ZAVRŠNO SKRIVANJE

Renault Austral i otkrivanje kroz kamuflažnu foliju, zašto je svi proizvođači koriste?

© Apolline Cornuet / @apollinecornuet

Prije službenog predstavljanja novih modela, na javnim cestama testiraju se zamaskirani prototipi kako bi njihove linije i dizajn još neko vrijeme ostali tajna. Zašto ne iskoristiti takvu priliku i pretvoriti kamuflažu u pravo umjetničko djelo?

Upravo je na taj izazov pristao François, dizajner pri Odjelu za dizajn Renault Grupe, te nam otkrio kako je dizajnirao naljepnice koje skrivaju adute novog Australa.

Na društvenim mrežama, internetu i u specijaliziranim časopisima čitave godine traje lov na „špijunske snimke” (spyshots) nadolazećih modela. Takvih je snimki mnogo, a vozila na njima rijetko su kad do kraja ogoljena. Prototipi uhvaćeni na djelu dok se testiraju na javnim cestama uglavnom su prekriveni psihodeličnim crno-bijelim naljepnicama. Cilj je jasan: zaštititi nadolazeće modele od znatiželjnih pogleda i sačuvati veliko iznenađenje za službeno predstavljanje.

Kamuflažne naljepnice pomažu sakriti ili izobličiti linije novog modela i druge elemente njegova dizajna. Posebice se to odnosi na prednju masku, lukove blatobrana, poklopac motora, prednja svjetla i logotip marke.

Zbog svega toga su Renaultovi dizajnerski timovi primorani progutati ponos i privremeno poružniti svoja djela da bi pravi izgled novog modela ostao tajna sve do premijere.

„Kamufliranjem novog Australa za posljednju fazu testiranja željeli smo pripremiti teren za službeno predstavljanje i istovremeno istaknuti novi vizualni identitet marke.”

François, glavni dizajner Odjela za identitet marke pri Renault Grupi

Maskiranje sa stilom

Posljednju fazu testiranja novog Renaulta Austral obilježile su posebne naljepnice koje je osmislio i dizajnirao François. Novi je model prekriven upečatljivim naljepnicama koje istovremeno mame poglede i ispunjavaju osnovnu funkciju kamuflaže. Sve to postiže sa stilom!

Dva su osnovna načina na koja proizvođači automobila maskiraju svoje automobile prije nego što ih predstave javnosti:
– upotrebom lažnih obloga ili nastavaka kojima skrivaju pravi oblik automobila
– naljepnicama koje na karoseriji stvaraju učinak „nove kože”

François se pri stvaranju naljepnica za novi Austral neprestano vraćao na dva ključna pitanja: „Zašto nešto lijepo prekrivamo nečim ružnim?” i „Zašto nešto lijepo ne bismo prekrili nečim također lijepim?”

Tijekom Prvog svjetskog rata anglosaksonski ratni brodovi koristili su kamuflažu kao sredstvo zasljepljivanja (tzv. razzle dazle). Brodovi su u cijelosti bili oslikani crno-bijelim oblicima. Taj snažan kontrast trebao je poremetiti perspektivu te izobličiti svjetlo i njegovu refleksiju.

U ovoj fazi razvoja željeli smo stvoriti kamuflažu koja će, koliko je to moguće, sakriti osnovne linije vozila. Zato se François u svojem radu vodio osnovnim načelima kamuflažnog oslikavanja, a snažan kontrast crne i bijele pokazao se sjajnim polazištem za optičke iluzije.

Od samog početka projekta želio je raditi na razvoju novog dizajnerskog koda marke, posebice amblema. U kultnom simbolu romba s lakoćom se prepliću povijest i svi dosadašnji grafički oblici marke, što je François znao prepoznati i iskoristiti. Poigravajući se različitim omjerima stvorio je dojmljiv motiv koji odražava snažan identitet marke.

Originalnost, profinjenost i suvremenost Renaultova novog vizualnog identiteta upotrijebljene su za kamufliranje oblika novog Australa, ali i za isticanje marke i samog modela.

François je iskoristio snažan kontrast crne i bijele boje i dodatno ga naglasio različitim omjerima i proporcijama. Svemu tome dodao je i fluorescentnu boju da bi automobil bio još primjetniji na cesti.

Nimalo obične kamuflažne naljepnice novog Renaulta Austral posebno su izrađene za svaki dio vozila i poput slagalice složene u savršenu cjelinu. Dizajnirane uz pomoć 3D predloška novog modela, u potpunosti su prilagođene njegovu obliku i teksturi (poklopac motora, stražnji lukovi blatobrana…).

Dimenzije uzoraka postupno se povećavaju od prednjeg prema stražnjem kraju čime se ističu agresivne linije dizajna. Poigravajući se oblikom romba, François je stvorio dojam nesklada i preklapanja na vrlo upečatljivom stražnjem kraju. Maska i svjetlosni potpis, posebice na stražnjem kraju, zamagljeni su.

Oblaganje matiranog okvira sjajnim naljepnicama zaokružilo je dojam profinjenosti.
Izrezivanje i lijepljenje naljepnica, a zatim i njihovo slaganje u kolaž, zahtijevalo je posebnu pozornost da se ne bi oštetila karoserija. Sve je moralo biti potpuno savršeno i dostojno novog modela, ujedno i glasnika umijeća kamuflaže.

François je dizajniranjem naljepnica pripremio teren za predstavljanje novog Australa i time potaknuo raspravu o novom modelu i marki. Kamuflaža koja privlači pozornost – kako uzbudljiv paradoks!

Budućnost zasljepljujuće kamuflaže

François je kamuflirao i novi Mégane E-Tech za predstavljanje na događanju Renault Eways. Međutim, potreba da sakrije Australove linije bila je mnogo veća. Zato je grafički dizajn izveo u drugačijem omjeru i više se fokusirao na gradaciju crno-bijele boje od prednjeg prema stražnjem kraju.

Linije, grafički dizajn i kamuflaža rubnih dijelova karoserije odišu suvremenošću. François takvu vrstu kamuflaže smatra savršenom za sva nadolazeća vozila i prototipe.

Renaultov odjel za dizajn čak je primio upite kupaca koji žele da im se novi Mégane isporuči u takvom kamuflažnom ruhu! To je dokaz da se jedna umjetnička kreacija može zamaskirati drugom.

Autor

Preporučeni sadržaj