Revolution

Renault predstavio svoj plan i novu fazu strateškog razvoja Renaulution

Na putu da postane automobilska tvrtka nove generacije, Renault Grupa značajno je premašila početne ciljeve i zakoračila u treću fazu strateškog plana Renaulution: Revolution

Renault Grupa proživljava vlastitu revoluciju te usmjerava vlastite resurse na lance vrijednosti koji proizlaze iz transformacije automobilske industrije i uopće industrije mobilnosti: električna vozila (EV), softverska rješenja, nove usluge mobilnosti, kružno gospodarstvo te vozila s termičkim i hibridnim pogonom.

Status automobilske tvrtke nove generacije Grupa gradi kroz pet specijaliziranih tvrtki, posebno usredotočenih na nove lance vrijednosti:

    • Ampere: prvi punokrvni proizvođač softvera i rješenja za električna vozila, rođen u jeku krize koja je pogodila automobilsku industriju.
    • Alpine: globalna marka s nultom stopom emisija i luksuzno-sportskim pedigreom. Jedinstveni poslovni model s malo kapitalne imovine i zaštićenom tehnologijom.
    • Mobilize: marka koja je potekla iz vodećeg poduzeća za financijske usluge i postala važan akter na tržištu novih oblika mobilnosti, energije i usluga povezanih s bazama podataka.
    • The Future Is NEUTRAL: prva tvrtka posvećena kružnom gospodarstvu u čitavom životnom ciklusu vozila, od recikliranja materijala po načelu zatvorene petlje do recikliranja baterija.
    • Power: tradicionalna linija poslovanja Renault Grupe nastavit će razvijati inovativna vozila niskih emisija s termičkim i hibridnim pogonom za marke Renault, Dacia i Renault LGV, uz posebnu organizaciju i upravljanje svakom od njih. Kako bismo osnažili ovu liniju poslovanja i pripremili je za budućnost, najavljujemo stvaranje vodećeg svjetskog dobavljača najviše razine koji će dobavljati tehnologije za termičke i hibridne pogone (projekt Horse).

Izgradnja ekosustava otvorenih partnerstava s ciljem poticanja budućeg rasta:

  • Stvaranjem vodeće tvrtke za razvoj pogonskih tehnologija, Renault Grupa i tvrtka Geely objedinili su svoje tehnološke, proizvodne i razvojno-istraživačke kapacitete. Renault Grupa bit će polovični vlasnik ove tvrtke koja će, prema predviđanjima, već prvog dana na globalnoj razini ostvariti promet od 15 milijardi eura.
  • Ampere: prva javna ponuda dionica na burzi Euronext Paris s Renault Grupom (koja će zadržati znatnu većinu i podršku potencijalnih temeljenih strateških ulagača, uključujući Qualcomm Technologies, Inc.) predviđa se najranije u drugoj polovici 2023. (ovisno o tržišnim uvjetima).
  • Renault Grupa uspostavila je čvrstu suradnju s dvama ključnim tehnološkim akterima, tvrtkama Google i Qualcomm Technologies, radi stvaranja revolucionarnih tehnologija koje će omogućiti razvoj vozila definiranog softverom, centralizirane elektroničke arhitekture te operativnih sustava vozila.
  • Alpine planira globalno širenje. Polovicu budućeg rasta trebao bi ostvariti poslovanjem izvan Europe, oslanjajući se na trgovačka partnerstva i podršku ulagača. Kako bi ostvario dodatan profit, Alpine je spreman iskoristiti procijenjenu financijsku vrijednost imovine svoje momčadi za F1.
  • U suradnji s proizvođačima originalne automobilske opreme, u budućnosti bi trebala biti predstavljena električna, softverom definirana linija lakih gospodarskih vozila (LGV): FlexEVan. Riječ je o liniji koja omogućuje cjeloviti nadzor radnih operacija u stvarnom vremenu te upravljanje flotom temeljeno na podacima. Revolucionarni koncept i tehnologija linije FlexEVan smanjit će uporabne troškove prijevoznika za čak 30 %.

Solidni financijski izgledi uoči ulaska u novu eru:

  • Financijski izgledi za razdoblje od 2025. do 2030.:
    • Operativna marža: iznad 8 % u 2025. i iznad 10 % do 2030.
    • Slobodni novčani tok: u prosjeku iznad 2 milijarde eura godišnje u razdoblju od 2023. do 2025. i iznad 3 milijarde eura godišnje u razdoblju od 2026. do 2030.
  • Politika dividendi: Renault Grupa namjerava vratiti isplatu dividende od 2023. (za financijsku godinu 2022. – čeka se odobrenje glavne skupštine dioničara). Takva politika dividendi, kakvu Renault Grupa dosad još nije provodila, rast će postupno i disciplinirano do 35-postotne stope isplate raspodjela konsolidirane neto dobiti Grupe (matični udjel, u srednjoročnom razdoblju). Da bi u tome uspjela, Grupa mora ostvariti svoj osnovni cilj: vratiti se investicijskom rejtingu.
  • Ambicija je Grupe povećati vlasništvo zaposlenika na dionicama na 10 % do 2030.

 

Nakon odobrenja Upravnog odbora društva, održanog 7. studenoga 2022. pod predsjedanjem Jeana-Dominiquea Senarda, Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe, i Thierry Piéton, glavni financijski direktor Renault Grupe, na Danu tržišta kapitala predstavili su treću fazu strategije Renaulution.

Dosad su se proizvođači automobila razvijali u okruženju dokazanih tehnologija termičkih pogona i stabilnih očekivanja kupaca. Aktualna zbivanja mijenjanju automobilsku industriju i potiču stvaranje dodatnih lanaca vrijednosti: električna vozila (EV), softverska rješenja, nove usluge mobilnosti i kružno gospodarstvo.

Nakon početnih dviju faza strategije Renaulution, predstavljenih u siječnju 2021. pod nazivom Resurrection i Renovation, Grupa je spremna za Revolution – treću fazu strategije koja bi joj trebala pomoći da postane automobilska tvrtka nove generacije.

Novi plan omogućit će Renault Grupi da iskoristi vrijednost novih izvora zarade (koja će, prema procjeni vanjskih institucija, 2030. iznositi oko 220 milijardi eura, u odnosu na sadašnjih 110 milijardi eura). Kako bi iskoristila prilike na tim tržištima i prilagodila se vladajućem okruženju, Renault Grupa stvara punopravne i specijalizirane organizacije, dok premještanjem fokusa na strukturno profitabilnije lance vrijednosti, namjerava preobraziti vlastiti poslovni miks. Renault Grupa odlučuje se za horizontalni i ekosustavni pristup kako bi zajedno s vodećim partnerima stvorila, financirala i unaprijedila strateške inicijative.

A sada – Revolution!

Ovaj ekosustavni pristup temeljen na vrijednostima počiva na sljedećim načelima:

  • strateška usmjerenost
  • učinkovitost
  • pametna raspodjela kapitala
  • suradnja s najboljim tvrtkama
  • poslovni model s malo kapitalne imovine.

Renault Grupa provodi vlastitu revoluciju stvaranjem pet specijaliziranih tvrtki koje se temelje na skupu homogenih tehnologija, imaju vlastitu upravu te snose odgovornost za dobit i gubitke.

Riječ je o sljedećim tvrtkama:

  • Ampere: prvi punokrvni proizvođač softvera i rješenja za električna vozila, rođen u jeku krize koja je pogodila automobilsku industriju
  • Alpine: globalna marka s nultom stopom emisija i luksuzno-sportskim pedigreom. Jedinstveni model poslovanja s malo kapitalne imovine i zaštićenom tehnologijom.
  • Mobilize: marka koja je potekla iz vodećeg poduzeća za financijske usluge i postala važan akter na tržištu novih oblika mobilnosti, energije i usluga povezanih s bazama podataka
  • The Future Is NEUTRAL: prva tvrtka posvećena kružnom gospodarstvu u čitavom životnom ciklusu vozila, od recikliranja materijala po načelu zatvorene petlje do recikliranja baterija
  • Power: tradicionalna linija poslovanja Renault Grupe nastavit će razvijati inovativna vozila niskih emisija s termičkim i hibridnim pogonom za marke Renault, Dacia i Renault LGV, uz posebnu organizaciju i upravljanje svakom od njih.

Power: inovativna vozila niskih emisija s termičkim i hibridnim pogonom

Predviđa se da će vozila s termičkim i hibridnim pogonom do 2040. godine činiti 50 % svjetske prodaje osobnih vozila, a o razvoju učinkovitih tehnologija u tom području ovisit će budućnost svakog globalnog proizvođača automobila. Renault Grupa zato je odlučila nastaviti razvijati svoju osnovnu liniju poslovanja: obnovila je ponudu Renaultovih osobnih vozila s termičkim i hibridnim motorima, kao i ponudu vozila Dacia i vlastitu liniju lakih gospodarskih vozila. Svoj angažman u tom području dokazuje i stvaranjem specijalizirane tvrtke koja bi trebala postati vodeći svjetski dobavljač tehnologija za termičke i hibridne pogone.

Konsolidacijom vlastitih tehnologija za termičke i hibridne pogone (projekt Horse) s tehnologijama tvrtke Geely, Grupa priprema teren za razvoj vodećeg svjetskog dobavljača

Renault Grupa i tvrtka Geely udružit će svoje tehnologije za termičke motore u novom poslovnom subjektu, a svaka od njih imat će polovični udjel u vlasništvu. Ova specijalizirana tvrtka bit će posvećena konstruiranju, razvoju, proizvodnji i prodaji najnaprednijih komponenti i sustava za termičke i hibridne motore. Predviđa se da će tvrtka već prvog dana poslovanja ostvariti više od 15 milijardi eura prometa i da će godišnji obujam prodaje iznositi 5 milijuna jedinica. Od jačanja sinergije i povećanja proizvodnje posebnu će korist imati 8 klijenata s kojima tvrtka već surađuje.

Tvrtka će biti punopravna i globalna te će raspolagati:

  • sa 17 tvornica koje će opskrbljivati 130 zemljama
  • s 5 centara za istraživanje i razvoj u Europi (Španjolska, Rumunjska i Švedska), Kini i Južnoj Americi, u kojima će djelovati ukupno 3000 inženjera
  • s 19.000 zaposlenika na ukupno tri kontinenta.

Nudit će sveobuhvatan portfelj tehnologija koji će uključivati: najnaprednije motore, mjenjače, hibridne sustave xHEV i baterije. Zahvaljujući tom projektu, Renault Grupa udvostručit će svoj rast i globalnu tržišnu pokrivenost s 40 % na 80 %. Rast će potaknuti i širenje na teritorij Sjeverne Amerike i Kine, kao i komplementarnost proizvoda koja je važna kako bi se proizvođačima automobila ponudili cjeloviti sustavi i rješenja s niskom stopom emisija. U tu svrhu tvrtka će razvijati svoj tehnološki portfelj u području alternativnih goriva te razvijati suradnju s partnerima iz energetske industrije.

Renaultova vozila s termičkim i hibridnim pogonom: jačanje privlačnosti ponude na svjetskoj razini

Unatoč naglom porastu ponude električnih vozila, prodaja vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i dalje će rasti, posebice izvan Europe. Tako će marka Renault ostati prisutna na tržištima vozila s termičkim i hibridnim pogonom, posebice u Latinskoj Americi, Indiji, Južnoj Koreji i Sjevernoj Africi. Prodaja Renaultovih osobnih vozila s termičkim i hibridnim pogonom u prosjeku će rasti za 2 % u razdoblju od 2022. do 2030.

Kako bi obnovio privlačnost vlastite ponude na svim svojim tržištima, Renault će nastaviti ofenzivu u C-segmentu i povećati neto prihod za 20 %, dok će u razdoblju od 2022. do 2030. povećati maržu doprinosa za 30 %.

 

Dacia: rast operativne marže s >10 % na 15 % do 2030.

Dacijin jedinstven poslovni model sazdan je na tri ključna stupa:

  • fokusu inženjera na optimizaciji troškova dizajna koji je već urodio solidnom, višeznamenkastom uštedom
  • neusporedivo niskom industrijskom otisku i utjecaju na resurse uz nenadmašnu cjenovnu konkurentnost
  • distribucijskom modelu s malo kapitalne imovine čiji se troškovi mogu usporediti s modelom zastupstva
  • 85-postotnom miksu prodaje privatnim kupcima

Slijedom toga, Dacia već sada ostvaruje operativnu maržu iznad 10 %, a do 2030. godine ta bi ista marža trebala iznositi 15 %.

Kako bi ostvarila taj cilj, Dacia kao trenutačni predvodnik u B-segmentu hrabro juriša na C-segment. Nakon Joggera koji je predstavljen ove godine, Dacia nastavlja osvajati C-segment modelom Bigster i još dvama nadolazećim modelima, čime će udvostručiti izvor zarade. Usporedno s tim, Dacia će nastaviti smanjivati troškove te će ostvariti korist od dvostruko veće upotrebe globalne platforme CMF-B u vozilima marke (ukupno 2 milijuna jedinica do 2030.).

U okviru suradnje na projektu Horse, Dacia će razviti revolucionarne pogone na alternativna i sintetička goriva te tako pridonijeti stvaranju novog lanca vrijednosti konvencionalnih pogona. Uz promoviranje pristupačnih rješenja električne mobilnosti, marka će na europskom tržištu postupno početi nuditi samo električna vozila.

Dva revolucionarna projekta koja će Renault LGV lansirati u budućnost!

Poslovna linija Grupe za laka gospodarska vozila leži na čvrstim temeljima, s više od 5 milijuna vozila na europskim prometnicama, ekosustavom s više od 600 zastupnika specijaliziranih za marku Pro+, 4 tvornice i najsuvremenijom ponudom vozila koja će biti predstavljena do 2026.

Renault LGV priprema dva revolucionarna projekta kojima će odgovoriti na izazove dinamičnog i promjenjivog tržišta:

  • Hyvia, zajednički pothvat Renault Grupe i tvrtke Plug za stvaranje bezugljičnih rješenja mobilnosti temeljenih na vodiku, nudi potpuni ekosustav – od gorivnih članaka i elektrolizatora do stanica za opskrbu vodikom. Zajednički pothvat spaja stručnost tvrtke Plug u području vodika s industrijskim i inženjerskim kapacitetima Renault Grupe. Hyvia do 2030. želi ostvariti 30 % udjela na europskom tržištu lakih gospodarskih vozila s pogonom na vodik, a do 2026. i milijardu eura kumulativne vrijednosti narudžbi.
  • FlexEVan, revolucionarna obitelj električnih kombija definiranih softverom koja na tržište stiže 2026. Zahvaljujući posebno dizajniranoj platformi za električna vozila, FlexEVan bit će dovoljno kompaktan za gradsku upotrebu. Osim toga, FlexEVan upotrebljavat će tehnologiju vozila definiranih softverom koju potpisuje tvrtka Ampere. Osmišljeno kao svojevrstan produžetak skladišta, to potpuno povezano vozilo bit će integrirano u digitalni ekosustav kupaca. Bit će to prvo vozilo Grupe koje će upotrebljavati tehnologiju vozila definiranih softverom, a to znači da će omogućavati potpuni nadzor radnih operacija u stvarnom vremenu i upravljanje flotom na temelju podataka. FlexEVan smanjit će ukupne uporabne troškove kupaca za najmanje 30 %, odnosno za više od cijene jednog kombija! Kako bi podržala razvoj projekta FlexEVan, Renault Grupa namjerava uspostaviti suradnju s relevantnim partnerom koji ima iskustvo u predmetnom sektoru i srodnim djelatnostima, a takvo bi partnerstvo nosilo ime Flexis. Zajednički razvoj u okviru takve suradnje omogućio bi značajno smanjenje troškova i maksimalnu pokrivenost kupaca.

Ampere: prvi punokrvni proizvođač softvera i rješenja za električna vozila, rođen u jeku krize koja je pogodila automobilsku industriju

Tvrtka Ampere samostalno je poduzeće Grupe i prvi punokrvni proizvođač softvera i rješenja za električna vozila, rođen u jeku krize koja je pogodila automobilsku industriju. Ampere će pod okriljem marke Renault razvijati, proizvoditi i prodavati 100 % električna osobna vozila, opremljena najsuvremenijom tehnologijom vozila definiranih softverom. Tvrtka će objediniti ono najbolje od oba svijeta: znanje, iskustvo i kapacitete Renault Grupe s vlastitom usredotočenošću i poduzetnošću u području električnih vozila.

Baziran u Francuskoj, punokrvni proizvođač automobila Ampere zapošljavat će oko 10.000 ljudi. Ta će tehnološka tvrtka razvijati inovacije u suradnji s oko 3500 inženjera, od kojih je polovica specijalizirana za razvoj softverskih rješenja.

Do 2030. godine, šest električnih vozila razvijenih u suradnji s tvrtkom Ampere zauzet će savršen položaj u dvama najbrže rastućim segmentima u Europi, koja na tržištu električnih vozila čine više od 80 % izvora prihoda: segmentu B (novi Renault 5 Electric i Renault 4 Electric) i segmentu C (Megane E-Tech Electric, Scénic Electric i dva nova modela koja će biti naknadno otkrivena). Velik dio sredstava već je uložen u prva četiri vozila.

Ampere 2031. godine planira proizvesti oko milijun električnih vozila za marku Renault. Ampere je priča o poslovnom rastu: njegova prosječna godišnja stopa rasta u sljedećih bi deset godina trebala iznositi više od 30 %.

