VELIKI POVRATAK SMARTA

Smart #1, kompaktni električni SUV, kinesko-njemački adut, dosega do 440 km

Smart #1, prvi novi model nekadašnjeg Mercedes-Benz brenda, dugačak 427 cm i dosega do 440 km, ulazi u ring s modelima Opel Mokka-e i Peugeot e-2008 i Kia Nivo EV

Konačno, prvi Smart nove generacije dolazi na europsko tržište. Model Smart #1, nastao u Kini, u sklopu novog joint-venture projekta u vlasništvu, 50:50 kineskog koncerna Geely i njemačkog Mercedes-Benz. To jamči uvjerljiva svojstva u klasi koja je trenutačno apsolutno “in”, kompaktni SUV s električnim pogonom. U toj su klasi već prisutni Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Kia Nivo EV, MINI Countryman, Renault Megane E-Tech, Volkswagen ID.3

Smart #1 je zanimljivo dizajniran crossover C-segmenta, dugačak 4270 mm i širok 1822 m i visok 1636 mm, koji se pokreće elektromotorom snage 200 kW (272 KS) i okretnog momenta 343 Nm, smještenog poprečno straga te pokreće stražnje kotače. Dizajniran je napredno, sa strukturom od visokočvrstog čelika, kompozita i aluminija, najkomforniji je u klasi te opremljen najsuvremenijim Infotainmentom i prilagodbom za sustave autonomne vožnje.

Izvedba i oprema su iznad razine europskih konkurenata, što pokazuje da je budući “Broj jedan” u klasi premium izvedbe. Napajan paketom litij-ionskih baterija kapaciteta 66 kWh omogućava ubrzanje do stotke za 9 sekundi, a najveća je brzina elektronički ograničena na 180 km/h (radi štednje i dosega). Dobrim voznim svojstvima i atraktivnosti izvedbe doprinose 19-colni aluminijski naplaci s gumama 235/45.

Prvi testovi su pokazali uvjerljivu funkcionalnost i performanse, uz doseg s jednim punjenjem litij-ionskih baterija od 420 do 440 kilometara. Cijene će biti poznate u listopadu, kad će se Smart #1 moći i naručiti. Prve reakcije medija i potencijalnih kupaca su povoljne te bi se Smart mogao uspješno vratiti na europsko tržište.

Autor