Škoda Octavia 1.9 TDI dugo vergla i teško pali

Uzrok je možda u dotrajavanju motora, ali i elektropokretaču koji presporo okreće
Krajem prošle godine kupio sam Škodu Octaviju 1.9 TDI iz 2007., koja sada ima 116.000 km. Nedavno počeo lošije paliti. Dugo, a čini mi se i sporo vergla. Čudi me što se to događa, jer sam često u Auto reviji i na Autoportalu čitao kako dizelaši imaju problema s paljenjem u zimskim uvjetima, a ne ljeti…ZdravkoDizelski motor, za razliku od benzinskog s elektromagnetskim paljenjem smjese (pomoću iskre na svjećici), gorivo pali kompresijskim paljenjem. Zbog toga imaju veći stupanj kompresije te se usisani zrak, stlačivanjem u drugom taktu, zagrijava i na više od 650°C pa se gorivo nakon ubrizgavanja samo pali. Kašnjenje u paljenju ovisi o cetanskom broju goriva (veći CB, manje kašnjenje), ali ako se zrak u cilindrima dovoljno ne zagrije ili se pravodobno ne ubrizga dovoljna količina goriva, paljenja nema. Obzirom na godine i kilometre (možda su lažni), sve je moguće. Najprije izmjerite tlakove kompresije hladnog, odnosno nezagrijanog motora, a donja granica koja zahtjeva reparaturu motora je 27 bara. Druga je mogućnost da se zbog dotrajalog elektropokretača i akumulatora pri startanju motor na zavrti na 850/min, kad upravljačka elektronika daje impuls za otvaranje brizgaljki. Treća je da se gorivo gubi  na gumicama ispod brizgaljki. Savjetujemo vam servisiranje elektropokretača i alternatora, što je, obzirom na godine i kilometre, preporučljivo napraviti i preventivno. Povećat će se učinkovitost i smanjiti otpori elektropokretača te poboljšati punjenje akumulatora. Zbog toga će elektropokretač brže zavrtjeti, a motor lakše paliti. 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo