Servis turbopunjača ‘u fušu’ je štetan

Ne rastavljajte, odnosno ne čistite niti ‘servisirajte’ sami turbopunjač, jer je nužno provjeriti stanje vratila, ako je iskrivljeno izmijeniti ga te sve balansirati, u dva koraka
Na dražbi povoljno sam kupio Volkswagen Golf 1.9 TDI iz 2005., sa 211.000 km. Kod dodavanja gasa čuje se fijukanje iz turbine, što je vjerojatno zbog oštećenja ležajeva. Povoljno mogu nabaviti servisni set, pa me zanima koliko je uputno da to napravim sam i očistim ga od čađe?M. T.Ovakve upite dobivamo često, pa ponavljamo stav. Ne rastavljajte, odnosno ne čistite niti ‘servisirajte’ sami turbopunjač, odnosno ne prepuštajte ga serviserima bez odgovarajuće opreme za mjerenje iskrivljenja (centričnosti) vratila i uređaja za balansiranje rotora. Tako možete napraviti štetu. Naime, nakon rastavljanja i čišćenja unutrašnjih dijelova turbopunjača treba provjeriti je li došlo do iskrivljenja vratila i ako jest, treba ga izmijeniti. Uz to je iznimno važno i balansiranje, koje treba napraviti u dvije faze – samo rotora i cijelog sklopa. Zbog toga to treba raditi u ovlaštenom ili specijaliziranom servisu. Ako se to ne napravi, pri brzinama vrtnje većim od 200.000/min nastaju velike inercijske sile, koje skraćuju vijek turbopunjača i brzo ga uništavaju. Preporučljiva je i ‘agregatna zamjena’ – ugradnja stručno repariranog turbopunjača, uz davanje staroga, za 50% cijene novoga.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo