Renault Megane R.S. Trophy, ‘bombarder’ među sportskim kompaktima

S novim turbobenzincem 1.8 sa 300 KS i 420 Nm upravljanjem preko svih kotača 4Control, automatskim mjenjačem DCT 7 i sustavom Launch Control do stotke katapultira za 5,6 s i može potegnuti 267 km/h
Kad je u travnju 2017. Honda Civic Type R. ‘zavrtio’ krug na Nürburgringu za 7:43,8 i time postao najbrži i povijesti s prednjim pogonom (FWD), postalo je jasno da su bacili ‘rukacicu u lice’ stručnjacima Renaultovog sportskog odjela. To im je bio poticaj da stvore Megane R.S. Trophy, koji bi prije ili kasnije trebao ‘skinuti skalp’ japanskoj kompaktnoj jurilici.Upregnut novim turbobenzincem 1.8, s turbopunjačem s dvostrukim ulazom (twin-scroll) razvija 300 KS pri 6000/min. Premda to ne izgleda impresivno u usporedbi s Hondom Civic Type R, Ford Focusom RS i Volkswagen Golfom R, koji ispaljuju više od 300 konja, Megane R.S. to nadoknađuje izvrsnim podvozjem, koje ne raspolaže pogonom 4×4, ali zato koristi upravljanje pomoću četiri kotača – 4Control.Budući da novi Megane nema izvedbu s trojim vratima, novi se R.S. nudi samo s petorim (prethodnik je bio 3-vratni). U kombinaciji ‘žuto-srebrno-crno’ izgleda opako dobro, a stražnja vrata povećavaju funkcionalnost ultrasportskog kompakta. Dakle, komparativna prednost francuskog cestovnog trkača je sustav upravljanja pomoću četiri kotača 4WS (4 Wheel Steering), u Renaultovoj terminologiji 4Control, koji mu pri velikim brzinama omogućava bolje ‘napadanje’ zavoje, uz zakretanje stražnjih kotača u smjeru prednjih do 1 stupanj. Pri malim brzinama, kako bi se povećala okretnost i smanjio krug okretanja, stražnji se kotači zakreću suprotno od prednjih, do 2,7 stupnjeva.Atraktivan sportski stil naglašen je 19-colnim felgama s gumama 235/35, otvorima za hlađenje diskova i velikim trapezastim ispušnim otvorom, već naizgled je turbo-stabilan, a sustav upravljanja 4Control itekako nadoknađuje manjak 4x4Specijalne 19-colne felge ‘Fuji’ imaju masu 2 kg manju nego dosadašnji sportski kotači, što smanjuje neogibljene mase (plus za stabilnost i upravljivost), a i ukupnu masu vozila. Novi turbobenzinac oslobađa 420 Nm momenta od 2400 do 5000/min (po tome se vidi da nije riječ o turbodizelašu!) te zube pokazuje već od niskih turaža. Sve je zaokruženo potmulom grmljavinom iz dva ispušna otvora, pa već zvuk pokazuje o kakvoj je spravi riječ.Standardno je upregnut 6-stupanjskim ručni mjenjačem, a pravi je izazov s DCT automatskim, sa sedam stupnjeva, dvostrukom spojkom i sustavom Launch Control. Taj mu sustav, uz mehanički samokočni diferencijal, omogućava katapultiranje do stotke za samo 5,6 s, a izmjerena najveća brzinaod 267 km/h. Dodatan ‘špirit’ pod haubom verzije Trophy itekako se osjećaZa učinkovitost motora bitan je turbopunjač s keramičkim kugličnim ležajevima, koji se vrti do 200.000/min, a tehnološki je izveden izravno iz motora koji se koriste u Formuli 1. Otpore smanjuje za trećinu, a zbog toga ima znatno brži, spontaniji odziv, a usto je znatno trajniji. Kako bi se osigurale uvjerljive performanse ugrađen je samokočni diferencijal Torsen,s mehaničkom blokadom, koja je znatno učinkovitija od bilo koje elektroničke, opruge su 30 posto čvršće, amorrtizeri 25 posto tvrđi, a poprečni stabilizatori imaju 10 posto veći torzijsku krutost. Kako bi se osigurala potrebna kočna svojstva promjer prednjih diskova povećan je na 350 mm, a postavljena su kočna kliješta BremboIma i drugih koji tako ubrzavaju, ali Megane R.S., s upravljanjem 4WS i inovativnim prednjim ovjesom ISAS, koje ovisno o bočnim silama mijenja nagib kotača, pruža najbolje moguće ležanje i upravljivost. Standardni su naplaci 18-colni, s gumama širine 235 mm i 19-colni s 245 mm. Vozač može birati pet programa vožnje (Comfort, Normal, Sport, Race i Perso). Kako bi postigli što bolje prianjanje (downforce), francuski su stručnjaci aerodinamički optimizirali podnicu. Privlačna kombinacija udobnosti i sportskog ‘štiha’ naglašena je školjkastim sjedalima Recaro, papučicama i osloncem za nogu od brušenog aluminija i 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i polugicama za šaltanje uz volanMulti change down funkcija DTC-a, kakvu je uveo Ferrari 812 Superfast, može, držanjem lijeve polugice na volanu, uz puni gas, pri šaltanju niže preskočiti nekoliko stupnjeva. S pravom baca ‘rukavicu u lice’ svakom sportskom kompaktu, jer izvrsnim podvozjem i upravljačkim mehanizmom 4WS nadomješta nedostatak sustava 4×4, a time istodobno koristi prednosti manje mase i nižih mehaničkih otpora.Nema mu premca po dinamičkoj stabilnosti, mogućnosti kontrole i upravljivosti, a brutalno kočenje naglašavaju kočnice Brembo, s kočnim diskovima 355 mm. Usto se može voziti pitomo, uz deklarirani prosjek 7,8 litara. Treba naglasiti da sustav 4Control u pogledu dinamičke stabilnosti itekako je dobra alternativa sustavu 4×4, kojeg imaju konkurenti, a usto ima manje mehaničke otpore, pa im može parirati (i pobijediti ih!) s manje snage i uz litru do dvije (na 100 km) nižu potrošnju.POGON Motor: benzinski, 4 cil., 16V, lanac, alu blok, turbopunjač., sprijeda popr.Obujam: 1798 ccmSnaga: 220 kW (300 KS) pri 6000/minMoment: 420 Nm pri 2400 – 5000/minMjenjač: DCT, 7 st ili ručni 7 st.Pogon: prednji (FWD) s Launch ControlomStart/stop: da.KAROSERIJA Izvedba: sportski hatchback, C-segm., 5 vrataGabariti: 4372 x 1874 x 1445 mmMeđuosni razmak: 2669 mmCd: 0,27Masa/nosivost: 1475/425 kgPrtljažnik: 384 – 1247 lSpremnik: 50 lEuroNCAP: 5 zvjezdica.PODVOZJE Ovjes: McPherson/MultilinkUpravljanje: na svim kotačima (4Control) Kočnice: samov. diskovi 355 mm/315 mmRučna: električnaGume: 235/35 R 19PERFORMANSE Brzina: 267 km/h0-100 km/h: 5,6 sPotrošnja (deklarirana): 7,8 l/100 km (prosjek)Realno: 9 – 14 l/100 kmCO2: 183 g/km.CIJENAoko 40.000 eura (u Njemačkoj)


Komentari

loading...