Ampere se oslanja na tri tehnološka stupa, što ga čini jedinstvenim akterom u ekosustavu električnih vozila i softverskih rješenja:

  • Tehnološki napredan i nenadmašno konkurentan proizvodni centar: ElectriCity već je sad jedan je od vodećih i najkonkurentnijih centara za proizvodnju električnih vozila u Europi: očekuje se da će u 2025. proizvodnja jednog takvog vozila trajati manje od deset sati. Proizvodni kapacitet centra od samog početka iznosi 400.000 vozila, a uz pomoć ostalih postrojenja Renault Grupe, ta bi se brojka mogla popeti na milijun! ElectriCity nudi i jedinstveni lokalni ekosustav s pretežito lokalnim dobavljačima (80 % dobavljača nalazi se u krugu od 300 km).
  • Europski lanac vrijednosti električnih vozila: Ampere se udružuje s najvažnijim akterima kako bi iskoristio njihovo znanje, zajamčio održivu opskrbu te ostvario vidljivost i kontrolu nad troškovima i učinkovitosti. Zahvaljujući europskom lancu opskrbe, Ampere će za svoje automobile osigurati više od 80 GWh kapaciteta do 2030. Početna 10-postotna pokrivenost vrijednosnog lanca električnih vozila u 2022. sada je narasla na više od 30 %, a do 2030. trebala bi doseći 80 %.
  • Revolucionarna tehnologija vozila definiranog softverom: Vozila definirana softverom budućnost su automobilske industrije! Ne samo da se ažuriraju tijekom čitavog životnog ciklusa, nego i uče od svojih korisnika i osiguravaju neprekidnu vezu s proizvođačem. S ciljem da 2026. predstavi prvu otvorenu i horizontalnu platformu za vozila definirana softverom, Renault Grupa udružila se s dvama vodećim akterima u svijetu tehnologije:
    • tvrtkom Qualcomm Technologies, kako bi zajedno razvili iznimno učinkovite računalne platforme temeljene na rješenjima Snapdragon Digital® Chassis™ za arhitekturu centralizirane platforme za električna vozila. Ova suradnja obuhvaća i razvoj značajki, usluga u vozilu, aplikacija, sustava na čipu i softvera osnovne razine (low layers software). Qualcomm Technologies, ili jedna od njegovih podružnica, namjerava uložiti u Ampere, tvrtku Renault Grupe za razvoj električnih i softverskih rješenja.
    • Googleom, koji osigurava platformu za vozila definirana softverom, temeljenu na Androidu, te softver u oblaku koji služi za stvaranje „digitalnog dvojnika” vozila definiranog softverom.

Stvaranje vozila definiranog softverom na horizontalnoj platformi jedinstven je slučaj u čitavoj industriji.  Time se skraćuje vrijeme potrebno za razvoj i smanjuju se troškovi. Budući da na stvaranju ove otvorene platforme temeljene na Androidu surađuje upravo s Googleom, tvrtki Ampere na raspolaganju je najveći globalni ekosustav koji okuplja dizajnere aplikacija trećih strana. Tvrtke će zajedno osmisliti niz usluga koje će obogatiti korisničko iskustvo i istovremeno ubrzati razvoj značajki za vrijeme čitavog životnog vijeka vozila.

Ovo partnerstvo omogućuje Renault Grupi da smanji troškove, poveća učinkovitost i fleksibilnost, ubrza razvoj vozila te da, kroz neprestano inoviranje i ažuriranje softvera, poveća vrijednost za krajnje korisnike.

Alpine: globalna marka s nultom stopom emisija i luksuzno-sportskim pedigreom.

U protekle dvije godine Alpine je doživio preporod zahvaljujući legendarnom sportskom coupéu A110 i ulasku u Formulu 1, gdje se bori za naslov prvaka. Danas je Alpine prava luksuzna marka, punokrvni proizvođač automobila čiji se poslovni model temelji na malo kapitalne imovine, usmjerena na tehnologiju i osnažena timom od 2000 zaposlenika, od kojih su polovica inženjeri. Članstvo u Grupi omogućuje Alpineu da pristupi tehnološkim kapacitetima tvrtke Ampere za razvoj električnih vozila i softverskih rješenja. Alpine će iskoristiti trgovačka partnerstva i podršku ulagača kako bi ubrzao svoj rast i potaknuo međunarodno širenje.

Marka će razviti posve novu ponudu koja će potaknuti njezin daljnji rast i ostvarenje ambicija na međunarodnom tržištu. Alpine će od 2026. nuditi isključivo 100 % električna vozila, a dotad će plasirati novi A110 i još dva nova modela: B-kompakt i crossover iz C+ segmenta. Kako bi osnažio međunarodno širenje, Alpine namjerava predstaviti dva revolucionarna vozila iz D i E segmenta. Stoga je za očekivati da će polovicu budućeg rasta ostvariti na novim tržištima izvan Europe, a koja potencijalno uključuju Sjevernu Ameriku i Kinu.

Mobilize: marka koja je potekla iz vodećeg poduzeća za financijske usluge i postala važan akter na tržištu novih oblika mobilnosti, energije i usluga povezanih s bazama podataka

Mobilize je potekao iz jednog od vodećih poduzeća za financijske usluge na tržištu, Mobilize Financial Services, s bazom od 4 milijuna kupaca. Mobilize Financial Services namjerava proširiti svoju tradicionalnu djelatnost i pritom se okrenuti novim linijama poslovanja, kao što pretplatničke usluge, osiguranja i operativni leasing.

Mobilize je spreman postati vodeći i profitabilni pružatelj „vozila kao usluge (Vaas)”: korisnicima namjenskih vozila pružat će niz usluga iz područja financiranja, mobilnosti, energetske opskrbe te baza podataka. Te usluge, okupljene na jednom mjestu, prilagođene su potrebama privatnih kupaca, flota i operatora mobilnosti te osiguravaju redoviti prihod. Marka Mobilize razlikuje se od drugih proizvođača automobila po tome što od usluge stvara proizvod, a ne obratno. Zahvaljujući modelu VaaS, Mobilize će ostvariti triput veći prihod tijekom čitavog životnog ciklusa vozila, u usporedbi sa standardnim prihodima od prodaje.

The Future Is NEUTRAL: prva tvrtka posvećena kružnom gospodarstvu u čitavom životnom ciklusu vozila, od recikliranja materijala po načelu zatvorene petlje do recikliranja baterija

Kako bi dokazala svoju predanost kružnom gospodarstvu i napravila iskorak prema neutralnosti resursa, Grupa je 13. listopada najavila osnivanje nove tvrtke: The Future Is NEUTRAL. Objedinjujući svu stručnost Grupe i njezinih partnera, novoosnovano poduzeće nudi rješenja za recikliranje vozila po načelu „zatvorene petlje” u svim fazama njihova životnog ciklusa: od nabave dijelova i sirovina, proizvodnje i upotrebe pa sve do postupanja na kraju životnog vijeka. The Future Is NEUTRAL danas pokriva oko 50 % vrijednosnog lanca, s ciljem da do 2030. ostvari više od 90 % pokrivenosti. Tvrtka bi s vremenom trebala postati europski predvodnik u području kružnog gospodarenja automobilima po načelu zatvorene petlje. The Future Is NEUTRAL bit će na usluzi čitavoj industriji, a ne samo Renault Grupi. Kako bi ubrzao vlastiti razvoj i osnažio vodstvo, The Future Is NEUTRAL otvara manjinski dio svog kapitala vanjskim ulagačima s ciljem sufinanciranja ulaganja u vrijednosti od oko 500 milijuna eura do 2030.

Okolišni, društveni i upravljački ciljevi: poluge za poboljšanje učinka Grupe

Strateška faza Revolution trebala bi ubrzati ostvarenje okolišnih, društvenih i upravljačkih ciljeva, inače ključnih pokretača operativnog i financijskog učinka Grupe.

Reorganizacijom vlastitog poslovanja, Renault Grupa preuzima vodeću ulogu u potrazi za rješenjima koja će omogućiti ugljično neutralnu i uključivu budućnost.

Kada je riječ o klimi, Grupa primjenjuje sveobuhvatni pristup kako bi ostvarila ugljičnu neutralnost u Europi do 2040. i u svijetu do 2050. Status predvodnika u tom području opravdala je srednjoročnim ciljevima za smanjenje ugljičnog otiska te je za svaku liniju poslovanja razradila poseban plan djelovanja.

Sve tvrtke pod okriljem Renault Grupe imaju zasebne okolišne, društvene i upravljačke ciljeve koji pogoduju okolišnim, društvenim i upravljačkim ciljevima same grupacije:

Power Ampere Alpine Mobilize The Future
Is NEUTRAL
·   Pristupačna mobilnost

·   Smanjenje
emisija vozila za do 70 % do 2030.

·   100 % električna ponuda vozila

·   Ugljična neutralnost proizvodnje do 2025.

·   Lokalni lanac vrijednosti

·   Usavršavanje i prekvalifikacija

·   100 % električna ponuda vozila do 2026.

·   Ugljična neutralnost proizvodnje do 2030.

·   100 % električna ponuda vozila

·   Obnovljivi izvori energije

·   Prenamjena baterija na kraju životnog vijeka u vozilu

·   Ponovna upotreba automobilskih dijelova i materijala po načelu zatvorene petlje

·   Recikliranje baterija

·   Pokrivanje više od 90 % vrijednosnog lanaca kružnog gospodarstva do 2030.

