NIJE JIMMY, VEĆ JE JIMNY!

Suzuki Jimny 1.5 AWD AllGrip N1, terenska genijalnost u malom kutijastom osvajaču

Novi Suzuki Jimny u Hrvatskoj je premijerno prve kilometre odradio još krajem 2018. Od tada njegova pojava svakim danom broji sve više simpatija i zaljubljenika. U to smo se uvjerili družeći se na testu s N1 izvedbom…

Kako samo okrutno zvuče te Euro norme i regulative koje doslovno uvjetuju sudbinu pojedinih modela. Obično ‘glavom’ plačaju modeli koji su iz više razloga posebni, cool ili nešto treće, ali znamo da su svima omiljeni. Jedan takav iz spomenute kategorije je i Suzuki Jimny. Mali terenac je zbog prilično visokog CO2 (175 g/km) i kvarenja prosjeka marke u tom pogledu, morao tražiti neku “krivinu”. Tako su Japanci jedini spas za ovaj model pronašli u N1 izdanju, odnosno prenamjeni u lako gospodarsko vozilo. I dobro da je tako, ovaj model zbilja zaslužuje biti među nama i veseliti rijetke sretnike na našim cestama…

Testni primjerak stigao nam je iz Suzuki Antares prodajnog centra (foto: Hrvoje Grguljaš)

Teško je opisati zapravo, koliko ovaj model ostavlja cool faktor u prometu i osjećaj samom vozaču. Svaki put kad bi izašli iz njega, osjećali bi se baš nekako frajerski, iako ovaj model to stvarno ne želi biti. Više je orijentiran na svoju jednostavnost, dugotrajnost i ostale elemente koji izazivaju gomilu simpatija.

Što zapravo nosi N1 izvedba? Suzuki Jimny kao takav stiže s dva sjedala i pregradom koja vas odvaja od teretnog prostora zavidnog kapaciteta. Mala kutijasta forma (3480 mm duljine) već na prvu ukazuje kako ovaj model ne garantira velikodušnost ponude prostora. Vozača i suvozač stoga će morati smanjiti očekivanja. Treba puno kompromisa, ali za doživljaj koji nudi Jimny, lako se prijeđe preko toga.

Plastika dominira, ali koga to uopće briga, Jimny osvaja povišenim sjedenjem i off-road elementima (foto: Hrvoje Grguljaš)

Prijeđimo na mehaniku, ono što ovaj model čini tako kultnim i zašto i je svrstan u sve rijeđe društvo pravih terenaca. Suzuki i dalje Jimny ‘montira’ na ljestvičastu šasiju (u ovom slučaju čak i tvrđu), tu je i kruta suspenzija od 3 povezana luka s opružnim oprugama i naravno AllGrip Pro 4WD pogon, koji možete regulirati pomoću reduktora.

Ovdje je snaga u drugom planu. a zabava koju donosi u blatu s ovih 102 KS ipak najvažnija. Zamazan motor otkriva one koji se zaigraju…

Dizajn je moćan, prati li ga i pogonski dio u tom pogledu? Suzuki Jimny vozi u pratnji četverocilindričnog benzinskog motora od 1,5 litara obujma, snage 102 KS i 130 Nm okretnog momenta. Zanimljivo, dostupan je s automatskim mjenjačem s četverostupanjskim brzinama, s visokim i malim prijenosom.​ U našem slučaju, mi smo probali 5-brzinski ručni mjenjač. Možemo samo reći kako nas je ta ručica mjenjača vratila dosta podgodina u nazad. Nije precizna, nije vizualno dopadljiva, štoviše toliko puta smo se znali pogubiti i dobro promisliti u kojem smo stupnju prijenosa (tijekom noćnih vožnji), ali u svemu tome i je čar. Jimny tamo gdje bi mnogi dobili minuse, s lakoćom ubere još koji plus.

Jungle green nijansa boje odlično stoji Jimnyu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dugi hodovi i omjer brzina koji više voli makadam, jasno ukazuju zašto je Jimny zapravo nije jurišnik. Na autoputu će vam najugodnije biti na brzinama od 100 do 115 km/h. Ubrzanje i međuubrzanja su nešto što će od vas napraviti drugačijeg vozača – smirenije prirode.

Potrošnja nam se tijekom testa, koji je gotovo u cijelom aranžmanu bio u gradskim uvjetima, iznosio je oko 8 litara. A na otvorenim cestama, ta brojka bi sigurno mogla za litru, litru i pol biti manja.

Nešto siroviji dojam, samo je u oku promatrača. Suzuki Jimny donosi lijepi popis opreme i sigurnosnih sustava. Dva senzora za kočenje (DSBS – Dual Sensor Brake Support) rezultiraju spriječavanjem sudara. Drugi novi sustav je pomoć usmjeravanja jakog snopa svjetla (High Beam Assist). Ostali aktivni sigurnosni sustavi kao što su (Weaving Alert) upozorenje za rizičnu vožnju (slalom), (Lane Departure Warning) upozorenje za izlazak iz traka i (Traffic Sign Recognition) prepoznavanje prometnih znakova, sigurno će biti od pomoći svakom vozaču. Posebno hvalimo i prisutnost uvijek korisnog Hill Hold Control sustava, što čini vožnju uzbrdo još jednostavnijom iz startne pozicije. Zahvaljujući sustavu kontrole silaska, Jimny se vozi natrag niz brdo kontroliranom brzinom.​ U svakom slučaju, Suzuki Jimny N1 ima više sustava nego ikada prije.

Naš testni Suzuki Jimny bio je u Jungle green (zelenoj) nijansi boje i kao takav je ostavljao prilično ozbiljan dojam na cesti.

Za kraj ostaje komentar na dobavljivost ovog modela. Možemo samo reći da ćete biti pravi srećković ako se uspijete dokopati novog primjerka. Knjiga narudžbi je i ovako ‘bookirana’, Suzuki je smanjio isporuke i dostupnost ovog modela je zapravo ono što je najveći minus. Zato smo na početku i rekli kako ovaj automobil voze samo pravi sretnici. Tko se i dokopa Jimnya dobiva samo na vrijednosti, a to dokazuju  i oglasnici rabljenih vozila, gdje su gotovo dvostruko skuplji od novih prema cjeniku. I da, još nešto, testni primjerak je definiran cijenom od 174.000 kuna. Po odbitku poreza, Jimny vozite kući za 135.000 kuna.

Tko bi rekao da će tako simpatičan naziv, ponijeti epitet kultnog. Jimny je to uspio.

Tekst: Nikola Jurković

Jimny, Jimny… Pitamo se zašto autoindustrija, nije više puta ovako ‘cool’?

Suzuki Jimny N1 1.5 AllGrip

POGON
Motor: turbobenzinski, K15B, 4 cil., blok od alu lijeva, multipoint injection, 16 ventila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1,462 ccm
Provrt x hod: 74.0 x 85.0 mm
Kompresija: 10,0: 1
Snaga: 75 kW / 102 KS pri 6000 o/min
Moment: 130 Nm pri 4000 o/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: promjenjiv na sve kotače (AllGrip Pro)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: terenac, 3V, 2 sjedala
Gabariti: 3,480 (3.645 mm s rez. kotačem) x 1.645 x 1.705 mm
Međuosni razmak: 2566 mm
Udaljenost od tla: 210 mm
Maksimalni kut prednjeg nagiba: 36 °
Maksimalni lut stražnjeg nagiba: 48 °
Maksimalni kut: 27 °
Masa: 1.065 kg
Cd: 0,39
Krug okretanja: 10,3 m
Prtljažnik: 830 l
Spremnik: 40 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Upravljački mehanizam:
servo hidraulično
Ovjes: kruta osovina od 3 točke s opružnim oprugama/kruta osovina od 3 točke s opružnim oprugama
Kočnice: masivni diskovi / bubanj, papučice kočnica koje se podižu i spuštaju
Ručna: mehanička
Naplaci: čelični
Gume: 195 /80 R15

PERFORMANSE
Brzina: 145 km/h
0-100 km/h: 14,8 s
Potrošnja (EU): 7,2/6,1/5,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 7.8 l
CO2: 173-174 g/km

CIJENE
Testni model: 174.000 kn

Foto: Hrvoje Grguljaš