NIZ ODLIČNIH MODELA...

Renault u Europi ostvario rast prodaje od 20%

-

Francuska marka je ostala vjerna prodajnoj politici usmjerenoj na generiranje vrijednosti te je u prvom tromjesečju prodala 354.545 vozila, što je povećanje od 9 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prodaja marke Renault u Europi porasla je za 20 % na 231.125 vozila.

Marka je ostala vjerna svojoj prodajnoj politici usmjerenoj na generiranje vrijednosti te je u prvom tromjesečju prodala 354.545 vozila* (osobna vozila i LGV-ovi), što je povećanje od 9 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U Europi je marka ostvarila tržišni udjel od 6,2 % (+0,2 postotna boda u odnosu na prvo tromjesečje 2022.) s ukupno 231.125 prodanih vozila (osobna vozila i LGV-ovi). Baš kao i 2022., marka je ostvarila značajan napredak u segmentima koji generiraju visoku vrijednost: na rastućem tržištu elektrificiranih vozila**, u C-segmentu, na tržištu privatnih kupaca i u okviru poslovne jedinice lakih gospodarskih vozila.

Rast na tržištu elektrificiranih vozila

Marka je na tržištu elektrificiranih vozila zadržala vodeći položaj s 24-postotnim povećanjem prodaje na 61.000 vozila.

Ponuda elektrificiranih modela (100 % električna i hibridna vozila) čini 38 % prodaje Renaultovih osobnih vozila u Europi u prvom tromjesečju 2023., dok tržišni prosjek iznosi 34 %.

Prodaja punih hibrida (HEV) u prvom je tromjesečju doživjela pravi uzlet te je porasla za 42 % na 38.400 vozila. Ta tehnologija, izrazito tražena među privatnim kupcima, čini 60 % prodaje Meganea Conquest i 67 % prodaje novog Australa.

Broj registriranih električnih vozila marke Renault u Europi porastao je za 15 % na 20.000 vozila. Megane E-Tech Electric, koji će se prodavati tijekom cijele 2023. godine, u prvom je tromjesečju prodan u više od 11.000 primjeraka. Megane E-Tech Electric ujedno je najprodavaniji električni automobil u segmentu u Francuskoj.

Rast u okviru poslovanja usmjerEnog na generiranje visoke vrijednosti

Prodaja marke u C-segmentu u Europi porasla je za 51 % s više od 62.000 registracija. Osim Meganea E-Tech Electric, uspjehe nastavlja nizati i Renault Conquest koji je već u prvom tromjesečju ove godine prodan u više od 18.500 primjeraka. Novi Renault Austral uspješno napreduje s 15.500 prodanih vozila u prvom tromjesečju 2023. i 22.400 prodanih vozila od početka prodaje u studenome 2022.

U kontekstu opskrbe koja je i dalje ograničena, Renault je uspio postići željeni cilj na tržištu privatnih kupaca i održati ga na optimalnoj razini, budući da je više od polovice prodaje ostvareno upravo na tom tržištu. Miks prodaje privatnim kupcima iznosio je 54 % u prvom tromjesečju 2023., što je povećanje od +10 postotnih bodova u odnosu na tržišni prosjek (44 %).

  • Osnažen uspjesima Meganea E-Tech Electric, Meganea Conquest i novog Australa, Renault bilježi snažan rast u C-segmentu (+51 %) u Europi.
  • Marka je na tržištu elektrificiranih automobila** zadržala vodeći položaj s rastom prodaje od 24 %, čemu je pridonijela ponuda električnih vozila i punih hibrida.
  • Renault je zadržao stabilan prodajni miks, pri čemu je više od polovice prodaje u Europi ostvareno na tržištu privatnih kupaca.
  • Kao vodeća marka na europskom tržištu kombija, Renault bilježi dvoznamenkasti rast prodaje LGV-ova u Europi (+32 %) na tržištu koje bilježi rast od 8 %.