U skladu s tradicijom društvene odgovornosti Renault Grupe, ti će ciljevi omogućiti napredovanje, usavršavanje i prekvalifikaciju tisuća ljudi te ih pripremiti za nove vrijednosne lance, proizašle iz automobilske revolucije. Primjer je toga sveučilište ReKnow University koje je otvoreno za čitavu industriju. Do 2025. godine, 15.000 zaposlenika Grupe te 4500 studenata i dobavljača ondje će usvajati vještine iz područja autoindustrije budućnosti, električne mobilnosti, kružnog gospodarstva, softverskih rješenja, kibernetičke sigurnosti i podataka.

Financijski planovi Grupe

Reorganizacija pet linija poslovanja izravno će se odraziti u financijskim izvješćima te tako pridonijeti jednostavnosti, pouzdanosti i transparentnosti poslovanja, kako iznutra tako i izvana. Uspješnost tih tvrtki i dalje će se graditi na financijskoj disciplini koju Grupa primjenjuje još od faze Resurrection. Rast Grupe, temeljen na ključnim polugama kao što su vrijednost iznad količine, konkurentnost i učinkovitost kapitala, dodatno će se ubrzati novom proizvodnom ofenzivom. Pritom će poseban fokus biti stavljen na varijabilne troškove, razvoj održive mreže dobavljača i digitalizaciju. Štoviše, jedinstveni ekosustavni pristup partnerstvu povećat će prisutnost Grupe u ključnim vrijednosnim lancima s niskom pristranošću u pogledu kapitalne intenzivnosti.

Kako bi odgovorila na izazove transformacije s kakvom se automobilska industrija još nije susrela, Renault Grupa razvila je poseban pristup temeljen na dvama načelima:

  • plan samofinanciranja, poduprt snažnim generiranjem slobodnog novčanog toka u okvirima poduzeća Grupe
  • partnerstva ili vanjsko financiranje za ubrzanje rasta, inovacija i konkurentnosti uz smanjenje potreba za financiranjem

Ampere: niski troškovi i vanjsko financiranje

Renault Grupa želi ubrzati budući razvoj tvrtke Ampere i uvesti je u električnu budućnost, a da pritom minimalno iskoristi financijske resurse Grupe. Grupa predviđa da će vanjski partneri i ulagači, vodeći se sljedećim pretpostavkama, poduprijeti razvoj tvrtke Ampere:

  • Afirmiran proizvođač električnih vozila s ograničenim troškovima. Slobodni novčani tok veći od 0 u 2025.
  • Otvorenost prema vanjskim ulagačima kako bi se ubrzale razvojno-istraživačke aktivnosti te razvoj ekosustava.
  • Veličina Alijanse (Renault Grupa, Nissan, Mitsubishi Motors): vlasnički udjeli se ispituju
  • Prva javna ponuda dionica na burzi Euronext Paris s Renault Grupom (koja će zadržati znatnu većinu i podršku potencijalnih temeljenih strateških ulagača, uključujući Qualcomm Technologies, Inc.) predviđa se najranije u drugoj polovici 2023. (ovisno o tržišnim uvjetima).

Projekt Horse: financijska potpora za budućnost termičkih i hibridnih motora

S financijskog stajališta, projekt Horse trebao bi povećati produktivnost, smanjiti fiksne troškove i značajno poboljšati bilacu Grupe. Počevši od druge polovice 2023., Renault Grupa preuzet će polovično vlasništvo nad poduzećem, što bi trebalo dovesti do dekonsolidacije ove djelatnosti iz Grupina djelokruga i financijskih izvješća.

Učinci izuzeća procjenjuju se kako slijedi:

  • smanjenje dugotrajne imovine u iznosu od 2,5 milijardi eura
  • prosječna godišnja varijabilizacija fiksnih troškova u iznosu od 1,2 milijardi eura te smanjenje troškova istraživanja i razvoja i kapitalnih izdataka u iznosu od 2,4 milijarde eura (od 2023. do 2030.)
  • Troškovna konkurentnost pogonskih tehnologija: 2,5 milijardi eura u razdoblju od 2023. do 2030. Bilježenje pozitivnog učinka već od 2024.
  • Priljev dividendi, u skladu sa zadržanim vlasništvom Grupe
  • Potencijalno ostvarivi kapitalni dobitak

 

Financijski izgledi za tvrtke: bilježenje dobiti i novčanih tokova

Power Ampere Alpine Mobilize The Future
Is NEUTRAL
Prijedlog vrijednosti Stvaranje
novčanog toka
Profitabilni rast i inovacije s malim rizikom izvršenja Širenje na
afirmirana
međunarodna tržišta
Prihod od usluga koje se ponavljaju s visokim maržama Održiv i profitabilan rast
Prihod ·   +4 % prosječne godišnje stope rasta u razdoblju od 2022. do 2027.

·   -4 % prosječne godišnje stope rasta u razdoblju od 2027. do 2030.

·   >30 % prosječne godišnje stope rasta u razdoblju od 2022. so 2030.

·   oko milijun vozila u 2031.

·   11 % kapitalnih izdataka za istraživanje i razvoj (u % prihoda, prosječna vrijednost za razdoblje od 2022. do 2030.)

·   40 % prosječne godišnje stope rasta u razdoblju od 2022. do 2030.

·   2 milijarde eura prihoda u 2026.

·   >8 milijardi eura prihoda u 2030.

·   +8 % prosječne godišnje stope rasta u razdoblju od 2022. do 2025.

·   +14 % prosječne godišnje stope rasta u razdoblju od 2026. do 2030.

 

·   Od 0,8 milijardi eura prihoda u 2022. do >2,3 milijarde1
eura prihoda u 2030.
Operativna marža ·   rast automatske operativne marže za oko 3 postotna boda u razdoblju od 2022. do 2025. ·   Prag isplativosti
u 2025.·   ~10 % u 2030.
·   Prag isplativosti
u 2026.·   >10 % u 2030.
·   MBA2: prag isplativosti do 2025. i dvoznamenkasti rast do 2027.

·   MFS2: visoka dvoznamenkasta operativna marža

·   >10 % marže1
u 2030.

1 Izgledi za The Future Is NEUTRAL: Ukupan opseg, zbroj dijelova – nije u potpunosti unutar opsega konsolidacije Renault Grupe

2 MBA: Mobilize Beyond Automotive; MFS: Mobilize Financial Services

Financijski izgledi za Renault Grupu: skok na novu razinu!

Renault Grupa želi ostvariti sljedeće ciljeve:

    • Operativna marža: iznad 8 % u 2025. i iznad 10 % do 2030.
    • Slobodni novčani tok: u prosjeku iznad 2 milijarde eura godišnje u razdoblju od 2023. do 2025. i iznad 3 milijarde eura godišnje u razdoblju od 2026. do 2030.
    • Slobodni novčani tok uključivat će dividendu tvrtke Mobilize Financial Services za koju se predviđa da će u prosjeku iznositi više od 500 milijuna eura godišnje (ovisno o odobrenjima regulatornog tijela i odbora tvrtke MFS)
    • Istraživanje i razvoj i kapitalni izdatci: ograničeni na najviše 8,0 % prihoda u razdoblju od 2022. do 2030.
    • ROCE = više od 30 % od 2025.

Nadalje, Renault Grupa potvrđuje vlastite prognoze za financijsku godinu 2022. s:

      • operativnom maržom iznad 5 %
      • pozitivnim slobodnim novčanim tokom – tok iz operativnog automobilskog poslovanja iznosi 1,5 milijarde eura

Renault Grupa namjerava vratiti isplatu dividende od 2023. (za financijsku godinu 2022. – čeka se odobrenje glavne skupštine dioničara). Takva politika dividendi predstavlja ulazak u novu eru te će rasti postupno i disciplinirano do 35-postotne stope isplate raspodjela konsolidirane neto dobiti Grupe (matični udjel, u srednjoročnom razdoblju). Da bi u tome uspjela, Grupa mora ostvariti svoj osnovni cilj: vratiti se investicijskom rejtingu.

 

Politika raspodjele kapitala: provedba uravnotežene raspodjele kapitala

Renault Grupa namjerava najmanje polovicu ostvarenog viška novca ponovno uložiti u vlastitu grupaciju. U skladu sa svojim ekosustavnim pristupom, Renault Grupa želi povećati financijska ulaganja. Međutim, takva će ulaganja biti ograničena na najviše 15 % do 20 % slobodnog novčanog toka Grupe.

U pogledu raspodjele preostalog novca, osim kroz isplatu dividende, Grupa želi istaknuti utjecaj vlastitih zaposlenika na kumulativni učinak grupacije. Cilj je takvog pristupa potaknuti osjećaj pripadnosti u okviru projekta i nastaviti njegovati kulturu stvaranja vrijednosti. Kroz programe za zaposlenike dioničare, udjel dionica zaposlenika u kapitalu Grupe trebao bi se povećati na 10 % do 2030.

Postojeće obveznice ostat će pod Renault SA, izdavateljem industrijskih djelatnosti Grupe. Ovisno o vlastitim potrebama i strategiji, svaka tvrtka može koristiti financijske instrumente.

Foto: Renault

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo