Suzuki Swift četvrte generacije, dobio učinkovitiji hibridni pogon i bolju opremu

Japanci su naučili lekciju od Volkswagena, pa su, kao i u slučaju Golfa unificirani izgled modela Suzuki Swift. Bila je to vrlina ‘na prvu loptu’ modela koji je uveden na proljeća 2017.

Reklo bi se da je tek redizajnirani prethodnik, a bio je potpuno nov. Dimenzijama 383 x 173,5 x 149,5 cm je centimetar kraći, četiri širi i jedan i pol niži. Da je riječ o potpuno novom modelu vidjelo se po međuosnom razmaku rastegnutom s 243 na 245 cm.

Prostranost je osjetno veća pogotovo sprijeda (komfor straga je OK za klasu, ali nije vrlina), a prtljažnik je povećan s 200 na 254 litre. Ono što će mnoge zanimati, a jaki je adut, proizvodnja je iz Mađarske prebačena u Japan, što je dodatan plus za kvalitetu.

Suzuki Swift četvrte generacije napravljen na koncernskoj Heartec platformi, uz 65 posto dijelova noseće strukture izrađenih od čelika visoke i ultravisoke čvrstoće.

To je omogućilo da se, s jedne strane ukupna masa smanji za čak 120 kg (naravno uz optimizaciju svih dijelova). To pogoduje dinamičnosti i štedljivosti, a na Euro NCAP testu je osvojio četiri zvjezdice za sigurnost. Posebno je zanimljiva ‘meka’ hibridna verzija SHVS, koju smo vozili s benzincem 1.2 s 90 KS.

Ta je bila i najzanimljivija. Riječ je o malom sklopu litij-ionske baterije i elektromotora, mase samo 6,2 kg, koji u trenucima kad je benzinac ‘u podrumu’ daje impuls od 50 Nm. U praksi to funkcionira uvjerljivo. Dinamičan je i okretan, a performanse su za pet. Do stotke ubrzava za 11,9 sekundi i postiže 180 km/h, a prosječno troši samo 4,5 litre (realno pet do šest, što je super).

Dakle mala jurilica, zvrk, koji fino potegne, u zavojima se vozi sigurno i precizno s guštom, iznimno je osjećajan, a usto i snažno koči. SHVS je dostupan s obje motorizacije, a osnovna, sa i bez SHVS u opciji ima i pogon 4×4 (ALLGRIP), dakle Swift s pravom cilja prema vrhu niže klase. Dosad je prodano 750.000 modela Suzuki Swift četvrte generacije.

Došlo je vrijeme za redizajnirani model, koji se prepoznaje po trendovskim LED svjetlima i privlačnim 16-colnim alu naplacima. Najjače adute pokazuje u (blago)hibridnoj verziji. Novost te optimiziranje benzinskog motora 1.2 Dualjet, koji sada ima maksimalnih 83 umjesto 90 KS snage.

A sustav Startergenerator (ISG), koji osim funkcije start-stop omogućava regeneracijsko kočenje i potom davanje elektromotornog impulsa, sada raspolaže s 10 umjesto 3 Ah strujnog kapaciteta. Sve to omogućava bolja vozna svojstva, prvenstveno veću elastičnost, a prosječna je potrošnja smanjena za 8 do 10 posto.


Komentari

loading...