Rast na tržištu LGV-ova

Kao vodeći proizvođač LGV-ova na europskom tržištu kombija, Renault bilježi snažan prodaje od 32 % (68.486 prodanih vozila) na tržištu koje je poraslo za 8 %.

Sjajan rezultat potaknut je uspjesima triju vodećih modela u svojim segmentima: Kangooa (+36 %), Mastera (+20 %) i Trafica (+43 %).

Zahvaljujući modelima Kangoo i Master, Renault već 12 godina uživa status pionira u području elektrificiranih gospodarskih vozila. Marka namjerava dodatno osnažiti prodajni uspjeh predstavljanjem Trafica Van E-Tech i otkrivanjem novog električnog kombija krajem godine.

REZULTATI NA HRVATSKOM TRŽIŠTU

U Hrvatskoj je Renault ostvario izvanredne rezultate, zauzevši 1. mjesto na ukupnom tržištu osobnih i gospodarskih vozila s udjelom od 12,82 % čim je povećao tržišni udio za 6,69 postotna poena u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Razlog tome su odlični rezultati prije svega na poslovnom tržištu, no ne zaostaju ni oni na tržištu privatnih kupaca gdje udio marke Renault  porastao za 0,99 postotna poena u odnosu na 2022.

Takvim rezultatima najviše doprinosi Clio koji je sa 670 prodanih primjeraka zauzeo prvo mjesto  među svim prodanim osobnim vozilima u Hrvatskoj,  a ujedno je i  vodeći model u  segmentu gradskih auta s udjelom od 26,9 % . Renault Captur nalazi se na 6. mjestu sa 6,9 % udjela i 222 prodana primjerka, što je povećanje od 3,2 postotna poena u odnosu na prošlu godinu. Od ostalih Renaultovih modela, veliku pozornost izaziva novo lansirani Austral sa 140 prodanih primjeraka u prva 3 mjeseca 2023., a valja spomenuti i posve električni Twingo E-Tech electric koji je s 97 prodanih vozila drugi u segmentu ukupno prodanih električnih i plug-in modela.

UKUPNA PRODAJA OSOBNIH VOZILA + LGV-ova
Kraj ožujka* 
2023. 2022. razlika u %
RENAULT      
Osobna vozila 266.867 256.840 +3,9
Laka gospodarska vozila 87.678 69.660 +25,9
Osobna vozila + laka gospodarska vozila 354.545 326.500 +8,6
RENAULT KOREA MOTORS      
Osobna vozila 6908 12.032 -42,6
UKUPNO      
Osobna vozila 273.775 268.872 +1,8
Laka gospodarska vozila 87.678 69.660 +25,9
Osobna vozila + laka gospodarska vozila 361.453 338.532 +6,8
* Opseg = ne uključujući Rusiju
PRODAJNI REZULTATI ZA 15 GLAVNIH TRŽIŠTA – PRVO TROMJESEČJE 2023.*
Prodajni rezultat Tržišta Broj prodanih vozila* Osobna vozila + laka gospodarska vozila
Tržišni udjel
  (broj prodanih vozila) (u %)
1 FRANCUSKA 87.878 17,3
2 BRAZIL 26.298 6,0
3 ITALIJA 24.532 5,2
4 TURSKA 19.972 8,5
5 ŠPANJOLSKA I KANARSKI OTOCI 18.047 6,6
6 NJEMAČKA 17.205 2,4
7 UJEDINJENA KRALJEVINA 16.174 2,8
8 INDIJA 15.013 1,3
9 ARGENTINA 11.661 10,2
10 BELGIJA I LUKSEMBURG 11.333 6,9
11 MEKSIKO 9415 3,0
12 NIZOZEMSKA 8809 7,5
13 KOLUMBIJA 8153 19,6
14 POLJSKA 7585 5,5
15 JUŽNA KOREJA 6970 1,6

Autor