. Paradoks je da su Vectre B, koje mogu imati 13 do 20 godina, sada na boljem glasu nego kad su se proizvodile. Kroz process održavanja u pravilu ‘preboljele su sve dječje bolesti’.Limuzinu mase 1,4 tone koče diskovi promjera 288 i 286 mm, što je tada bilo za broj veće od konkurencije, pa su diskovi vrlo izdržljivi te istrošenje ukazuje na oštru vožnju i loše održavanjeTEHNIČKE KARAKTERISTIKETip: Opel Vectra 2.5 CDXGodina proizvodnje: 1995.Kilometraža: 254.000 kmKaroserija: limuzina srednje klase, 4 vrata, 5 sjedalaMotor: benzinski, V6, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprečno, kućište i blokovi od sivog lijeva, 2×2 bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), 24VObujam: 2498 ccmProvrt x hod: 81,6 x 79,6 mmSnaga: 125 kW/170 KS pri 5800/minMoment: 230 Nm pri 3200/minKompresija: 10:8:1Pogon: na prednje kotačeMjenjač: ručni s pet stupnjevaOvjes: sprijeda neovisan, McPherson, straga polukrutKočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni diskovi 286 mm, ABS Gume: 195/65 R 15Karoserija: limuzina, 4 vrataDimenzije: 448 x 171 x 140 cmOsovinski razmak: 264 cmPrtljažnik: 480/790 lMasa/nosivost: 1415/500 kgSpremnik goriva: 60 lNajveća brzina: 227 km/hUbrzanje 0-100 km/h: 9,5 sPotrošnja: grad 12,3 / otvoreno 6,5 / kombinirano 8,0 l/100 kmRealna potrošnja: 9 – 13 l/100 kmCijena: 2300 EUR** u iznadprosječno dobrom stanjuPROSJEČNA VRIJEDNOST (eura)2002. …….. 35002001. …….. 21002000. ……. 27001999. ……. 24001998. ……. 21001997. ……. 18001996. ……. 15001995. ……. 1300


Komentari

loading...