Tazio Nuvolari prije 70 godina odnio pobjedu iz koje je nastala legendarna marka Abarth

10. travnja 1950. Tazio Nuvolari završio je karijeru za upravljačem bolida Cisitalia Abarth 204 A Spider Sport, prvog kojeg je konstruirao slavni Carlo Abarth

Utrka na kronometar započela je u glavnom gradu Sicilije, Palermu, i završila na Monte Pellegrinu. Riječ je o strmom i zahtjevnom usponu s brojnim oštrim zavojima na asfaltnoj podlozi. Na startnoj poziciji bio je tim Squadra Carlo Abarth. Za upravljačem bolida Abarth 204A bio je legendarni Tazio Nuvotari.

Crveni dvosjed pokretao se s friziranim motorom tržišnog modela Fiat 1100, kojemu je Carlo Abarth snagu od 35 KS pri 4000/min, iz 1089 ccm, povećao na respektabilnih 95 KS pri 6800/min. Uz masu od samo 640 kg i aerodinamički ispeglanu nadgradnju, s 4-stupanjskim mjenjačem mogao je potegnuti 210 km/h, a do stotke je, u drugom stupnju (!) ubrzavao za 8,5 sekundi.

Prvak se gorljivo borio i završio kao pobjednik u svojoj klasi i peti u ukupnom poretku. Prijateljstvo između Carla Abartha i prvaka započelo je uskoro nakon II. svjetskog rata, kad je Nuvolari, koji je već za sobom imao 55 pobjeda na međunarodnim Grand Prix natjecanjima i većim cestovnim utrkama, vozio za tim Cisitalia Piere Dusija, dok je Carlo Abarth bio glavni menadžer tima. Kad je Dusio svoje trkaće automobile prodao Abarthu prije emigracije u Argentinu,

Abarth je znao da može računati na Nuvolarijevu podršku koji je ujedno bio i glasnogovornik za njegove tuning setove za komande na kolu upravljača i prigušne lonce. Abarthovi sportski tuning setovi pretvarali su gradske automobile u pobjednike na utrkama i omogućavali su brojnim mladim vozačima da se uspješno natječu.

Slogan Carla Abartha glasio je: ‘Nedjeljom na stazi, ponedjeljkom u uredu’. Kombinirao je proizvodnju trkaćih komponenti sa suradnjom sa službenim timovima s kojima je uglavnom osvajao pobjede na stazama i brdskim utrkama, sa sportskim i coupè modelima automobila.

Nakon slavne Nuvolarijeve pobjede, Abarth je šest puta osvojio titulu za proizvođače na međunarodnom prvenstvu, između 1962. i 1967., a osvojio je i titulu u kategoriji  najbolje marke vozila na Europskom prvenstvu 1972. s Arturom Merzarijem za upravljačem te ukupno pet pobjeda na europskim Touring natjecanjima (1965., 1966., 1967. i 1969.).

Povijest velikih uspjeha marke s oznakom škorpiona nastavila se nakon 1970-ih 20. stoljeća kroz reli natjecanja. Tako je Fiat 131 Abarth Rally osvojio tri naslova na Svjetskom prvenstvu u kategoriji proizvođača 1977., 1978. i 1980., Svjetsko prvenstvo u kategoriji vozača 1980. godine s njemačkim vozačem Walterom Röhrlom za upravljačem te FIA kup za vozače 1978. s Fincem Markuuom Alénom.

Te velike pobjede nadopunjene su pobjedama na sedam Europskih reli prvenstava u razdoblju između 1975. i 2011. godine te pobjedama na reliju 2018. i 2019. modela Abarth 124 u okviru FIA R-GT kupa.

Priča je to o uspjehu dvojake važnosti: s jedne strane je tu nastavak pojavljivanja u utrkama, s modelom Abarth 124 na reliju 2020 ERC i timom kao tehničkim partnerom na stazi u okviru talijanskog i njemačkog F4 prvenstva.

A s druge strane, utrke su Abarthu oduvijek služile kao najbolje ispitno tlo za motore i tehničke/tehnološke komponente. Ispitivanje u najekstremnijim uvjetima može dovesti do izvanrednih razina performansi i pouzdanosti, pojačati natjecateljski duh i dobar su pripremni teren za prijenos budućih tehnologija na modele za masovnu proizvodnju.


Komentari

loading...