Senzacija: Škoda Superb Combi 2.0 TDI ravna BMW-u 520d Touring!

U usporednom testu njemačkog Autozeitung.de dizelski karavani s po 190 KS i 400 Nm potpuno izjednačeni, što konačno potvrđuje uzlet češkog brenda…
Da Škoda postaje premium marka stiže sve više potvrda, posljednja je usporedni test uglednog njemačkog Autozeitung.de. Naime, u sučeljavanju BMW-u 520d Touring, osnovne cijene 52.850 eura i Škode Superb Combi 2.0 TDI od 37.950 eura konačni je rezultat izjednačen, u bod 3224 : 3224. Riječ je o verzijama s 4-cilindarskim turbodizelašima 2.0, jednakih performansi: 190 KS i 400 Nm. Razlika je u koncepciji: bavarski je motor postavljen uzdužno sprijeda te preko ZF-ovog automatskog mjenjača s 8 stupnjeva pokreće stražnje kotače. Škodina je koncepcija, jednaka kao u Golfu i Passatu s motorom poprečno sprijeda koji automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva pokreče prednje kotače.Evo kako je glasovanje prošlo po kategorijama:KAROSERIJA: Bavarski model, u sličnoj ponudi prostora ipak pruža finiji ‘dodir luksuza’, funkcionalnost je ‘vozačkija’, tu je BMW-u teško parirati, a prednost većeg prtljažnika Superba Combi (660 do 1950 litara) objektivno nije presudna, jer i BMW-ovih 570 do 1700 litara više je nego dovoljno, pa je omjer 726 prema 712 u korist BMW-a.KOMFOR VOŽNJE: I tu je bavarski premium karavan na malo ispred, jer poprečno simetrična izvedba i savršen uzdužni balans masa 50:50, u kombinaciji s prvoklasnim aluminijskim bavarskim podvozjem te luksuzno-sportskom izvedbom unutrašnjosti, nešto boljim prigušenjem vibracija i buke nudi nešto ‘gospodskiji’ dojam. Rezultat 849 prema 800.MOTOR/MJENJAČ: Rezultat je izjednačen, 655 prema 655. Konačno, oba nude 190 KS i 400 Nm, oba s perfektnim, ali različitim automatskim mjenjačima, BMW s ZF-ovim automatskim s 8 stupnjeva, Superb s DSG 7 (dvostruka spojka, sedam stupnjeva, prednosti češkog karavana u ubrzanjima i potrošnji zasluga su prvenstveno 170 kg manje mase.DINAMIKA VOŽNJE: Škoda Superb Combi 2.0 TDI ima masu 1646 kg, a BMW 520 Touring – 1816 kg. To je  presudni razlog što Superb stotku hvata za 7,4 s i na testu je trošio 6,5 litara na 100 KD (520d: 7,9 s i 6,7 litara). Ali do 160 km/h oba stižu za jednakih 16,8 s, a najveća brzina BMW-a (225 km/h) je na malo bolja od one u Škodi Superb (224 km/h). Nelogično? Jest, a naše je objašnjenje da stvarno (na valjcima) BMW-ov motor daje pet do deset konja više. Premda su oba  iznimno upravljiva i stabilna (na različit način, zbog različite koncepcije) i ‘Bavarac’ naravno pruža više užitka vožnje (Fun-to-Drive),  rezultat je 686 prema 681.TROŠKOVI/CIJENA; Naravno, s 371 prema 313 bod ovdje je ‘klatno’ na strani češkog karavana, jer stoji 37.950 eura (osnovna cijena), odnosno 39.610 eura (s doplatama), a za bavarski premium karavan treba platiti 52.850 eura, a s doplatama 58.830 eura.Izvor: Autozeitung.de


Komentari

loading...