TESTIRALI SMO

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Elegance, češki adut s dimenzijom više

Čudo od prostora i prvoklasna tehnologija Volkswagen Golfa 7, sa štedljivim dizelašem od 105 KS…

Nakon osnovnog modela treće generacije, koja je na našem tržištu od veljače ove godine, nedavno je stigla i karavanska verzija Škode Octavije. Dovoljno je navesti da se radi o prostranoj karavanskoj izvedenici Golfa sedme generacije, koji je u svijetu, Europi, a i u Hrvatskoj, u proteklih devet mjeseci osvojio sve što se dalo osvojiti.

Octavia je poznat i provjeren ‘igrač’ na većini europskih tržišta, a i našem. Model prve generacije predstavljen je u studenom 1996., a drugi u ožujku 2004. Posebno je popularan bio, i jest, karavanski model Combi, koji se već u prethodnoj generaciji dičio rekordnim prtljažnikom od od 605 do 1655 litara. Novi je letvicu podigao na 610 do 1740.

Premda je Octavia povećanjem dužine sa 457 na 466 centimetra definitivno iz kompaktne zakoračila z srednju klasu, prtljažnik je rekordan i u toj klasi. Combi je po tradiciji jednakih gabarita kao limuzina, a zahvaljujući modularnoj platformi MQB više nema potrebe da dijeli međuosni razmak s Golfom (prethodni je model imao 258 cm). Tako Octavia Combi sad mjeri 268,6 cm (Golf VII 263,5).

U usporedbi s prethodnim modelom međuosni je razmak rastegnut za 108 mm, a elegantan dizajn, uz golemi prtljažnik, pruža i vrlo dobru aerodinamiku (Cx  0,31). Od 1991., kad je došla ‘pod kapu’ Volkswagena, Škoda napreduje iz godine u godinu. Nudi modele na razini najboljih europskih, dizajn je pristojan, a u novim modelima Octavije i elegantan.

No, zbog svega je toga češka marka, u doba ‘Željezne zavjese’ pojam za kvalitetni ‘jeftilen’, najprije prestala biti jeftina, a potom je postala skupa. Za osnovni benzinski model 1.2 TSI Active sa 86 KS treba platiti 17.780 eura, tržišno najzanimljiviji dizelaš 1.6 TDI Active sa 90 KS stoji 19.420 eura. Objektivno, dobar je omjer plaćenog i dobivenog, alo Octavie su većini prosječnih kupaca već duže preskupe.

Karavanski model treba doplatiti prihvatljivih 1320 eura i premda je i osnovni limuzinski lijepo dizajniran, djeluje još uvjerljivije. Škoda je, malo po malo izgradila imidž poželjnog proizvoda, što konkretni model dobro pokazuje. Testirali smo 1.6 TDI Elegance, sa 105 KS, kojemu vanjski dizajn krase 16-colni naplaci i LED traka u dnu prednjih farova, u funkciji dnevnih svjetala. Pomalo je i šminka.

Octavia je, poput novog Golfa, profitirala ‘downsizingom’ – korištenjem čelika povišene čvrstoće postala je za trećinu čvršća (to pogoduje voznim svojstvima, zbog manjeg uvijanja karoserije, i sigurnosti), uz 80 kg nižu masu. Sve je napravljeno kvalitetno i precizno, ali bez pretjerivanja.

Unutrašnjost je jednaka kao u osnovnom modelu – funkcionalna i prostrana, s preglednim instrumentima, a precizan mjenjač ima pet stupnjeva, sasvim dovoljnih.

Sjedala su lijepo oblikovana i sve su komande postavljene njemački precizno, a straga je, zbog karavanskog repa, malo komfornije nego u limuzini. Paket Elegance pruža već dozu luksuza, a svakako je isplativiji osnovni Active, koji nudi sve bitno.

Upravljač s progresivnim električno podesivim servo uređajem dobro je odmjeren, a mjenjač omogućava lagano šaltanje. Na ‘prvu loptu’ mnogi bi zaključili kako je pet stupnjeva premalo, ali u stvarnosti prava je mjera. Za to je zaslužan zanimljiv i učinkovit ‘set-up’ motora – najveći okretni moment od 250 Nm oslobađa se u području od 1500 do 2750/min, a najveća snaga od 105 KS pri 3000 do 4000/min.

Ovo je jedan od rijetkih motora koji najveću snagu oslobađa u širem području okretaja te je zbog toga pet stupnjeva prijenosa u mjenjaču OK. S jednim parom zupčanika manje nego kod 6-stupanjskog takav mjenjač stvara manje mehaničke otpore, što kompenzira nešto lošiju prilagodbu idealnoj vučnoj karakteristici.

Uz to je peti stupanj proračunat ‘na dugo’ – pri 130 km/h motor se vrti malo brže od 2500/min, sporije nego kod mnogih u 6. stupnju, pa se može zaključiti da je sve najbolje pogođeno. Volkswagenov 1.6 TDI najuglađeniji je dizelaš u klasi, vuče uvjerljivije i troši manje od desetak konja snažnijih konkurenata. Sa 105 KS i 250 Nm pruža uvjerljive performanse.

Limuzinska Škoda Octavia, s najvećom brzinom od 194 km/h i ubrzanjem do stotke u 10,8 sekundi na vrhu je klase dizelaša 1.6, koji su odreda znatno snažniji (na papiru) od 105 KS. To pokazuje da ovaj motor ima vjerojatno više snage od deklarirane.

Karavan također ima, razmjerno, izvrsne performanse – do 100 km/h ubrzava u 11 sekundi i može potegnuti 191 km/h. Zbog toga u niti jednoj situaciji ne treba poželjeti snažniji motor, a 2.0 TDI sa 150 KS u stvarnosti ne pruža toliko više, koliko pokazuju podaci.

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI bez problema može ostvarivati visoke brzinske prosjeke, premda se, jasno, ne radi o jurilici. Ali automobil raskošnog komfora (straga se sjedi kao u velikoj limuzini) i prtljažnika koji je maksimalnim obujmom od 1740 litara izvrstan za obitelj i biznis.

Uvjerljivo vuče u gradu, na otvorenoj cesti, a zahvaljujući vrlo razmjerno izvrsnoj aerodinamici, posebno na autocesti. Tome doprinosi i kvalitetno podvozje, premda u osnovnim verzijama (kao i kod Golfa) straga nije Multilink, nego polukruti ovjes.

Škoda Octavia Combi je nesumnjivo među najstabilnijim i najvozljivijim karavanima u klasi, premda u ovoj verziji ne treba očekivati uvjerljivu snagu za izvlačenje iz zavoja. Uvjerljivim voznim svojstvima doprinose i snažne kočnice, s diskovima promjera 288 i 272 mm.

Premda je teško postići deklarirani prosjek od 3,8 l/100 km, potrošnju je bez problema moguće spustiti na manje od pet litara, pogotovo uz sustav Start-Stop .

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min Moment: 250 Nm pri 1500 do 2750/min
Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP
Gume: 205/55 R 16 Karoserija: karavan srednje klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 4660 x 1814 x 1465 mm
Osovinski razmak: 2686 mm
Prtljažnik: 610/1740 litara
Masa/nosivost: 1340/510 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,8 m
Najveća brzina: 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s
Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,8 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,2 l/100 km
Cijena: 21.470 eura (s doplatama 23.630 eura)
Cijena osnovnog dizelaša: 19.420 eura (1.6 TDI Active/90 KS)
Cijena osnovnog benzinca: 17.780 eura (1.2 TSI Active/86 KS)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo