Rabljeni: Peugeot 207 (2006. – 2012.), konačno francuska solidnost u nižoj klasi

Osnovni benzinac 1.4i sa 73 KS i dizelaš 1.4 HDi sa 68 KS, s jednim bregastim vratilom i osam ventila, najmanje se kvare. Najviše problema ima s upravljačkom elektronikom, bobinama i senzorima, a 1.6 HDi ima kratak vijek turbopunjača
Općeprihvaćena je dogma kako francuski automobili nisu pouzdani poput japanskih, njemačkih, pa ni korejskih. To ima utemeljenje u službenim statistikama njemačke agencije TÜV. Peugeot 207, koji se proizvodio od 2006. do 2012., paralelno s prethodnikom 206 (po modelu Astre i Astre Classic te Clija i Clija Storia) po pouzdanosti je, među autima starim dvije do tri godine, na 108. mjestu od 132 modela! Među onima od četiri do pet godina na 103. mjestu od 121. To ipak ne znači da je donedavni francuski adut niže klase (zamijenio ga je 208) nekvalitetan, a pogotovo nesolidan. Upravo suprotno, 207-ica, je uz Kiju Rio, bila uvjerljivo najmasivniji model B-segmenta, napravljen protiv struje ‘downsizinga’. Solidna izvedba prepoznaje se po masi od 1140 do 1250 kgStoga je 208-ica manja, a prostranija, lakša, a čvršća, s trocilindarskim motorima dinamičnija, a štedljivija. Toliko je unaprijeđena da teško može stati u istu rečenicu s 207. Ipak, oni koji se razumiju u fiziku, potvrdit će kako velika masa donosi prednosti u sigurnosti i udobnosti, a i solidnosti, što je posebno važno kod rabljenih primjeraka.Mehanika je bolja od elektronike, zbog koje su PSA-ovi modeli, općenito, na glasu kao ‘mušičavi’.No, stanje testnog modela 1.4i, s četiri godine i 85.000 km, pokazuje da se radi o dobrom autu. Ništa ne otkriva znakove dotrajavanja. Temelji benzinca sa 73 KS sežu u 1980-e i iznenađenja nema. Takav je model puno bolja opcija od 1.4 VTi s 95 KS, kojeg je, zbog problema sa sofisticiranim razvodnim mehanizmom i potrošnjom ulja, bolje izbjegavati.Većina anketiranih vlasnika osnovnih benzinaca i dizelaša je zadovoljna. Dakle, kad su u pitanju 1.4i i 1.4 HDi, redovito održavani i u dobrom stanju, palac gore! U paleti motora su benzinci 1.4 sa 73 KS, 1.4 16V s 88 KS, 1.4 VTi s 95 KS, 1.6 VTi sa 120 KS i 1.6 THP sa 150 i 174 KS. Najbrojniji i najisplativiji je osnovni benzinac, jer je jednostavne i izdržljive izvedbe, s jednim bregastim vratilom i osam ventila. Prve serije VTi motora, iz suradnje s BMW-om, imale su problema s razvodnim mehanizmom. Premda ima osjetljive bobine, osnovni je benzinac pouzdan i trajan. U dizelskoj su ponudi bili 1.4 HDi sa 68 KS i 1.6 HDi s 90 i 109 KS. Najpouzdaniji je osnovni, a 1.6 HDI, pogotovo do 2009., imao je problema s blokiranjem uljnih kanala u donjem dijelu motora. To je bilo manje izraženo kod verzije s 90 KS.Limarija je za klasu solidnija neko kod dobre, ali ‘nježne’ 206-ice. Zaštita od hrđanja je izvrsna, limarija je među najmasivnijima u klasi, što nije vrlina za dinamičnost i potrošnju, ali jest za izdržljivost i sigurnost.Mehanička je izvedba iznenađujuće čvrsta i solidna te je Peugeot 207 preporučljiv i za one koji automobil planiraju držati duže u vlasništvu.Prema statistikama njemačke agencije TÜV, za modele proizvedene 2008. i 2009. (najisplativiji na tržištu rabljenih), Peugeot 307 je 85. među 106 kandidata, dakle, statistike ga ‘ne vole’. Ukupno najpouzdaniji je Porsche 911, a najbolji u nižoj klasi je trećeplasirana Mazda 2. Slijede Toyota Yaris (8), Ford Fiesta (22), Mitsubishi Colt (25), Opel Corsa (33), Hyundai Getz (40), Suzuki Swift (59), Volkswagen Polo (71), Škoda Fabia (74), Citroën C3 (76) i Nissan Micra (80).  Svi su ti modeli ocijenjeni bolje od Peugeota 207, a lošiji su Kia Rio (86), Fiat Punto (89) i Seat Ibiza (90)Ovjes je izdržljiv. Za razliku od nekih konkurenata, koji imaju problema s kuglastim zglobovima i selen blokovima, podvozje je napravljeno solidno te ne treba očekivati otkaze ni kod starijih primjeraka. Jedino su osjetljivi prednji amortizeri. U normalnoj vožnji stražnji ispušni lonac traje oko 100.000 km.Propuštanje  ulja na karteru, semeringu i poklopcu ventila poznata je boljka modela do 2008. Najveći problemi benzinskih motora su visokonaponski sklopovi, a kod benzinaca iz kooperacije s BMW-om bilo je problema s varijatorom faze ventila i faznim lancem. Kod dizelaša 1.6 HDi najveći je minus nakupljanje uljnog taloga u donjem dijelu motora, što skraćuje vijek vitalnih dijelova.Zamagljivanje stakala problem je kod većine modela, bez obzira na vremenske prilike, što je posljedica smanjenja učinkovitosti klimatizacijskog uređaja i neodgovarajuće izvedbe filtra kabine. Zbog toga je preporučljivo svakog proljeća servisirati uređaj.Do sada nismo imali niti jedan slučaj havarije motora osnovnog benzinca, a pogotovo dizelaša 1.4 HDi, naglašava naš suradnik iz renomirane tvrtke za prodaju rabljenih. Kod benzinca smo jedino imali nekoliko slučajeva probijanja brtve glave,Dizelaš 1.4 HDi je jedan od najboljih motora koje je Peugeot dosad ugrađivao. Kod serije VTi bilo je slučajeva povećanog trošenja ulja, što kod osnovnog motora  nije slučaj. Boljke dizelaša 1.6 HDi su propuštanje na brizgaljkama i ponekad osjetljivi turbopunjači. Općenito, s redovito održavanim primjercima problema je malo.Modeli u dobrom stanju dostupni su za 15.000 do 25.000 kn, najpovoljniji je osnovni benzinac 1.4 sa 75 KS, a kod dizelaša (najisplativiji je 1.4 HDi), treba dobro paziti da ne kupite ‘mačka u vreći), odnosno model u lošem stanju, izrauban, s previše kilometara. Dakle, važan je temeljit pregled uz mjerenje kompresije…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo